| 000 | 04839namaa22004331i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 003 | OSt | ||
| 005 | 20250717105121.0 | ||
| 008 | 250527s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d | ||
| 040 |
_aEG-GICUC _beng _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
| 041 | 0 |
_aeng _beng _bara |
|
| 043 | _af-ua--- | ||
| 049 | _aGift | ||
| 082 | 0 | 4 | _a371.3 |
| 092 |
_a371.3 _221 |
||
| 097 | _aM.Sc | ||
| 099 | _aCai01.34.M.Sc.2024.No.E | ||
| 100 | 0 |
_aNoha Fathy Aly Anbar, _epreparation. |
|
| 245 | 1 | 0 |
_aE-training environment for developing Capstone teaching skills for STEM teachers in Egypt / _cby Noha Fathy Aly Anbar ; Supervised Dr. Mohamed Elsayed El Naggar, Dr. Tarek Abd Elmoneam Hegazy. |
| 246 | 1 | 5 | _aبيئة تدريب الكترونية لتنمية مهارات تدريس المشروعات التطبيقية لدى معلمي العلوم والتكنولوجيا والهندسة والرياضيات (STEM) في مصر |
| 264 | 0 | _c2024. | |
| 300 |
_a201 pages : _billustrations ; _c30 cm. + _eCD. |
||
| 336 |
_atext _2rda content |
||
| 337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
| 338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
| 502 | _aThesis (M.Sc)-The National Egyptian E-Learning University, 2024. | ||
| 504 | _aBibliography: pages 139-151. | ||
| 520 | _aThe current research investigated the impact of using an e-training environment for developing capstone teaching skills for STEM teachers in Egypt. The participants were 27 STEM teachers chosen randomly from Obour STEM School; they were selected and randomly reformed into one experimental group; they trained during the 1st semester of the scholastic year 2023-2024 to develop their Capstone teaching skills. To achieve the aim of the research, the researcher utilized two instruments as follows: (Capstone Achievement Test—Capstone Observation Card) Quantitative results revealed significant mean differences between the scores of participants at level (0.05 ≥) in the pre-post testing procedures in favor of the post-tests for both dependent variables (achievement and skills). Quantitative results also emphasized the impact of using an e-training environment for developing capstone teaching skills for STEM teachers in Egypt. Therefore, the researcher recommended employing the suggested e-training environment for training STEM teachers. | ||
| 520 | _aهدف البحث الحالي لاستكشاف أثر استخدام بيئة التدريب الإلكترونية على تنمية مهارات تدريس المشروعات التطبيقية Capstone لمعلمي العلوم والتكنولوجيا والهندسة والرياضيات STEM في مصر. تم اختيار 27 معلمًا من مدارس العلوم والتكنولوجيا من مدرسة العلوم والتكنولوجيا بالعبور. تم اختيار العينة بشكل عشوائي وتكونت عينة البحث من مجموعة تجريبية واحدة. تلقوا تدريبًا خلال الفصل الدراسي الأول من السنة الدراسية 2023-2024 لتنمية مهاراتهم في المشروعات التطبيقية. ولتحقيق هدف البحث، استخدمت الباحثة أداتان للبحث كما يلي: (اختبار تحصيل مهارات المشروعات التطبيقية - بطاقة ملاحظة مهارات المشروعات التطبيقية). أظهرت النتائج الكمية فرق ذو دلالة إحصائية عند مستوى (0.05 ≥) في بين متوسطي درجات التطبيقين القبلي والبعدي بالاختبار التحصيلي وبطاقة لملاحظة لصالح التطبيق البعدي، كما أكدت نتائج البحث أيضًا التأثير الإيجابي لاستخدام بيئة التدريب الإلكترونية على تنمية مهارات تدريس المشروعات التطبيقية لدى لمعلمي العلوم والتكنولوجيا والهندسة والرياضيات في مصر. وبناءً على ذلك، أوصت الباحثة باعتماد بيئة التدريب الإلكترونية في تدريب معلمي العلوم والتكنولوجيا والهندسة والرياضيات. | ||
| 530 | _aIssues also as CD. | ||
| 546 | _aText in English and abstract in Arabic & English. | ||
| 650 | 0 | _aTeaching and learning methods | |
| 653 | 0 |
_aE-training environment _aCapstone teaching skills _aSTEM teachers |
|
| 700 | 0 |
_aMohamed Elsayed El Naggar _ethesis advisor. |
|
| 700 | 0 |
_aTarek Abd Elmoneam Hegazy _ethesis advisor. |
|
| 900 |
_b01-01-2024 _cMohamed Elsayed El Naggar _cTarek Abd Elmoneam Hegazy _UCairo University _FThe National Egyptian E-Learning University _DFaculty of Educational Studies (FES) |
||
| 905 |
_aShimaa _eEman Ghareb |
||
| 942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
| 999 | _c172379 | ||