000 06089namaa22004211i 4500
003 OSt
005 20250817100145.0
008 250709s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a658.404
092 _a658.404
_221
097 _aPh.D
099 _aCai01.18.06.Ph.D.2024.Wa.I
100 0 _aWaleed Mohamed Mohamed Soliman,
_epreparation.
245 1 0 _aImpact of applying the educational organizations management systems (EOMS) on the performance of the educational institutions in egypt :
_bCase Study /
_cby Waleed Mohamed Mohamed Soliman ; Supervision Prof. Abd Al-Hady Nabeeh Ahmed, Dr. Ahmed Fathi Ghoneim.
246 1 5 _aأثر تطبيق أنظمة إدارة الهيئات التعليمية على أداء المؤسسات التعليمية في مصر :
_bدراسة حالة /
264 0 _c2024.
300 _a118 Leaves :
_billustrations ;
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (Ph.D)-Cairo University, 2024.
504 _aBibliography: pages 111-112.
520 3 _aThis study investigates the impact of implementing the Educational Organization Management System (EOMS), based on ISO 21001:2018, on the performance of educational institutions in Egypt, using the British International College of Cairo (BICC) as a case study. The research explores four key dimensions of EOMS: leadership, planning, performance evaluation, and continuous improvement, assessing their influence on educational quality and stakeholder satisfaction. Through a descriptive-analytical approach, data were collected using a comprehensive survey targeting teachers, administrative staff, students, and parents. Statistical analysis, conducted using SPSS and AMOS software, examined the relationship between EOMS dimensions and institutional performance while considering demographic factors such as age, gender, and years of experience. The findings highlight significant positive correlations between the application of EOMS and improvements in educational outcomes, stakeholder engagement, and operational efficiency. The study underscores the challenges of integrating EOMS, such as resource limitations and resistance to change, while emphasizing its potential to address systemic issues in Egyptian education, including infrastructure deficits, teacher shortages, and curriculum alignment with labor market needs.Recommendations include adopting EOMS frameworks to drive strategic improvements in educational management, emphasizing continuous evaluation and stakeholder inclusion. The research contributes valuable insights for policymakers and educational administrators seeking to enhance institutional performance and align with global educational quality standards.
520 3 _aتتناول هذه الدراسة تأثير تطبيق نظام إدارة المؤسسات التعليمية (EOMS)، المستند إلى المعيار الدولي ISO 21001:2018، على أداء المؤسسات التعليمية في مصر، مع التركيز على كلية بريتيش إنترناشونال كوليدج بالقاهرة (BICC) كدراسة حالة. تستعرض الدراسة أربعة أبعاد رئيسية لنظام EOMS: القيادة، التخطيط، تقييم الأداء، والتحسين المستمر، مع تقييم تأثيرها على جودة التعليم ورضا الأطراف المعنية. اعتمدت الدراسة على منهج وصفي تحليلي، حيث تم جمع البيانات باستخدام استبيان شامل استهدف المعلمين، الموظفين الإداريين، الطلاب، وأولياء الأمور. أجري التحليل الإحصائي باستخدام برمجيات SPSS وAMOS لدراسة العلاقة بين أبعاد نظام EOMS وأداء المؤسسة، مع الأخذ في الاعتبار العوامل الديموغرافية مثل العمر، الجنس، وسنوات الخبرة. أظهرت النتائج وجود علاقات إيجابية ذات دلالة إحصائية بين تطبيق نظام EOMS وتحسين المخرجات التعليمية، وتفاعل الأطراف المعنية، والكفاءة التشغيلية. كما سلطت الدراسة الضوء على التحديات المرتبطة بتطبيق النظام، مثل محدودية الموارد ومقاومة التغيير، مع التأكيد على إمكاناته في معالجة القضايا المنهجية في التعليم المصري، بما في ذلك عجز البنية التحتية، نقص المعلمين، ومواءمة المناهج مع احتياجات سوق العمل. توصي الدراسة بتبني أطر عمل نظام EOMS لدفع التحسينات الاستراتيجية في إدارة التعليم، مع التركيز على التقييم المستمر وإشراك الأطراف المعنية. تقدم هذه الدراسة رؤى قيمة لصناع القرار ومديري المؤسسات التعليمية الذين يسعون لتحسين أداء المؤسسات والمواءمة مع معايير الجودة التعليمية العالمية.
530 _aIssues also as CD.
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 0 _aProject Management
653 1 _aEducational Organization Management System (EOMS)
_aISO 21001:2018
_aPerformance Evaluation
_aContinuous Improvement
_aLeadership in Education
700 0 _aAbd Al-Hady Nabeeh Ahmed
_ethesis advisor.
700 0 _aAhmed Fathi Ghoneim
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2024
_cAbd Al-Hady Nabeeh Ahmed
_cAhmed Fathi Ghoneim
_UCairo University
_F Faculty of Graduate Studies for Statistical Research
_DDepartment of Project Management
905 _aShimaa
_eEman Ghareb
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c172978