000 03692namaa22004331i 4500
003 OSt
005 20250710131451.0
008 250623s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a624.1
092 _a624.1
_221
097 _aPh.D
099 _aCai01.13.02.Ph.D.2024.Ma.O.
100 0 _aMarwa Fathy Mostafa El-Aassar,
_epreparation.
245 1 4 _aThe Outdoor Built Environment As A Teaching Tool For Integrating Education For Sustainable Development In The Existing Egyptian Schools /
_cBy Marwa Fathy Mostafa El-Aassar; Under The Supervision Of Prof. Dr. Zeinab Youssef Shafik, Assoc. Prof. Dr. Dalia Abou Bakr, Prof. Dr. Heba Safey El-Deen.
246 1 5 _aالبيئة المبنية فى الهواء الطلق كأداه تعليمية لدمج التعليم من أجل التنمية المستدامة فى المدارس المصرية القائمة
264 0 _c2024.
300 _a232 pages : + (2) plates
_billustrations ;
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (Ph.D)-Cairo University, 2024.
504 _aBibliography: pages 212-223.
520 _aThis study seeks to explore the design of the Outdoor Learning Environment as a teaching tool for integrating ESD in both Formal and Informal Education. The research hypothesizes that adopting the Whole-Institution Approach, which considers the relationship between the Learning Environment, Learning Content, and the participation of all stakeholders, can effectively facilitate the achievement of learning outcomes of Education for sustainable development. To achieve this aim, the study relies on several experiments that were implemented in the real-life context that aim to address the built environment as a teaching tool based on a proposed theoretical framework.
520 _aتسعى هذه الدراسة إلى استكشاف طريقة تصميم بيئة التعلُم الخارجية كأداة تعليمية لدمج التعليم من أجل التنمية المستدامة في كلاً من التعليم الرسمي وغير الرسمي. تفترض هذه الدراسة أن تبني نهج المؤسسة الشاملة، الذي يأخذ في الاعتبار العلاقة بين بيئة التعلم ومحتوى التعلم ومشاركة جميع أصحاب المصلحة، قد يساعد على تحقيق نتائج التعلُم للتعليم من أجل التنمية المستدامة بشكل فعَال. لتحقيق هذا الهدف، تعتمد الدراسة على العديد من التجارب التي تم تنفيذها في سياق الواقع المحلى والتي تهدف إلى معالجة البيئة المبنية كأداة تعليمية بناءً على إطار نظري مقترح.
530 _aIssued also as CD
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 0 _aArchitectural Engineering
653 0 _aEducational Sustainable Development (ESD)
_aWhole-Institution Approach
_aBuildings that teach, Learning Environment
700 0 _aZeinab Youssef Shafik
_ethesis advisor.
700 0 _aDalia Abou Bakr
_ethesis advisor.
700 0 _aHeba Safey El-Deen
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2024
_cZeinab Youssef Shafik
_cDalia Abou Bakr
_cHeba Safey El-Deen
_UCairo University
_FFaculty of Engineering
_DDepartment of Architectural Engineering
905 _aEman El gebaly
_eEman Ghareb
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c172707