000 07102namaa22004211i 4500
003 OSt
005 20250223033310.0
008 241008s2023 |||a|||f m||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposite
082 0 4 _a378.101
092 _a378.101
_221
097 _aM.Sc
099 _aCai01.05.01.M.Sc.2023.Ad.C
100 0 _aAdel Reda Zeinhum,
_epreparation.
245 1 0 _aCairo University as educational destination:
_bThe relationship between country image and foreign students’ satisfaction /
_cby Adel Reda Zeinhum ; Supervised By Prof. Amira Fouad Mahran , Dr. Doaa Fathy .
246 1 5 _a: جامعة القاهرة كوجهة تعليمية
_b/العلاقة بين صورة الدولة ومدي رضاء الطلاب الأجانب
264 0 _c2023.
300 _a145 Leaves :
_billustrations ;
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (M.Sc.)-Cairo University, 2023.
504 _aBibliography: pages 200-250. ببليوجرافيا: صفحات 220-240.
520 _aIn the higher education sector, Universities are competing to position themselves in the international students’ minds as their host educational institute of choice as well as countries are contending to promote their educational offerings to the student through nation branding. Nation branding in the higher education sector has received slight attention from scholars, especially in an Arabic-speaking country. The research is in line with the Egyptian higher education 2030 vision and it helps in achieving one of the vision's main objectives which is enhancing the higher education competitiveness to attract more foreign students to choose Egypt as their educational destination but to achieve such a thing; there’s a need to understand and get some insight into how foreign students perceive the image of Egypt, the brand equity of its universities and most importantly their satisfaction. The study also contributes to exploring how country image affects the foreign students’ satisfaction who choose Cairo University as their educational destination through the mediating effect of university brand equity’s dimensions. And to investigate the relationship between a country's image and foreign students’ satisfaction. The study provides a blueprint to governmental universities with similar characteristics to Cairo University on how they should promote their educational services and develop an internationalization strategy to attract more foreign students relying on the projected image. A non-probability convenience sampling was used to obtain 280 complete surveys from international students who had attended Cairo University for at least a year. Structural equation modeling with Smart PLS was used to analyze data. The findings have shown that country image has a significant relationship with foreign students’ satisfaction through the positive perceptions they have of educational institutes’ brand image and quality of services where they study (Partial mediation effect). Additionally, brand awareness was found to have an insignificant relationship with the rest of the variables
520 _aفي قطاع التعليم العالي ، تتنافس الجامعات لتضع نفسها في أذهان الطلاب الدوليين كمعهد تعليمي مضيف يختارونه ، كما تتنافس الدول على الترويج لعروضها التعليمية للطلاب من خلال العلامة التجارية الوطنية. ولقد حظيت العلامة التجارية للدولة في قطاع التعليم العالي باهتمام ضئيل من العلماء ، لا سيما في الدول العربية. وتتماشى الدراسة مع رؤية مصر للتعليم العالي 2030 وتساعد في تحقيق أحد الأهداف الرئيسية للرؤية وهو تعزيز القدرة التنافسية للتعليم العالي لجذب المزيد من الطلاب الأجانب لاختيار مصر كوجهة تعليمية لهم ولكن لتحقيق مثل هذا الشيء ؛ هناك حاجة لفهم وإلقاء نظرة ثاقبة على كيفية إدراك الطلاب الأجانب لصورة مصر ، وحقوق ملكية العلامة التجارية لجامعاتها ، والأهم من ذلك مدى رضاءهم. تساهم الدراسة أيضًا في استكشاف كيفية تأثير صورة الدولة على مدى رضاء الطلاب الدوليين الذين يختارون جامعة القاهرة كوجهة تعليمية لهم من خلال التأثير الوسيط لأبعاد العلامة التجارية للدولة. ومن اجل التحقق من العلاقة بين صورة الدولة ومدى رضا ء الطلاب الدوليين، تقدم الدراسة مخططًا أوليًا للجامعات الحكومية ذات الخصائص المماثلة لجامعة القاهرة حول كيفية الترويج لخدماتها التعليمية وتطوير استراتيجية التدويل لجذب المزيد من الطلاب الأجانب الذين يعتمدون على الصورة المعروضة. ولقد تم استخدام عينة الملائمة غير الاحتمالية للحصول على 280 دراسة استقصائية كاملة من الطلاب الاجانب الذين التحقوا بجامعة القاهرة لمدة عام على الأقل، كما تم استخدام نموذج المعادلات الهيكلية باستخدام Smart PLS لتحليل البيانات. وبناء عليه، أظهرت النتائج أن هناك علاقة ايجابية كبيرة وهامة بين صورة الدولة ومدى رضاء الطلاب الأجانب من خلال التصورات الإيجابية التي لديهم لصورة العلامة التجارية للمؤسسات التعليمية وجودة الخدمات التي يحصلون عليها (تأثير الوساطة الجزئي)؛ وبالإضافة إلى ذلك ، وجد أن علاقة الوعي بالعلامة التجارية مع بقية المتغيرات يعتبر غير مؤثر وليس هاما.
530 _aIssues also as CD.
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 7 _aCairo University
_2qrmak
653 0 _aCountry image
_aUniversity brand equity
_aforeign students’ satisfaction
_ahigher education
_aEgypt
700 0 _aAmira Fouad Mahran
_ethesis advisor.
700 0 _aDoaa Fathy
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2023
_cAmira Fouad Mahran
_cDoaa Fathy
_dGamal Sayed Abdel-Aziz
_dAmira Ahmed AlZohairy
_UCairo University
_FFaculty of Commerce
_DDepartment of Business Administration
905 _aShimaa
_eHuda
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c168308