000 04150namaa22004571i 4500
003 OSt
005 20250924140444.0
008 250729s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a633
092 _a633
_221
097 _aPh.D
099 _aCai01.07.02.Ph.D.2024.Ma.D.
100 0 _aMayada Ebrahim Abdel Razek Ebrahim,
_epreparation.
245 1 0 _aDeveloping And Evaluating Unit For Treating Diesel Tractors Exhaust /
_cBy Mayada Ebrahim Abdel Razek Ebrahim; Approval Committee Dr. Tarek Zake Hassan Fouda, Dr. Samy Mohamed Younis, Dr. Magdy Ahmed Baiomy, Dr. Gamal El-Dein Mohamed Nasr.
246 1 5 _aتطوير وتقييم وحدة لمعالجة عادم جرارات الديزل /
264 0 _c2024.
300 _a163 pages :
_billustrations ;
_c25 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (Ph.D)-Cairo University, 2024.
504 _aBibliography: pages 146-163.
520 3 _aA diesel emissions simulation unit was developed to test proposed filtration materials (activated carbon, activated carbon with magnesium oxides, and carbon nanotubes) and a final model for exhaust treatment on an agricultural tractor. The final model consists of two filtration units: the first uses activated carbon impregnated with magnesium oxides, and the second features a nickel-carbon nanotube composite coating (Ni-CNTs). In the simulation unit, 100% activated carbon achieved adsorption efficiencies of 85.21% for CO₂, 80.77% for CO, and 68.84% for HC, with improved efficiency upon adding magnesium oxide. The highest efficiencies were achieved using 0.2% Ni-CNTs, reaching 93.13% for CO₂, 94.87% for CO, and 76.02% for HC. The final model demonstrated higher adsorption efficiency for harmful gases in the carbon nanotube unit compared to the activated carbon unit.
520 3 _aتم تطوير وحدة لمحاكاة انبعاثات الديزل لا ختبار مواد التنقية المقترحة (الكربون المنشط ،الكربون المنشط مع اكاسيد الماغنسيوم و الانابيب الكربونية النانوية ) ونموذج نهائي لمعالجة انبعاثات العادم على جرار زراعي، يتألف من وحدتين للترشيح: الأولى باستخدام الكربون المنشط المشبع بأكاسيد المغنيسيوم، والثانية بطلاء مركب نيكل وأنابيب نانوية كربونية (Ni-CNTs). أظهرت وحدة المحاكاه الكربون المنشط بنسبة 100% كفاءة ادمصاص بنسبة 85.21% لـ CO₂، و80.77% لـ CO، و68.84% لـ HC، بينما زادت الكفاءة عند إضافة أكسيد المغنيسيوم. جاءت أعلى الكفاءات باستخدام (Ni-CNTs 0.2)، حيث حققت 93.13% لـ CO₂ و94.87% لـ CO و76.02% لـ HC. وأظهرت نتائج النموذج النهائي كفاءة أعلى لوحدة الكربون النانوي في التقاط الغازات الضارة مقارنة بوحدة الكربون المنشط
530 _aIssued also as CD
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 7 _aAgricultural Sciences
653 1 _aDiesel engine emissions
_aexhaust control unit
_aemissions control
653 1 _aانبعاثات محرك الديزل
_aوحدة التحكم في العادم
_aالتحكم في الانبعاثات
700 0 _aTarek Zake Hassan Fouda
_ethesis advisor.
700 0 _aSamy Mohamed Younis
_ethesis advisor.
700 0 _aMagdy Ahmed Baiomy
_ethesis advisor.
700 0 _aasrGamal El-Dein Mohamed Nasr
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2024
_cTarek Zake Hassan Fouda.
_cSamy Mohamed Younis
_cMagdy Ahmed Baiomy
_cGamal El-Dein Mohamed Nasr
_UCairo University
_FFaculty of Agricultural Sciences
_DDepartment of Agricultural Engine
905 _aEman El gebaly
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c173220