000 04839namaa22004331i 4500
003 OSt
005 20250717105121.0
008 250527s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
043 _af-ua---
049 _aGift
082 0 4 _a371.3
092 _a371.3
_221
097 _aM.Sc
099 _aCai01.34.M.Sc.2024.No.E
100 0 _aNoha Fathy Aly Anbar,
_epreparation.
245 1 0 _aE-training environment for developing Capstone teaching skills for STEM teachers in Egypt /
_cby Noha Fathy Aly Anbar ; Supervised Dr. Mohamed Elsayed El Naggar, Dr. Tarek Abd Elmoneam Hegazy.
246 1 5 _aبيئة تدريب الكترونية لتنمية مهارات تدريس المشروعات التطبيقية لدى معلمي العلوم والتكنولوجيا والهندسة والرياضيات (STEM) في مصر
264 0 _c2024.
300 _a201 pages :
_billustrations ;
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (M.Sc)-The National Egyptian E-Learning University, 2024.
504 _aBibliography: pages 139-151.
520 _aThe current research investigated the impact of using an e-training environment for developing capstone teaching skills for STEM teachers in Egypt. The participants were 27 STEM teachers chosen randomly from Obour STEM School; they were selected and randomly reformed into one experimental group; they trained during the 1st semester of the scholastic year 2023-2024 to develop their Capstone teaching skills. To achieve the aim of the research, the researcher utilized two instruments as follows: (Capstone Achievement Test—Capstone Observation Card) Quantitative results revealed significant mean differences between the scores of participants at level (0.05 ≥) in the pre-post testing procedures in favor of the post-tests for both dependent variables (achievement and skills). Quantitative results also emphasized the impact of using an e-training environment for developing capstone teaching skills for STEM teachers in Egypt. Therefore, the researcher recommended employing the suggested e-training environment for training STEM teachers.
520 _aهدف البحث الحالي لاستكشاف أثر استخدام بيئة التدريب الإلكترونية على تنمية مهارات تدريس المشروعات التطبيقية Capstone لمعلمي العلوم والتكنولوجيا والهندسة والرياضيات STEM في مصر. تم اختيار 27 معلمًا من مدارس العلوم والتكنولوجيا من مدرسة العلوم والتكنولوجيا بالعبور. تم اختيار العينة بشكل عشوائي وتكونت عينة البحث من مجموعة تجريبية واحدة. تلقوا تدريبًا خلال الفصل الدراسي الأول من السنة الدراسية 2023-2024 لتنمية مهاراتهم في المشروعات التطبيقية. ولتحقيق هدف البحث، استخدمت الباحثة أداتان للبحث كما يلي: (اختبار تحصيل مهارات المشروعات التطبيقية - بطاقة ملاحظة مهارات المشروعات التطبيقية). أظهرت النتائج الكمية فرق ذو دلالة إحصائية عند مستوى (0.05 ≥) في بين متوسطي درجات التطبيقين القبلي والبعدي بالاختبار التحصيلي وبطاقة لملاحظة لصالح التطبيق البعدي، كما أكدت نتائج البحث أيضًا التأثير الإيجابي لاستخدام بيئة التدريب الإلكترونية على تنمية مهارات تدريس المشروعات التطبيقية لدى لمعلمي العلوم والتكنولوجيا والهندسة والرياضيات في مصر. وبناءً على ذلك، أوصت الباحثة باعتماد بيئة التدريب الإلكترونية في تدريب معلمي العلوم والتكنولوجيا والهندسة والرياضيات.
530 _aIssues also as CD.
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 0 _aTeaching and learning methods
653 0 _aE-training environment
_aCapstone teaching skills
_aSTEM teachers
700 0 _aMohamed Elsayed El Naggar
_ethesis advisor.
700 0 _aTarek Abd Elmoneam Hegazy
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2024
_cMohamed Elsayed El Naggar
_cTarek Abd Elmoneam Hegazy
_UCairo University
_FThe National Egyptian E-Learning University
_DFaculty of Educational Studies (FES)
905 _aShimaa
_eEman Ghareb
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c172379