| 000 | 05436nam a22004211i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 003 | OSt | ||
| 005 | 20250518114158.0 | ||
| 008 | 250429s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d | ||
| 040 |
_aEG-GICUC _bara _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
| 041 | 0 |
_aara _bara _beng |
|
| 049 | _aإيداع | ||
| 082 | 0 | 4 | _a373 |
| 092 |
_a373 _221 |
||
| 097 | _aمــــاجستير | ||
| 099 | _aCai01.23.08.M.Sc.2024.يا.ت | ||
| 100 | 0 |
_a،ياسر إبراهيم محمد على كحله _eإعداد. |
|
| 245 | 1 | 0 |
_aتصور مقترح لتطوير الكفايات الرقمية لمعلمي مرحلة التعليم الثانوي العام في ضوء متطلبات التعليم الإلكتروني / _cإعداد الباحث ياسر إبراهيم محمد على كحله؛ تحت إشـــــــراف أ.د./ محمد رفعت حسنين، أ.م.د /عائشة عبد الفتاح الدجدج. _bRemainder of title / |
| 246 | 1 | 5 | _aA proposed vision for developing digital competencies for general secondary education teachers in the light of the requirements of e-learning / |
| 264 | 0 | _c2024. | |
| 300 |
_a168 صفحة : _bإيضاحيات ؛ _c25 cm. + _eCD. |
||
| 336 |
_atext _2rda content |
||
| 337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
| 338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
| 502 | _aأطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. | ||
| 504 | _aببليوجرافيا: صفحات 156-168. | ||
| 520 | _a تهدف الدراسة الحالية إلى تَعَرُّف واقع الكفايات الرقمية لمعلمي الثانوي العام بمحافظة الجيزة بهدف وضع تصور مقترح لتطويرها في ضوء متطلبات التعليم الإلكتروني، ولتحقيق أهداف هذه الدراسة تم استخدام المنهج الوصفي، كما تم تصميم أداة الدراسة - استبانة - لجمع البيانات، وطبقت على عينة تكونت من(300) معلمٍ ومعلمةٍ بالمرحلة الثانوية العامة بالمدارس الحكومية بمحافظة الجيزة، وأكدت نتائج الدراسة ضرورة الاهتمام بتطوير الكفايات الرقمية لدى المعلمين لتحقيق التعليم الإلكتروني الناجح، وضرورة التركيز على التدريب والإعداد المهني المستمر للمعلمين، وضرورة التغلب على كافة المعوقات البشرية والإدارية والمالية والتكنولوجية التي تواجه تطوير الكفايات الرقمية للمعلمين، وتوصلت الدراسة إلى أنه توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين المعلمين الذكور والمعلمات الإناث لصالح مجموعة الإناث، وبين المعلمين بالإدارة الحضرية والإدارة الريفية لصالح معلمي الإدارة الحضرية. | ||
| 520 | _aDeveloping a proposed vision for developing digital competencies for general secondary education teachers by identifying the reality of digital competencies for general secondary teachers in Giza Governorate, with the aim of developing a proposed vision for developing them in light of the requirements of e-learning. To achieve the objectives of this study, the descriptive approach was used, and a questionnaire was developed as a tool for data collection. The questionnaire was administered to a sample of 300 male and female teachers in public secondary schools in Giza Governorate. The study results emphasized the importance of enhancing teachers' digital competencies to achieve successful e-learning. It also highlighted the need for focus on continuous training and professional development for teachers, as well as overcoming human, administrative, financial, and technological obstacles that hinder the development of teachers' digital competencies. The study found no statistically significant differences in the level of digital competencies among teachers with higher education qualifications or postgraduate studies, except for competencies related to digital content design, internet usage, and dealing with cloud applications, which favored postgraduate education. The results also indicated statistically significant differences between male and female teachers, with female teachers demonstrating higher competency levels. Additionally, there were statistically significant differences between teachers in urban and rural areas, with urban teachers showing higher levels of competency | ||
| 530 | _aصدر أيضًا كقرص مدمج. | ||
| 546 | _aالنص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. | ||
| 650 | 7 |
_aالتعليم الثانوي _2qrmak |
|
| 653 | 0 |
_aالكفايات الرقمية _aالتعليم الإلكتروني _aالتعليم الثانوي |
|
| 700 | 0 |
_aمحمد رفعت حسنين _eمشرف أطروحة. |
|
| 700 | 0 |
_aعائشة عبد الفتاح الدجدج _eمشرف أطروحة. |
|
| 900 |
_b01-01-2024 _cمحمد رفعت حسنين _cعائشة عبد الفتاح الدجدج _Uجامعة القاهرة _Fكلية الدراسات العليا للتربية _Dقسم التعليم العالى والتعليم المستمر |
||
| 905 |
_aSara _eAfaf |
||
| 942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
| 999 | _c171783 | ||