000 05834namaa22004211i 4500
003 OSt
005 20250413111123.0
008 250324s2024 |||a|||f m||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a658.8
092 _a658.8
_221
097 _aM.Sc
099 _aCai01.05.01.M.Sc.2024.Ze.I
100 0 _aZeinab Nafez Ezzat,
_epreparation.
245 1 4 _aThe Impact of New Technologies on Customer Experience /
_cby Zeinab Nafez Ezzat ; Supervision Prof. Amira Foad Ahmed, Dr. Alaa Tarek Khalil.
246 1 5 _aتأثير التنقيات الجديدة علي تجربة العملاء.
264 0 _c2024.
300 _a126 leaves :
_billustrations ;
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (M.Sc)-Cairo University, 2024.
504 _aBibliography: pages 108-114.
520 _aPurpose: This study aims to investigate and test empirically the antecedents that will lead to the usage of MR, and examine the impact of MR usage on customer experience. The antecedents were adopted from the theory of UTAUT. Methodology: This study is a mixed research design. The researcher started with a qualitative research design by implementing exploratory research on behalf of conducting interviews with expert to gain more understanding and insights into the research topic. Then, the researcher conducted quantitative research, in the form of a conclusive, descriptive research design to describe, investigate & test empirically the impact of new technologies on customer experience. Findings: The result of this study has shown a significant relationship between performance expectancy and the usage of MR. In addition, it resulted in an insignificant relationship between effort expectancy, social influence, and facilitating conditions on the usage of MR. Lastly, the usage of MR resulted in a significant impact on customer experience. Research limitations: Certain limitations are discussed in the study; however, none seem gravely detrimental to the findings or their implications. Practical Implications: In this study, the researcher has offered businesses, practitioners, and decision-makers plenty of empirical recommendations with an abundance of suggested marketing strategies regarding the result of each hypothesis. Originality: The research contributes to the existing body of literature by filling the existing empirical research gap due to the scarcity of studies on the impact of new technologies on customer experience, in addition to the conceptualization and empirical validation of the graphical models.
520 _aهدف البحث: يهدف هذا البحث إلى دراسة واختبار العوامل السابقة التي ستؤدي إلى استخدام الواقع المختلط ودراسة تأثير استخدام الواقع المختلط على تجربة العملاء. تم اعتماد السوابق من النظرية الموحدة لقبول .(UTAUT) التكنولوجيا واستخدامها منهجية البحث: هذه الدراسة عبارة عن تصميم بحثي مختلط. بدأ الباحث بتصميم بحث وصفي من خالل تنفيذ بحث استكشافي من خالل إجراء مقابالت مع الخبراء الكتساب المزيد من الفهم والرؤى حول موضوع البحث. ثم بعد ذلك، أجرى الباحث بحثًا كمًيا، في شكل تصميم بحثي وصفي قاطع ،لدراسة ووصف واختبار تأثير التقنيات الجديدة على تجربة العمالء. النتائج: قد أظهرت نتائج هذه الدراسة وجود عالقة هامة بين األداء المتوقع واستخدام الواقع المختلط. باإلضافة إلى ذلك، عدم وجود عالقة بين توقع الجهد والتأثير االجتماعي وتسهيل الشروط على استخدام الواقع المختلط. وأخيًرا، فإن الستخدام الواقع المختلط تأثير كبيرعلى تجربة العمالء. قيود البحث: تٌناقش بعض القيود في هذه الدراسة؛ ومع ذلك، ال يبدو أن أيًا منها يضر بشكل خطير بالنتائج أو آثارها. التوصيات: قدم الباحث في هذه الدراسة، للشركات والممارسين وصناع القرار، الكثير من التوصيات التجريبية مع وفرة من استراتيجيات التسويق المقترحة فيما يتعلق بنتيجة كل فرضية. األصالة: يساهم البحث في مجموعة األدبيات الموجودة من خلال سد فجوة البحث التجريبي الحالي بسبب ندرة الدراسات حول تأثير التقنيات الجديدة على تجربة العمالء، باإلضافة إلى التصور المفاهيمي والتحقق التجريبي من النماذج الرسومية.
530 _aIssues also as CD.
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 7 _aMarketing
_2qrmak
653 0 _aVirtual reality
_amixed reality
_aholograms
_aHoloLens2
_acustomer experience
_aimmersion
_aUTAUT
_asustainable museums.
700 0 _aAmira Foad Ahmed
_ethesis advisor.
700 0 _aAlaa Tarek Khalil
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2024
_cAmira Foad Ahmed
_cAlaa Tarek Khalil
_dOmar Ali Ramzy
_UCairo University
_FFaculty of Commerce
_DDepartment of Business Administration
905 _aShimaa
_eHuda
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c171270