000 04153namaa22004211i 4500
003 OSt
005 20250630103829.0
008 250630s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a625.7
092 _a625.7
_221
097 _aM.Sc
099 _aCai01.13.05.M.Sc.2024.Ah.U
100 0 _aAhmed Hussein Alagmawi,
_epreparation.
245 1 0 _aUnderstanding the association between roadside billboards and driver distraction using probe data /
_cby Ahmed Hussein Alagmawi ; Supervisors Dr. Hoda Talaat, Dr. Hossam Abdel Hameed Abdel Gawad.
246 1 5 _aدراسة العلاقة بين إعلانات الطرق ومشتتات السائق باستخدام بيانات المركبات /
264 0 _c2024.
300 _a83 pages :
_billustrations ;
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (M.Sc)-Cairo University, 2024.
504 _aBibliography: pages 82-83.
520 _aDistracted driving is a major cause of fatal crashes on urban roads. According to the US Department of Transportation, distracted driving was the cause of 8.7% of total road fatalities in 2019. To investigate the impact of billboards on driver gaze behavior and how this leads to distraction, a billboard detection model was developed to characterize 7 billboard types and another model to detect the direction of the driver’s gaze. Data was collected from multiple roads (26th of July corridor - Ring Road - 6th of October Bridge), on all roads, for all drivers. The results indicate that at any given time and point on the road, drivers are exposed to an average of 3 billboards/second (frame) and 5% of the billboard area to field of view/second (frame). Overall, drivers were distracted an average of 11 times per 15-minute trip on the 26th of July corridor, and an average of 7 times per 12-minute trip on the 6th of October Bridge.`
520 _aوصلت نسبة الوفيات الناتجة عن القيادة المشتتة عام 2019 الى 8.7% من اجمالي الوفيات وفقًا لوزارة النقل الأمريكية، من أجل التحقيق في تأثير لوحات الإعلانات على سلوك نظر السائق وكيف يؤدي ذلك إلى تشتيت الانتباه، تم تطوير نموذج الكشف عن اللوحات الإعلانية لتحديد خصائص 7 أنواع من اللوحات الإعلانية ونموذج آخر لاكتشاف اتجاه نظرة السائق، تم تجميع البيانات من طرق متعددة (محور 26 يوليو - الطريق الدائري - كوبري 6 أكتوبر)، على جميع الطرق ولجميع السائقين تشير النتائج إلى أنه في أي وقت وفي أي نقطة على الطريق ، يتعرض السائقون في المتوسط لـ 3 لوحات إعلانية / ثانية (الإطار) و 5٪ نسبة مساحة لوحة الإعلانات لمجال الرؤية / ثانية (الإطار) ، وبشكل عام فقد تشتت السائقون في المتوسط 11 مرة لكل رحلة مدتها 15 دقيقة على محور 26 يوليو، و7 مرات في المتوسط لكل رحلة مدتها 12 دقيقة على كوبري 6 أكتوبر.
530 _aIssues also as CD.
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 7 _aTraffic Engineering
_2qrmak
653 0 _aBillboard Distraction
_aDriver Distraction
_aProbe Data
_aRoadside Billboard
_aImage Processing
_aDriver Gaze
_aBillboard Detection
_aEgyptian environment
700 0 _aHoda Talaat
_ethesis advisor.
700 0 _aHossam Abdel Hameed Abdel Gawad
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2024
_cHoda Talaat
_cHossam Abdel Hameed Abdel Gawad
_dDalia Galal Said
_dUsama Elrawy Shahdah
_UCairo University
_FFaculty of Engineering
_DDepartment of Civil Engineering Public Works
905 _aShimaa
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c172795