000 | 03694namaa22004211i 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | OSt | ||
005 | 20250621123148.0 | ||
008 | 250621s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d | ||
040 |
_aEG-GICUC _beng _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
041 | 0 |
_aeng _beng _bara |
|
049 | _aDeposit | ||
082 | 0 | 4 | _a629.47 |
092 |
_a629.47 _221 |
||
097 | _aM.Sc | ||
099 | _aCai01.13.01.M.Sc.2024.Ge.M | ||
100 | 0 |
_aGeorge Barsoum Saad Barsoum, _epreparation. |
|
245 | 1 | 0 |
_aAnalytical and experimental improvement of flutter performance of plate wings using piezoelectric patches / _cby George Barsoum Saad Barsoum ; Supervisors Prof. Hani M. Negm, Dr. Mohamed A. Mahran. |
246 | 1 | 5 | _aدراسة تحليلية ومعملية لتحسين سرعة الرفرفة للأجنحة بإستخدام الشرائح الذكية / |
264 | 0 | _c2024. | |
300 |
_a120 pages : _billustrations ; _c30 cm. + _eCD. |
||
336 |
_atext _2rda content |
||
337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
502 | _aThesis (M.Sc)-Cairo University, 2024. | ||
504 | _aBibliography: pages 105-108. | ||
520 | _aThis study is concerned with aeroelastic flutter control of straight wings using piezoelectric patches. The research encompasses analytical, numerical, and experimental approaches to assess the dynamic characteristics of plate wings, and evaluate optimal control strategies for mitigating flutter instabilities. The work incorporates analytical techniques using Ritz method. Subsequently, a finite element model (FEM) is developed to analyze static, modal,implicit and flutter behavior of plate wings with different piezoelectric arrangements. A Linear Quadratic Regulator- LQR incorporating piezoelectric patches is designed and implemented to increase flutter speed of straight plate wings | ||
520 | _aهذه الدراسة تهتم بالتحكم في سرعة الرفرفة للجناح باستخدام منظومتين من الشرائح الذكية على نماذج من الألواح الصلب للجناح. تم استنتاج سرعة الرفرفة باستخدام طرق تحليلية للجناح بدون شرائح ذكية وطرق عددية بتطوير وبرمجة خوارزميات طريقة العناصر المحدودة لطبقات اللوح مع الشرائح الذكية، وتم إستنتاج الخصائص الديناميكية والاهتزازات وحدوث ظاهرة الرفرفة. تم اختبار لوح الجناح معمليا في معمل الديناميكا الهوائية واختبار الخصائص الديناميكية بمعمل ديناميكا الهياكل. وبناءا عليه تم تطوير وبرمجة وعمل خوارزميات لتصميم منظومة التحكم الأمثل وتم استخدام الخوارزميات الچينية لاختيار القيم المثلى لبارامترات المتحكم لزيادة سرعة الرفرفة بإستخدام منظومتين مختلفتين من الشرائح الذكية. | ||
530 | _aIssues also as CD. | ||
546 | _aText in English and abstract in Arabic & English. | ||
650 | 7 |
_aSpacecraft Engineering _2qrmak |
|
653 | 0 |
_aAeroelastic control _aPiezoelectric _aVibration control _aFinite element Model |
|
700 | 0 |
_aHani M. Negm _ethesis advisor. |
|
700 | 0 |
_aMohamed A. Mahran _ethesis advisor. |
|
900 |
_b01-01-2024 _cHani M. Negm _cMohamed A. Mahran _dGamal M. El-Bayoumi _dMostafa A. Ahmed Elshafei _UCairo University _FFaculty of Engineering _DDepartment of Aerospace Engineering |
||
905 | _aShimaa | ||
942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
999 | _c172667 |