000 06050namaa22004331i 4500
003 OSt
005 20250410114444.0
008 250311s2024 |||a|||f m||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a610.7362
092 _a610.7362
_221
097 _aPh.D
099 _aCai01.17.05.Ph.D.2024.Od.E
100 0 _aOdett Gurgis Abdel Nour Shehata,
_epreparation.
245 1 0 _aEffect of designed guidelines about oxygen therapy for neonates on nurses’ knowledge and skills /
_cby Odett Gurgis Abdel Nour Shehata ; Advisors Dr. Soheir Abd Elhamid Dabash, Dr. Hanan Mohamed Rashad, Dr. Zahraa Ezz El-Din Osman.
246 1 5 _aتأثير دليل مصمم عن العلاج بالأكسجين لحديثي الولاده على معلومات ومهارات الممرضين /
264 0 _c2024.
300 _a89 pages :
_billustrations ;
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (Ph.D)-Cairo University, 2024.
504 _aBibliography: pages 82-89.
520 _aBackground: Oxygen is life essential, so it is important for nurses who are responsible for oxygen administration to be familiar with its indications and potential hazards. Aim: To evaluate the effect of designed guidelines about oxygen therapy for neonates on nurse’s knowledge and skills. Design: A quasi experimental one group pre/ posttest research design was used. Setting: The current study was conducted in neonatal intensive care units that allocated in the fourth floor of El Manial University Hospital (Kasr Al Ainy), Sample: sixty seven bedside nurses were included and data were collected from May 2020 till May 2021. Tools: I: Nurses' characteristic; II; Pre- post-test: about nurses’ knowledge regarding oxygen therapy and III Observational checklist regarding nurses’ skills for caring neonates on oxygen therapy. Results: Most participants were male, more than half had bachelor’s degree. Their mean age was + twenty-six years old, and more than three quarter of them had less than five years’ experience in NICUS. There were statistically significant differences regarding the total mean score of nurses’ knowledge and skills throughout the intervention phases. The lowest number of nurses who got a satisfactory level of knowledge and skills were at the pre intervention phase while all of them got a satisfactory level in post-and follow-up phases. Study intervention was the main statistically significant independent positive predictor of the skills score. Also, experience years, age and knowledge scores were a significant predictor of the skills score. Conclusion: The findings of this study strongly support the effectiveness of the educational program in improving nurses' knowledge and skills regarding oxygen therapy. Recommendation: Integrate the designed guidelines of oxygen therapy for nurses in neonatal intensive units’ protocol.
520 _aيعتبرالعامل الأكثر أهمية في بقاء حديثي الولادة علي العلاج بالأكسجين هو مستوى الرعاية التمريضية المقدمة لتلبية احتياجات حديثي الولاده. الهدف: تقييم تأثير دليل مصمم عن العلاج بالأكسجين لحديثي الولاده على معلومات ومهارات الممرضين. التصميم: تم استخدام تصميم بحثي شبه تجريبي من مجموعة واحدة قبل/ بعد الاختبار في الدراسة الحالية. المتغير المستقل للدراسة هودليل مصمم على العلاج بالأكسجين لحديثي الولادة ، في حين أن المتغير المعتمد هو معرفة ومهارات الممرضيين. المكان: قد أجريت الدراسة افي وحدة العناية المركزة لحديثى الولادة ذوى الخطورة العالية في الطابق الرابع من مستشفى المنيل الجامعي (قصر العيني) المعنية بإستقبال حديثي الولادة من مستشفي النساء و التوليد فقط.الادوات : الأداة الأولى. إستمارة مقابلة، الأداة الثانية. استبيان لمعرفة معلومات الممرضين . الأداة الثالثة. إستمارة ملاحظة لمعرفة مهارات الممرضين. النتائج: - لوحظ وجود علاقة مرئية طردية بين مستوي المعرفة و المهارات و أيضا بين مستوي المهارات وسنوات الخبرة .والعمر. الخلاصة: نتائج هذه الدراسة تدعم بقوة فعالية الإرشادات المصممة حول العلاج بالأكسجين لحديثي الولادة في تحسين معارف وممارسات الممرضيين العاملين بوحدات العناية المركزة لحديثى الولادة ذوى الخطورة العالية. التوصيات: تمت التوصية برنامج تعليمي مستمر أثناء الخدمة لتحفيز طاقم التمريض على تحقيق مستوى عالٍ من الرعاية لحديثي الولادة وخاصة العلاج بالأكسجين.
530 _aIssues also as CD.
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 7 _aPediatric Nursing
_2qrmak
653 0 _aNeonates
_anurses` knowledge and
_aoxygen therapy
_askills
700 0 _aSoheir Abd Elhamid Dabash
_ethesis advisor.
700 0 _aHanan Mohamed Rashad
_ethesis advisor.
700 0 _aZahraa Ezz El-Din Osman
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2024
_cSoheir Abd Elhamid Dabash
_cHanan Mohamed Rashad
_cZahraa Ezz El-Din Osman
_UCairo University
_FFaculty of Nursing
_DDepartment of Pediatric Nursing
905 _aShimaa
_eEman Ghareb
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c171118