| 000 | 04341namaa22004331i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 003 | OSt | ||
| 005 | 20250616121542.0 | ||
| 008 | 250512s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d | ||
| 040 |
_aEG-GICUC _bara _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
| 041 | 0 |
_aara _bara _beng |
|
| 049 | _aإيداع | ||
| 082 | 0 | 4 | _a730.9 |
| 092 |
_a730.9 _221 |
||
| 097 | _aمــــاجستير | ||
| 099 | _aCai01.14.02.M.Sc.2024.نه.و | ||
| 100 | 0 |
_a،نهى خلف عبد الرحيم عبد اللطيف _eإعداد. |
|
| 245 | 1 | 0 |
_aوضعية الضارب فى فنون حضارتى بلاد الشام وآسيا الصغرى حتى نهاية عصر الحديد : _bدراسة فنية مقارنة / _cإعداد نهى خلف عبد الرحيم عبد اللطيف؛ إشراف الأستاذ الدكتور/ سليمان الحويلى. |
| 246 | 1 | 5 |
_aThe smiting posture in the arts of the civilizations of the levant and asia minor until the end of the iron age : _bAn artistic comparative study / |
| 264 | 0 | _c2024. | |
| 300 |
_a341 صفحة : _bإيضاحيات ؛ _c30 cm. + _eCD. |
||
| 336 |
_atext _2rda content |
||
| 337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
| 338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
| 502 | _aأطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. | ||
| 504 | _aببليوجرافيا: صفحات 329-350. | ||
| 520 | _aتناول الفصل الأول وضعية الضارب فى فن النحت فى بلاد الشام وخصوصا النحت المعدني في مواقع كثيرة مثل مجدو ورأس الشمرة وبلاد مدن الساحل الفينيقى وكامد اللوز وغيرها من المواقع تناول الفصل الثاني وضعية الضارب فى فن النحت فى بلاد آسيا الصغرى "الاناضول" سواء في التماثيل المصنوعة من المعادن أو الحجر .وتناول الفصل الثالث وضعية الضارب فى فن النقش فى بلاد الشام من خلال طبعات للأختام الأسطوانية والجعارين واللوحات وغيره. أما الفصل الرابع فتناول وضعية الضارب فى فن النقش فى بلاد آسيا الصغرى "الأناضول" من خلال نقوش اللوحات الجدارية وطبعات الأختام الأسطوانية والجعارين وغيرها. فى حين تناول الفصل الخامس والأخير دراسة تحليلية لوضعية الضارب فى فنون الشرق الأدنى القديم من حيث: المعبودات الأجنبية ) بلاد الشام وآسيا الصغرى . | ||
| 520 | _aThe first chapter deals with the smiting posture in the art of sculpture in the Levant, especially metal sculpture in many sites such as Megiddo, Ras Shamra, the cities of the Phoenician coast, Kamed el-Loz, and other sites. The second chapter deals with the smiting posture in the art of sculpture in Asia Minor (Anatolia), whether in statues made of metal or stone. The third chapter deals with the smiting posture in the art of reliefs in the Levant through cylinder seals impressions, scarabs, paintings, and others. The fourth chapter deals with the smiting posture in the art of reliefs in the Asia Minor (Anatolia) through wall reliefs and paintings, cylinder seal impressions, scarabs, and others. While the fifth and final chapter dealt with an analytical study of the smiting posture in the arts of the ancient Near East in terms of: the foreign deities (the Levant and Asia Minor) . | ||
| 530 | _aصدر أيضًا كقرص مدمج. | ||
| 546 | _aالنص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. | ||
| 650 | 7 |
_aالنحت _2qrmak _xتاريخ |
|
| 653 | 0 |
_aالوضع الضارب _aبلاد الشام _aالمعبود بعل _aأسيا الصغرى |
|
| 700 | 0 |
_aسليمان الحويلى _eمشرف أطروحة. |
|
| 700 | 0 |
_aناصر محمد مكاوى _eمشرف أطروحة. |
|
| 700 | 0 |
_aنور جلال _eمشرف أطروحة. |
|
| 900 |
_b01-01-2024 _cسليمان الحويلى _cناصر محمد مكاوى _cنور جلال _Uجامعة القاهرة _Fكلية الاثار _Dقسم الآثار المصرية |
||
| 905 |
_aSara _eAfaf |
||
| 942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
| 999 | _c172041 | ||