000 06092namaa22004211i 4500
003 OSt
005 20250223033352.0
008 241223s2023 |||a|||fr|m|| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a610
092 _a610
_221
097 _aM.Sc
099 _aCai01.17.03.M.Sc.2023.Ho.R
100 0 _aHowida Abo elhamed Aly,
_epreparation.
245 1 0 _aRelationship Between Staff Nurse Motivation Level and Patient Satisfaction in Selected Hospital /
_cby Howida Abo elhamed Aly ; Advisors Dr. Fatma AhmedAbed, Dr. Maaly Zayed Mohammad
246 1 5 _aالعلاقة بين مستوى التحفيز لدى الممرضين ورضاء المريض فى مستشفى مختارة /
264 0 _c2023.
300 _a123 + 40 leaves :
_billustrations ;
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (M.Sc.)-Cairo University, 2023.
504 _aBibliography: pages 111-122.
520 _aBackground Nursing is a core job in the health care system, nursing staff constitute the largest human resource element in healthcare organizations and therefore they appear to have a great impact on the quality of care, patient out come and satisfaction, Aim: The current study conducted to assess the relationship between staff nurse motivation level and patient satisfaction. Design: descriptive Correlational design was utilized to achieve the aim of the current study. Setting: the study was conducted at Suad Kafafy private university hospital. Sample: two groups of samples were selected: staff nurses sample: convent sample of staff nurses N (100), and convent sample of patients N (100). Tools: two tools were used in the study: patient satisfaction questionnaire contains 7 dimensions with a total of 50 items and the second questionnaire to assess nurses motivational level it contains 7 dimensions with a total of 48 items. Result: for patient satisfaction there was high mean related to all subscales of patient satisfaction from hospital services. It was found that the highest mean of nurses’ motivation was related to hospital policy dimension followed by social environment dimension and supervision and guidance dimension while the lowest mean percent was related to participation dimension. Conclusion: there was a significant positive correlation between staff nurses motivation and patient satisfaction. Recommendations: the study recommended that hospitals should adopt motivation strategy for satisfying their nurses, unit managers should ensure nurses' participation in decision making processes that will enhance the clinical and organizational outcome, availability of motivation and incentives policies and procedures at every unit in the hospital, and further research should be done concentrated on adherences to motivational strategy.
520 _aالتمريض هو وظيفة أساسية في نظام الرعاية الصحية، ويشكل طاقم التمريض أكبر عنصر من الموارد البشرية في مؤسسات الرعاية الصحية، وبالتالي يبدو أن لديهم تأثير كبير على جودة الرعاية، ونتائج المرضى ورضاهم، الهدف: أجريت الدراسة الحالية. لتقييم العلاقة بين مستوى تحفيز الممرضين العاملين ورضا المرضى. التصميم: تم استخدام التصميم الارتباطي الوصفي لتحقيق هدف الدراسة الحالية. مكان الدراسة: أجريت الدراسة في مستشفى سعاد كفافي الجامعي الخاص. العينة: تم اختيار مجموعتين من العينات: عينة ممرضات: عينة من ممرضات وعددهم (100) وعينة من المرضى وعددهم (100). الأدوات: تم استخدام أداتين في الدراسة: استبيان رضا المرضى يحتوي على 7 أبعاد بإجمالي 50 فقرة والاستبيان الثاني لتقييم المستوى التحفيزي للممرضات ويحتوي على 7 أبعاد بإجمالي 48 فقرة. النتيجة: بالنسبة لرضا المرضى كان هناك متوسط مرتفع يتعلق بجميع المقاييس الفرعية لرضا المرضى عن خدمات المستشفى. وقد وجد أن أعلى متوسط لتحفيز الممرضات كان مرتبطا ببعد سياسة المستشفى يليه بعد البيئة الاجتماعية وبعد الإشراف والتوجيه في حين أن أدنى متوسط في المئة كان مرتبطا ببعد المشاركة. النتائج: هناك علاقة إيجابية ذات دلالة إحصائية بين تحفيز الممرضات ورضا المرضى. التوصيات: أوصت الدراسة بأن تتبنى المستشفيات استراتيجية التحفيز لإرضاء ممرضاتها، ويجب على مديري الوحدات التأكد من مشاركة الممرضات في عمليات صنع القرار التي من شأنها تعزيز النتائج السريرية والتنظيمية، وتوافر سياسات وإجراءات التحفيز والحوافز في كل وحدة في المستشفى. وينبغي إجراء المزيد من الأبحاث التي تركز على الالتزام بالاستراتيجية التحفيزية.
530 _aIssued also as CD
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 7 _aNursing
_2qrmak
653 0 _aMotivation
_apatient satisfaction
_astaff nurses
700 0 _aFatma AhmedAbed
_ethesis advisor.
700 0 _aMaaly Zayed Mohammad
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2023
_cFatma AhmedAbed
_cMaaly Zayed Mohammad
_UCairo University
_FFaculty of Nursing
_DDepartment of Nursing Administration
905 _aEman
_eHuda
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c169676