000 05533namaa22004331i 4500
003 OSt
005 20250701130840.0
008 250522s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 _aEG-GICUC
_bara
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aara
_bara
_beng
049 _aإيداع
082 0 4 _a371.926
092 _a371.926
_221
097 _aمــــاجستير
099 _aCai01.23.07.M.Sc.2024.هد.ا
100 0 _aهدير القطب عيسى محمد خليل،
_eإعداد.
245 1 2 _aالاسهام النسبي لمهارات إدارة الذات وتنظيم الانفعالات في التنبؤ بالتمكين النفسي للتلاميذ ذوي صعوبات التعلم بالمرحلة الاعدادية /
_cإعداد هدير القطب عيسى محمد خليل؛ إشراف أ.م. د. عمرو رمضان عطايا، د. إسراء خالد محمد.
246 1 5 _aThe Title The Relative Contribution For Self-Management Skills and Emotion Regulation in Predicting the Psychological Empowerment of Students with Learning Disabilities in the Preparatory Stage
264 0 _c2024
300 _a157 صفحة :
_b إيضاحيات ؛
_c25 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aأطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 _a. ببليوجرافيا: صفحات 134-147.
520 _aهدفت الدراسة إلى التعرف على العلاقة بين مهارات إدارة الذات والتمكين النفسي والعلاقة بين تنظيم الانفعالات والتمكين النفسي، ومدي إسهام كلاً من مهارات إدارة الذات وتنظيم الانفعالات في التنبؤ بالتمكين النفسي للتلاميذ ذوي صعوبات التعلم بالمرحلة الإعدادية ، وتكونت عينة الدراسة من (320) تلميذًا وتلميذة من تلاميذ المرحلة الإعدادية ، واستخدمت الدراسة مقياس مهارات إدارة الذات ومقياس تنظيم الانفعالات ومقياس التمكين النفسي، وتوصلت نتائج الدراسة إلى وجود علاقة موجبة بين الدرجة الكلية لمهارات إدارة الذات والدرجة الكلية للتمكين النفسي وكذلك بين ابعاد كلا من مهارات إدارة الذات وـأبعاد التمكين النفسي ووجود علاقة طردية موجبة بين تنظيم الانفعالات وأبعاده مع التمكين النفسي وأبعاده لدى التلاميــذ ذوي صعوبات التعلم بالمرحلة الإعدادية، فيما عدا بعد إعادة التقييم المعرفي للانفعالات مع أبعاد التمكين النفسي غير دال احصائيا، وكذلك يمكن التنبؤ من مهارات إدارة الذات وأبعاد تنظيم الانفعالات بالتمكين النفسي للتلاميذ ذوي صعوبات التعلم بالمرحلة الإعدادية.
520 _aThe study aims to identify the relationship between self-management skills and psychological empowerment, the relationship between emotion regulation and psychological empowerment, and the extent to which both self-management skills and emotion regulation contribute to predicting the psychological empowerment of students with learning disabilities in the preparatory stage. The study sample consisted of (320) male and female students from the preparatory stage. Preparatory school. The study used the self-management skills scale, the emotion regulation scale, and the psychological empowerment scale prepared by the researcher. The results of the study found that there is a positive relationship between the total score of self-management skills and the total score of psychological empowerment, as well as between the dimensions of both self-management skills and the dimensions of psychological empowerment, and the existence of a positive direct relationship between emotion regulation and its dimensions with psychological empowerment and its dimensions among students with learning disabilities in the preparatory stage, with the exception of After the cognitive reappraisal of emotions with the dimensions of psychological empowerment,. Likewise, it is possible to predict from the self-management skills and the dimensions of emotion regulation the psychological empowerment of students with Learning disabilities in middle school.
530 _aصدر أيضًا كقرص مدمج.
546 _aالنص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 7 _aالاطفال بطيئو التعلم
_2qrmak
650 7 _aالاطفال الشواذ
_2qrmak
653 0 _aمهارات إدارة الذات
_aتنظيم الانفعالات
_aالتمكين النفسي
700 0 _aعمرو رمضان عطايا
_eمشرف أطروحة.
700 0 _aإسراء خالد محمد
_eمشرف أطروحة.
900 _b6/ 7/ 2024
_cعمرو رمضان عطايا
_cإسراء خالد محمد
_dأحمد حسن الليثي
_dأيمن سالم عبد الله
_Uجامعة القاهرة
_Fكلية الدراسات العليا للتربية
_Dقسم علم النفس الإرشادي
905 _aNadia
_eAfaf
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c172295