000 06997namaa22004211i 4500
003 OSt
005 20250524121600.0
008 250522s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_bara
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aara
_bara
_beng
049 _aإيداع
082 0 4 _a495.1
092 _a495.1
_221
097 _aمــــاجستير
099 _aCai01.02.09.M.A.2024.فا.د
100 0 _a،فاطمة محمد محمود محمد الحسيني
_eإعداد.
245 1 0 _aدور التكنولوجيا الحديثة في الحد من أخطاء كتابة الرموز الصينية لدى الطلاب المصريين المبتدئين :
_bدراسة تطبيقية- تحليلية /
_cمقدمة من الباحثة : فاطمة محمد محمود محمد الحسيني؛ إشــراف أ.د/ مرفت علي محمد، أ‌.د/ رحـاب محمود أحمد صبح.
246 1 5 _aThe role of modern technology in reducing writing errors in chinese characters among egyptian elementary students :
_bAn applied analytical study /
264 0 _c2024.
300 _a162 صفحة :
_bإيضاحيات ؛
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aأطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 _aببليوجرافيا: صفحات 160-161.
520 _aبعد انتشار جائحة (كوفيد -19 ) والتي أصبح خلالها التعليم عن بعد إلزامي كان على المعلم والطالب التكيف على طريقة التعليم والتعلم عن بعد خاصة بعد انتشار استخدام التكنولوجيا الحديثة والوسائط المتعددة للحفاظ على سير العملية التعليمية بشكل طبيعي. تهدف الدراسة إلى الحد من أخطاء كتابة الرموز الصينية لدى الطلاب المصريين المبتدئين وذلك عن طريق استخدام التكنولوجيا الحديثة واختيار كافة التطبيقات والمنصات التعليمية التي تستهدف تعليم كتابة الرموز الصينية وغيرها من المواقع التي تدعم عملية التعليم والتعلم لما لها من تأثير إيجابي في رفع كفاءة التدريس. فمن خلال استخدام المنهج التحليلي التطبيقي على الطلاب المصريين المبتدئين لدى أقسام اللغة الصينية من جامعة القاهرة وجامعة عين شمس وجامعة مصر للعلوم والتكنولوجيا والمعهد العالي الدولي للغات والترجمة الفورية . و عمل إستبانة إحصائية على طلاب الفرقة الأولى والثانية، وبعد تحليل نتائج الإستبانة والوقوف على أهم الأخطاء المشتركة بين الطلاب وإظهار العلاقة بين استخدام التكنولوجيا الحديثة وتطوير طرق التدريس، قام الباحث بتقديم مقترحات طرق للتدريس بنماذج تطبيقية. وأظهرت نتائج البحث مقترحات للمعلمين لتطوير أساليب تدريس الرموز الصينية، ومساعدة الطلاب على فهم الرموز الصينية بشكل أفضل استنادًا إلى الخلفية الثقافية للرموز الصينية، وإتقان أساس وقواعد كتابة الرمز الصيني والبنية التركيبية له، وكيفية استخدام التكنولوجيا الحديثة لفهم الرموز الصينية وكيفية تجنب الأخطاء الكتابة أثناء عملية التعلم.
520 _aThe research investigates the role of modern technology in reducing Chinese character writing errors among university junior Chinese language learners in Egypt. Since multimedia information technology is ubiquitous, especially after the huge impact of the COVID-19 outbreak, in order to ensure the normal operation of education, the teaching mode has changed from offline to online. Therefore, teachers and students need to adapt to a new teaching model. Therefore, this paper aims to use modern Chinese character teaching technology to distinguish between various application software and online learning platforms to help students avoid Chinese character writing errors and provide students with different online learning methods. It will provide certain assistance for online learning and provide support for teachers’ distance teaching. This study conducted a statistical questionnaire among Egyptian junior (first and second grade) students in the Chinese Department of Cairo University ,Ainshams University ,Misr University For Science And Technology And The International Institute For Languages‎. By analyzing the questionnaire results, we determined the commonalities between the students' most important writing problems, aiming to reduce the number of errors made by junior Chinese language students in writing Chinese characters and some solutions to these problems are provided. This study analyzed the results of a questionnaire on Chinese character writing errors among junior Chinese language learners in Egypt, analyzed related issues that arise in non-present online teaching, and explored the relationship between the use of multimedia technology and teacher teaching, and how multimedia technology and subject teaching can be better The integration of teaching and learning, and how to stimulate students' creativity and cultivate students' independent learning ability and critical thinking. Hopefully this research can provide some help for Chinese teachers to develop diverse Chinese character teaching methods; and help students better understand the meaning of Chinese characters based on the cultural background of Chinese characters, master the basic strokes, basic structure and writing rules of Chinese characters, and use Modern technology to understand Chinese characters and how to avoid writing errors during the learning process.
530 _aصدر أيضًا كقرص مدمج.
546 _aالنص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 7 _aاللغة الصينية
_2qrmak
653 0 _aالرمز الصيني
_aأخطاء الكتابة
_a تحليل أخطاء الكتابة
700 0 _aرحـاب محمود أحمد صبح
_eمشرف أطروحة.
700 0 _aمرفت علي محمد
_eمشرف أطروحة.
900 _b01-01-2024
_cرحـاب محمود أحمد صبح
_cمرفت علي محمد
_Uجامعة القاهرة
_Fكلية الآداب
_Dقسم اللغة الصينية
905 _aSara
_eAfaf
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c172290