| 000 | 04302namaa22004331i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 003 | OSt | ||
| 005 | 20250223033427.0 | ||
| 008 | 250208s2024 |||a|||f m||| 000 0 eng d | ||
| 040 |
_aEG-GICUC _beng _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
| 041 | 0 |
_aeng _beng _bara |
|
| 049 | _aDeposit | ||
| 082 | 0 | 4 | _a727 |
| 092 |
_a727 _221 |
||
| 097 | _aM.Sc | ||
| 099 | _aCai01.13.02.M.Sc.2024.Na.P | ||
| 100 | 0 |
_aNariman Nashaat Gamil Ahmed Shehab, _epreparation. |
|
| 245 | 1 | 0 |
_aPerformance of wayfinding in public buildings : _bacademic buildings as a case study / _cby Nariman Nashaat Gamil Ahmed Shehab ; Supervisors Prof. Dr. Mohammed N. M. Ghonim, Prof. Dr. Dalia A. A. Aly, Prof. Dr. Sameh M. T. El-Feki. |
| 246 | 1 | 5 |
_a: أداء الإرشاد الفراغي في المباني العامة _b/ المباني الأكاديمية كدراسة حالة |
| 264 | 0 | _c2024. | |
| 300 |
_a129 pages : _billustrations ; _c30 cm. + _eCD. |
||
| 336 |
_atext _2rda content |
||
| 337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
| 338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
| 502 | _aThesis (Ph.D)-Cairo University, 2023. | ||
| 504 | _aBibliography: pages 200-250. | ||
| 520 | _aThis research examines how physical characteristics of complex building layouts and user’s personal characteristics impact on wayfinding performance, measured by task execution time, distance travelled, and percentage of errors. Physical characteristics include complexity, horizontal and vertical differentiation, and visibility, while personal characteristics include familiarity and age. The study uses three environments, including a real environment, a virtual environment imitating the real environment, and an improved virtual environment, to test the variables. The study uses a complex academic building as a case study and assigns a random sample of participants to a navigation test. The study aims to provide guidelines for designers and planners to improve wayfinding through manipulation of physical characteristics and create inclusive designs. | ||
| 520 | _aتوضح هذه الدراسة العلاقة المفترضة بين أداء الإرشاد الفراغي وخصائص تخطيط المباني الأكاديمية المعقدة، حيث تم قياس أداء الإرشاد بواسطة مؤشرات مثل وقت التنفيذ والمسافة ونسبة الأخطاء. استندت الدراسة إلى خصائص مادية مثل تعقيد التخطيط ومستوى التمايز، وخصائص شخصية للمستخدم كالإلمام والعمر. تم التحكم في هذه الخصائص في ثلاث بيئات: حقيقية، افتراضية تقليدية، وافتراضية محسنة. أُنشئت بيئتان لاختبار أداء الإرشاد باستخدام تقنية الواقع الافتراضي، بينما تم استخدام البيئة الثالثة لدراسة تأثير جميع المتغيرات. اختير مبنى أكاديمي معقد في جامعة العلوم والآداب بمصر للدراسة. تم جمع بيانات من مشاركين عشوائيين لاختبار القدرات الشخصية واختبارات الملاحة، وتم دراسة الرؤية باستخدام تحليل VGA. تقدم الدراسة مراجعة حول التوجيه والملاحة مع التركيز على تحسين تصميم المباني المعقدة، ويمكن استخدام نتائجها كمرجع لتحسين الإرشاد الفراغ في المباني الأكاديمية. | ||
| 530 | _aIssues also as CD. | ||
| 546 | _aText in English and abstract in Arabic & English. | ||
| 650 | 7 |
_aAcademic Buildings _2qrmak |
|
| 653 | 0 |
_aWayfinding Performance; ; ; ; _aVirtual Reality _aVisibility _aComplex Academic Buildings _aPhysical Differentiation |
|
| 700 | 0 |
_aMohammed N. M. Ghonim _ethesis advisor. |
|
| 700 | 0 |
_aDalia A. A. Aly _ethesis advisor. |
|
| 700 | 0 |
_aSameh M. T. El-Feki _ethesis advisor. |
|
| 900 |
_b01-01-2024 _cMohammed N. M. Ghonim _cDalia A. A. Aly _cSameh M. T. El-Feki _dAyman H. A. Mahmoud _dMarwa H. M. Khalil _UCairo University _FFaculty of Engineering _DDepartment of Architectural Engineering |
||
| 905 |
_aShimaa _eHuda |
||
| 942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
| 999 | _c170660 | ||