000 04178namaa22004091i 4500
003 OSt
005 20250628094844.0
008 250628s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a372.6521
092 _a372.6521
_221
097 _aPh.D
099 _aCai01.23.01.Ph.D.2024.Wa.P
100 0 _aWalaa Muhammad Abdulhady Ebrahim,
_epreparation.
245 1 2 _aA professional development program based on task analysis approach for developing linguistic and teaching performance of efl in-service teachers of the primary stage /
_cby Walaa Muhammad Abdulhady Ebrahim ; Advisor Dr. Awatef Ali Sheir.
246 1 5 _a برنامج تنمية مهنية قائم على مدخل تحليل المهام لتنمية الأداء الصفي اللغوي والتدريسي لدى معلمي اللغة الإنجليزية بالمرحلة الابتدائية أثناء الخدمة /
264 0 _c2024.
300 _a176 pages :
_billustrations ;
_c25 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (Ph.D)-Cairo University, 2024.
504 _aBibliography: pages 115-123.
520 _aThis study aimed at investigating the effectiveness of using the task analysis approach in developing linguistic and teaching skills among the EFL in-service teachers of the primary stage in Egypt. The participants of this study were thirty EFL in-service teachers chosen from public schools, Al-monofeya Governorate, during the second term of the 2023/ 2024 academic year. The study employed the quasi-experimental design in which one group (n=30). The instruments of the study were comprised of needs analysis questionnaire; EFL in-service teachers’ teaching and linguistic performance evaluation checklist cards; a linguistic and teaching performance Pre-posttest and a scoring rubric. The test was administered to the group before and after implementing the proposed program based on the task analysis approach on the study group as the findings of the study results reveal significant improvements in all sub-skills of both linguistic and teaching performance for EFL in-service teachers, demonstrating the effectiveness of the Professional Development Program based on the Task Analysis Approach
520 _aأجريت هذه الدراسة في مصر حول فعالية استخدام مدخل تحليل المهام في تنمية مهارات الأداء اللغوي والتدريسي بين 30 معلمًا للغة الإنجليزية أثناء الخدمة يقومون بالتدريس للمرحلة الابتدائية بمحافظة المنوفية. اعتمدت الدراسة تصميمًا شبه تجريبيًا واستخدمت أدوات بحثية تتضمن استبيان تحليل الاحتياجات، استمارات تقييم أداء التدريس واللغوي ، واختبارًا قبليًا وبعديًا للأداء اللغوي والتدريسي، بالإضافة إلى نموذج تقويم الأداء. أظهرت النتائج تحسنًا كبيرًا في جميع الجوانب الفرعية للأداء اللغوي والتدريسي لمعلمي اللغة الإنجليزية أثناء الخدمة، مما يوضح فعالية برنامج التنمية المهنية القائم على مدخل تحليل المها
530 _aIssues also as CD.
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 7 _aEnglish language education at the primary level
_2qrmak
653 0 _aEFL in-service teachers
_aprofessional development
_atask analysis approach
_amicro-teaching
_aLinguistic performance
700 0 _aAwatef Ali Sheir
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2024
_cAwatef Ali Sheir
_UCairo University
_FFaculty of Graduate Studies for Education
_DDepartment of Curriculum and Instruction
905 _aShimaa
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c172742