000 05122namaa22004091i 4500
003 OSt
005 20250519104756.0
008 250423s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a658.827
092 _a658.827
_221
097 _aM.Sc
099 _aCai01.05.01.M.Sc.2024.Ay.R
100 0 _aAya Ismail Ibrahim Abdelrahman,
_epreparation.
245 1 4 _aThe relationship between brand experience and brand love :
_bExamining the moderating role of HEXACO personality traits /
_cAya Ismail Ibrahim Abdelrahman ; Supervised Prof. Dr. Gamal Sayed Abdelaziz.
246 1 5 _aالعلاقة بين تجربة العلامة التجارية وحب العلامة التجارية :
_bفحص الدور التأثيري لسمات شخصية هيكساكو /
264 0 _c2024.
300 _a102 pages :
_billustrations ;
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (M.Sc)-Cairo University, 2024.
504 _aBibliography: pages 74-85.
520 _aThis study aims to identify the impact of brand experience on brand love and the moderating effect of HEXACO personality traits on this relationship. The study is applied on home appliances’ customers in Egypt. A quantitative study where 311 valid survey-based questionnaires were collected was adopted for this study. The questionnaires were collected using convenience non-probability sampling from home appliances’ customers through online social media platforms. The study unveils that there is a strong relationship between brand experience and brand love. Behavioral brand experience has the highest positive significant impact on brand love while affective brand experience has the lowest positive significant impact on brand love. Finally, HEXACO personality traits did show a significant moderating effect on the relationship between brand experience and brand love. Openness to experience is the only trait to show a positive moderation, whereas honesty-humility, emotionality, extraversion, agreeableness, and consciousness showed a negative moderation effect for the relationship being tested. Managers should customize their marketing strategies based on what influences their openness to experience customer personality traits to experience the brand more to maintain their love to the brand.
520 _aتهدف هذه الدراسة إلى تحديد تأثير تجربة العلامة التجارية على حب العلامة التجارية والتأثير المعتدل لسمات شخصية هيكساكو على هذه العلاقة. يتم تطبيق الدراسة على عملاء الأجهزة المنزلية في مصر. تم اعتماد دراسة كمية حيث تم جمع 311 استبيانًا صالحًا قائمًا على المسح لهذه الدراسة. تم جمع الاستبيانات باستخدام عينات ميسره من عملاء الأجهزة المنزلية من خلال منصة التواصل الاجتماعي عبر الإنترنت. كشفت الدراسة عن وجود علاقة قوية بين تجربة العلامة التجارية وحب العلامة التجارية. تتمتع تجربة العلامة التجارية السلوكية بأعلى تأثير إيجابي ذو دلاله إحصائية على حب العلامة التجارية بينما تتمتع تجربة العلامة التجارية العاطفية بأقل تأثير إيجابي كبير على حب العلامة التجارية. أخيرًا، أظهرت سمات شخصية هيكساكو تأثيرًا معتدلًا كبيرًا على العلاقة بين تجربة العلامة التجارية وحب العلامة التجارية. كان الانفتاح على التجربة هو السمة الوحيدة التي أظهرت اعتدالًا إيجابيًا، في حين أظهر الصدق والتواضع والعاطفية والانبساط والتوافق والوعي تأثيرًا سلبيًا على الاعتدال في العلاقة التي يتم اختبارها. يجب على المديرين تخصيص استراتيجيات التسويق الخاصة بهم بناءً على ما يؤثر على انفتاحهم لتجربة سمات شخصية العميل من أجل تجربة العلامة التجارية بشكل أكبر للحفاظ على حبهم للعلامة التجارية
530 _aIssues also as CD.
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 7 _aBrand
_2qrmak
653 0 _aBrand love
_aBrand experience
_aHEXACO personality traits
_ahome appliances industry
700 0 _aGamal Sayed Abdelaziz
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2024
_cGamal Sayed Abdelaziz
_UCairo University
_FFaculty of Commerce
_DDepartment of Business Administration
905 _aShimaa
_eEman Ghareb
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c171680