000 | 04178namaa22004091i 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | OSt | ||
005 | 20250628094844.0 | ||
008 | 250628s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d | ||
040 |
_aEG-GICUC _beng _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
041 | 0 |
_aeng _beng _bara |
|
049 | _aDeposit | ||
082 | 0 | 4 | _a372.6521 |
092 |
_a372.6521 _221 |
||
097 | _aPh.D | ||
099 | _aCai01.23.01.Ph.D.2024.Wa.P | ||
100 | 0 |
_aWalaa Muhammad Abdulhady Ebrahim, _epreparation. |
|
245 | 1 | 2 |
_aA professional development program based on task analysis approach for developing linguistic and teaching performance of efl in-service teachers of the primary stage / _cby Walaa Muhammad Abdulhady Ebrahim ; Advisor Dr. Awatef Ali Sheir. |
246 | 1 | 5 | _a برنامج تنمية مهنية قائم على مدخل تحليل المهام لتنمية الأداء الصفي اللغوي والتدريسي لدى معلمي اللغة الإنجليزية بالمرحلة الابتدائية أثناء الخدمة / |
264 | 0 | _c2024. | |
300 |
_a176 pages : _billustrations ; _c25 cm. + _eCD. |
||
336 |
_atext _2rda content |
||
337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
502 | _aThesis (Ph.D)-Cairo University, 2024. | ||
504 | _aBibliography: pages 115-123. | ||
520 | _aThis study aimed at investigating the effectiveness of using the task analysis approach in developing linguistic and teaching skills among the EFL in-service teachers of the primary stage in Egypt. The participants of this study were thirty EFL in-service teachers chosen from public schools, Al-monofeya Governorate, during the second term of the 2023/ 2024 academic year. The study employed the quasi-experimental design in which one group (n=30). The instruments of the study were comprised of needs analysis questionnaire; EFL in-service teachers’ teaching and linguistic performance evaluation checklist cards; a linguistic and teaching performance Pre-posttest and a scoring rubric. The test was administered to the group before and after implementing the proposed program based on the task analysis approach on the study group as the findings of the study results reveal significant improvements in all sub-skills of both linguistic and teaching performance for EFL in-service teachers, demonstrating the effectiveness of the Professional Development Program based on the Task Analysis Approach | ||
520 | _aأجريت هذه الدراسة في مصر حول فعالية استخدام مدخل تحليل المهام في تنمية مهارات الأداء اللغوي والتدريسي بين 30 معلمًا للغة الإنجليزية أثناء الخدمة يقومون بالتدريس للمرحلة الابتدائية بمحافظة المنوفية. اعتمدت الدراسة تصميمًا شبه تجريبيًا واستخدمت أدوات بحثية تتضمن استبيان تحليل الاحتياجات، استمارات تقييم أداء التدريس واللغوي ، واختبارًا قبليًا وبعديًا للأداء اللغوي والتدريسي، بالإضافة إلى نموذج تقويم الأداء. أظهرت النتائج تحسنًا كبيرًا في جميع الجوانب الفرعية للأداء اللغوي والتدريسي لمعلمي اللغة الإنجليزية أثناء الخدمة، مما يوضح فعالية برنامج التنمية المهنية القائم على مدخل تحليل المها | ||
530 | _aIssues also as CD. | ||
546 | _aText in English and abstract in Arabic & English. | ||
650 | 7 |
_aEnglish language education at the primary level _2qrmak |
|
653 | 0 |
_aEFL in-service teachers _aprofessional development _atask analysis approach _amicro-teaching _aLinguistic performance |
|
700 | 0 |
_aAwatef Ali Sheir _ethesis advisor. |
|
900 |
_b01-01-2024 _cAwatef Ali Sheir _UCairo University _FFaculty of Graduate Studies for Education _DDepartment of Curriculum and Instruction |
||
905 | _aShimaa | ||
942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
999 | _c172742 |