000 | 04299namaa22004451i 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | OSt | ||
005 | 20250524124316.0 | ||
008 | 250520s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d | ||
040 |
_aEG-GICUC _bara _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
041 | 0 |
_aara _bara _beng |
|
049 | _aإيداع | ||
082 | 0 | 4 | _a373.99538 |
092 |
_a373.99538 _221 |
||
097 | _aمــــاجستير | ||
099 | _aCai01.23.02.M.Sc.2024.غز.ت | ||
100 | 0 |
_a،غزلان محمد غازي الحربي _eإعداد. |
|
245 | 1 | 2 |
_aالتمكين الإداري لمعلمي المرحلة الثانوية بالكويت في ضوء متطلبات التنمية المستدامة : _bتصور مقترح / _cإعداد غزلان محمد غازي الحربي؛ هيئة الإشراف د/ إسلام الششتاوي محمد خميس، أ.م .د/ نجلاء محمد حامد. |
246 | 1 | 5 |
_aAdministrative empowerment of secondary school teachers in kuwait in light of the requirements of sustainable development : _bSuggested proposal / |
264 | 0 | _c2024. | |
300 |
_a169 صفحة : _bإيضاحيات ؛ _c25 cm. + _eCD. |
||
336 |
_atext _2rda content |
||
337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
502 | _aأطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. | ||
504 | _aببليوجرافيا: صفحات 151-169. | ||
520 | _aهدفت الدراسة إلى استكشاف واقع التمكين الإداري لمعلمي المرحلة الثانوية بالكويت في ضوء متطلبات التنمية المستدامة، ووضع تصور مقترح لتفعيل التمكين الإداري لمعلمي المرحلة الثانوية بالكويت في ضوء متطلبات التنمية المستدامة، واعتمدت الدراسة الحالية على المنهج المختلط، وقد أظهرت نتائجها أن وجود المركزية الشديدة، وخوف الإدارة العليا من فقدان السلطة جعلها تحجب تفويض السلطة كمتطلب من متطلبات عملية التمكين الإداري للمعلمين، وقد توصلت الدراسة إلى وضع تصور مقترح لتفعيل التمكين الإداري لمعلمي المرحلة الثانوية بدولة الكويت في ضوء متطلبات التنمية المستدامة. | ||
520 | _aThe study aimed to explore the reality of administrative empowerment for secondary school teachers in Kuwait in light of the requirements of sustainable development, and to develop a proposed vision for activating the administrative empowerment of sec-ondary school teachers in Kuwait in light of the requirements of sustainable develop-ment. The current study relied on the mixed approach, and its results showed that the presence of extreme centralization and fear of administration The loss of authority makes it obscure the delegation of authority as a requirement of the process of admin-istrative empowerment of teachers. The study came up with a proposed vision for ac-tivating the administrative empowerment of secondary school teachers in the State of Kuwait in light of the requirements of sustainable development. | ||
530 | _aصدر أيضًا كقرص مدمج. | ||
546 | _aالنص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. | ||
650 | 7 |
_aالتعليم الثانوي _2qrmak _z الكويت |
|
653 | 0 |
_aالتمكين الإداري للمعلمين _aمتطلبات التنمية المستدامة |
|
700 | 0 |
_aنجلاء محمد حامد _eمشرف أطروحة. |
|
700 | 0 |
_aإسلام الششتاوي محمد خميس _eمشرف أطروحة. |
|
700 | 0 |
_aنجوى يوسف جمال الدين _eمشرف أطروحة. |
|
700 | 0 |
_aمحمود أبو النور عبد الرسول _eمشرف أطروحة. |
|
900 |
_b01-01-2024 _cنجلاء محمد حامد _cإسلام الششتاوي محمد خميس _cنجوى يوسف جمال الدين _cمحمود أبو النور عبد الرسول _Uجامعة القاهرة _Fكلية الدراسات العليا للتربية _Dقسم أصول التربية |
||
905 |
_aSara _eAfaf |
||
942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
999 | _c172211 |