| 000 | 03692namaa22004331i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 003 | OSt | ||
| 005 | 20250710131451.0 | ||
| 008 | 250623s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d | ||
| 040 |
_aEG-GICUC _beng _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
| 041 | 0 |
_aeng _beng _bara |
|
| 049 | _aDeposit | ||
| 082 | 0 | 4 | _a624.1 |
| 092 |
_a624.1 _221 |
||
| 097 | _aPh.D | ||
| 099 | _aCai01.13.02.Ph.D.2024.Ma.O. | ||
| 100 | 0 |
_aMarwa Fathy Mostafa El-Aassar, _epreparation. |
|
| 245 | 1 | 4 |
_aThe Outdoor Built Environment As A Teaching Tool For Integrating Education For Sustainable Development In The Existing Egyptian Schools / _cBy Marwa Fathy Mostafa El-Aassar; Under The Supervision Of Prof. Dr. Zeinab Youssef Shafik, Assoc. Prof. Dr. Dalia Abou Bakr, Prof. Dr. Heba Safey El-Deen. |
| 246 | 1 | 5 | _aالبيئة المبنية فى الهواء الطلق كأداه تعليمية لدمج التعليم من أجل التنمية المستدامة فى المدارس المصرية القائمة |
| 264 | 0 | _c2024. | |
| 300 |
_a232 pages : + (2) plates _billustrations ; _c30 cm. + _eCD. |
||
| 336 |
_atext _2rda content |
||
| 337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
| 338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
| 502 | _aThesis (Ph.D)-Cairo University, 2024. | ||
| 504 | _aBibliography: pages 212-223. | ||
| 520 | _aThis study seeks to explore the design of the Outdoor Learning Environment as a teaching tool for integrating ESD in both Formal and Informal Education. The research hypothesizes that adopting the Whole-Institution Approach, which considers the relationship between the Learning Environment, Learning Content, and the participation of all stakeholders, can effectively facilitate the achievement of learning outcomes of Education for sustainable development. To achieve this aim, the study relies on several experiments that were implemented in the real-life context that aim to address the built environment as a teaching tool based on a proposed theoretical framework. | ||
| 520 | _aتسعى هذه الدراسة إلى استكشاف طريقة تصميم بيئة التعلُم الخارجية كأداة تعليمية لدمج التعليم من أجل التنمية المستدامة في كلاً من التعليم الرسمي وغير الرسمي. تفترض هذه الدراسة أن تبني نهج المؤسسة الشاملة، الذي يأخذ في الاعتبار العلاقة بين بيئة التعلم ومحتوى التعلم ومشاركة جميع أصحاب المصلحة، قد يساعد على تحقيق نتائج التعلُم للتعليم من أجل التنمية المستدامة بشكل فعَال. لتحقيق هذا الهدف، تعتمد الدراسة على العديد من التجارب التي تم تنفيذها في سياق الواقع المحلى والتي تهدف إلى معالجة البيئة المبنية كأداة تعليمية بناءً على إطار نظري مقترح. | ||
| 530 | _aIssued also as CD | ||
| 546 | _aText in English and abstract in Arabic & English. | ||
| 650 | 0 | _aArchitectural Engineering | |
| 653 | 0 |
_aEducational Sustainable Development (ESD) _aWhole-Institution Approach _aBuildings that teach, Learning Environment |
|
| 700 | 0 |
_aZeinab Youssef Shafik _ethesis advisor. |
|
| 700 | 0 |
_aDalia Abou Bakr _ethesis advisor. |
|
| 700 | 0 |
_aHeba Safey El-Deen _ethesis advisor. |
|
| 900 |
_b01-01-2024 _cZeinab Youssef Shafik _cDalia Abou Bakr _cHeba Safey El-Deen _UCairo University _FFaculty of Engineering _DDepartment of Architectural Engineering |
||
| 905 |
_aEman El gebaly _eEman Ghareb |
||
| 942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
| 999 | _c172707 | ||