000 | 05397namaa22004091i 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | OSt | ||
005 | 20250709105334.0 | ||
008 | 250709s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d | ||
040 |
_aEG-GICUC _beng _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
041 | 0 |
_aeng _beng _bara |
|
049 | _aDeposit | ||
082 | 0 | 4 | _a400.420 |
092 |
_a400.420 _221 |
||
097 | _aPh.D | ||
099 | _aCai01.02.12.Ph.D.2024.Na.E | ||
100 | 0 |
_aNaglaa ElSayed Seddiek Fadlallah, _epreparation. |
|
245 | 1 | 4 |
_aThe effect of negotiated feedback using EdTech and written monologue feedback on improving efl learners’ performance on text coherence / _cby Naglaa ElSayed Seddiek Fadlallah ; Supervisor Prof. Amany Abdel Hameed Badawy. |
246 | 1 | 5 | _aتأثير التعليقات التفاوضية الشفهية باستخدام تكنولوجيا التعليم والتعليقات غير التفاوضية على تحسين ترابط النص لدى متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبيه / |
264 | 0 | _c2024. | |
300 |
_a155 + 82 pages : _billustrations ; _c25 cm. + _eCD. |
||
336 |
_atext _2rda content |
||
337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
502 | _aThesis (Ph.D)-Cairo University, 2024. | ||
504 | _aBibliography: pages 145-155. | ||
520 | 3 | _aThe present study attempted to find an effective treatment for the problem of incoherent essays that are produced by EFL learners. This was done through the product approach as the study investigated the impact of two methods of giving feedback to students’ essays: negotiated feedback (NF) versus written monologue feedback (WMF) on the problem of relational coherence. The participants of the study were Intermediate undergraduate students at one of the private universities in Egypt. The research design is quasi-experimental as it involved collecting quantitative and discourse structure data. The quantitative data were in the form of the scores of the students’ essays in the criterion of coherence in their Pre-Observation and Post-Observations. The discourse structure data was obtained from analyzing the written discourse structure of students’ essays and examining the extent of the correlation between the quality of the participants’ discourse structure before and after each treatment. To enable the teachers of the experiment to give negotiated feedback, a twofold tasks were prepared. Firstly, a feedback model based on guided questions was developed and edtech tools were selected to facilitate negotiating feedback and providing written feedback. The findings of the experiment revealed a significant improvement for the two experimental groups, and that the participants of the NF group significantly outperformed their counterparts in the WMF group in coherence scores and the quality of participants’ discourse structure. | |
520 | 3 | _aيهدف هذا البحث إلى إيجاد حل لمشكلة عدم ترابط النص لدى متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية وهذا من خلال التركيز علي المنتج. قامت الدراسة ببحث تأثير التعليقات التفاوضية الشفهية والتعليقات غير التفاوضية على حل مشكلة ترابط النص العلائقي. المشاركون في التجربة هم طلبة أحدي الجامعات الخاصة بمصر في مستوي اللغة المتوسط. تصميم البحث شبه تجريبي ويتضمن جمع بيانات كمية وبيانات تحليل التراكيب. البيانات الكمية هي درجات الطلبة في تناسق النص في تقيم ملاحظة ما قبل التجربة وتقييمات ما بعد التجربة. أما بيانات تحليل التراكيب، فقد تم الحصول عليها من خلال نصوص الطلبة المكتوبة وفحص مدى ارتباط جودة تراكيب النصوص قبل وبعد كل معالجة. ولتمكين معلمي التجربة من تقديم تعليقات تفاوضية، تم إعداد مهمتين مزدوجتين. أولاً، تم تطوير نموذج تعليقات يعتمد على أسئلة موجهة وتم اختيار أدوات تكنولوجيا التعليم لتسهيل التفاوض على التعليقات وتقديم التعليقات المكتوبة. كشفت نتائج التجربة عن تحسن ملحوظ للمجموعتين التجريبيتين، وأن المشاركين في مجموعة التعليقات التفاوضية تفوقوا بشكل ملحوظ على نظرائهم في مجموعة التعليقات غير التفاوضية في درجات الطلبة في تناسق النص ومدى ارتباط جودة تراكيب النصوص. | |
530 | _aIssues also as CD. | ||
546 | _aText in English and abstract in Arabic & English. | ||
650 | 0 | _aEnglish Language | |
653 | 0 |
_arelational coherence _anegotiating feedback _awritten monologue feedback _aEdtech for giving feedback _awritten discourse structure _aEgyptian EFL Learners |
|
700 | 0 |
_aAmany Abdel Hameed Badawy _ethesis advisor. |
|
900 |
_b01-01-2024 _cAmany Abdel Hameed Badawy _UCairo University _FFaculty of Arts _DDepartment of English Language and Literature |
||
905 | _aShimaa | ||
942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
999 | _c172968 |