000 05078namaa22004331i 4500
003 OSt
005 20250710121033.0
008 250617s2024 |||a|||fr|m|| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a615.82
092 _a615.82
_221
097 _aPh.D
099 _aCai01.21.06.Ph.D.2024.Mo.E.
100 0 _aMohamed Ismael Elsepaee Ismael,
_epreparation.
245 1 0 _aEffect Of Lateral Walking Training With Visual Feedback On Gait In Children With Hemiparesis /
_cBy Mohamed Ismael Elsepaee Ismael; Supervisors Prof. Eman Ibrahim Elhadidy, Prof. Samia Abdel Rahman Abdel Rahman, Prof. Hesham Abdelaziz Elsayed Elghaiaty.
246 1 5 _aتأثير التدريب على المشي الجانبي مع التغذية البصرية على المشي في الأطفال المصابين بالخزل الشقى الطولى
264 0 _c2024.
300 _a141 pages :
_billustrations ;
_c25 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (Ph.D)-Cairo University, 2024.
504 _aBibliography: pages 116-138.
520 _aBackground: The impact of hempiparesis on balance and gait in children creates postural asymmetry during standing and walking. Purpose: To investigate the effect of lateral walking training with mirror visual feedback on standing balance and gait in children with hemiparesis. Methods: Sixty children with hemiparesis of both sexes (25 girls- 35 boys) whose age ranged from 5 to 7 years participated in this study.They selected from Qaha Central Hospital and Tukh Central Hospital. They were randomly assigned into two groups of equal number: the control group underwent a designed physical therapy program to improve balance and gait, and the study group underwent the same program for the control group in addition to lateral walking training with visual feedback. Balance was assessed by HUMAC Balance System and gait was assessed using 3D-Gait Analysis (Qualysis Track Manager operating system) before and after twelve successive weeks of intervention, three sessions/ week for one hour. Results: Within each group comparison (pre-post) there were significant improvements in all measured variables in both groups (control-study) at p-value ˂ 0.05. When comparing the results of both groups post treatment, the results revealed significant improvement in favor of the study group. Conclusions: Lateral walking training with mirror visual feedback additional to the designed physical therapy program has beneficial effects on balance and gait in children with hemiparesis.
520 _aشارك في هذه الدراسة 60 طفلاً من كلا الجنسين أعمارهم بين ٥ إلى ٧ سنوات و يعانون من الخزل النصفي. تم تقسيمهم بشكل عشوائي إلى مجموعتين متساويتين في العدد: المجموعة الضابطة التي خضعت لبرنامج علاج طبيعي مصمم لتحسين التوازن والمشي ، ومجموعة الدراسة خضعت لنفس البرنامج للمجموعة الضابطة بالإضافة إلى التدريب على المشي الجانبي. تم تقييم التوازن بواسطة نظام التوازن HUMAC وتم تقييم المشي باستخدام تحليل المشي ثلاثي الأبعاد (نظام التشغيل Qualys Track Manager) قبل وبعد ثلاثة أشهر من العلاج. النتائج بالمقارنة ضمن كل مجموعة كانت هناك تحسينات كبيرة في جميع المتغيرات المقاسة في كلا المجموعتين (ضابطة - دراسة) عند قيمة p ˂ 0.05. وعند مقارنة نتائج كلا المجموعتين بعد العلاج، أظهرت النتائج تحسنا ملحوظا لصالح مجموعة الدراسة. الاستنتاجات: التدريب على المشي الجانبي مع ردود الفعل البصرية باستخدام المرآة جنبا إلى جنب مع برنامج العلاج الطبيعي المصمم هو أكثر فعالية في تحسين التوازن والمشي لدى الأطفال المصابين بالشلل النصفي.
530 _aIssued also as CD
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 7 _aPediatric Physical Therapy
_2qrmak
653 0 _aGait
_aHemiparetic children
_aLateral walking training
700 0 _aEman Ibrahim Elhadidy
_ethesis advisor.
700 0 _aSamia Abdel Rahman Abdel Rahman
_ethesis advisor.
700 0 _aHesham Abdelaziz Elsayed Elghaiaty
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2024
_cEman Ibrahim Elhadidy
_cSamia Abdel Rahman Abdel Rahman
_dHesham Abdelaziz Elsayed Elghaiaty
_UCairo University
_FFaculty of Physical Therapy
_DDepartment of Pediatric Physical Therapy
905 _aEman El gebaly
_eEman Ghareb
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c172614