| 000 | 04933namaa22004331i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 003 | OSt | ||
| 005 | 20250817105520.0 | ||
| 008 | 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d | ||
| 040 | 
_aEG-GICUC _bara _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda  | 
||
| 041 | 0 | 
_aara _bara _beng  | 
|
| 049 | _aإيداع | ||
| 082 | 0 | 4 | _a153.9 | 
| 092 | 
_a153.9 _221  | 
||
| 097 | _aدكتوراه | ||
| 099 | _aCai01.23.02.Ph.D.2024.دي.ذ | ||
| 100 | 0 | 
_a،دينا سالم عواد أحمد الشريف _eإعداد.  | 
|
| 245 | 1 | 2 | 
_aالذكاء الاصطناعي وإتاحة فرص التعلم مدى الحياة في ضوء خبرات بعض الدول / _cإعــــــداد دينا سالم عواد أحمد الشريف؛ إشــــــراف د/ نجلاء محمد حامد، د/ نادية يوسف جمال الدين.  | 
| 246 | 1 | 5 | _aArtificial intelligence and providing opportunities for lifelong learning in the light of some countries experiences / | 
| 264 | 0 | _c2024. | |
| 300 | 
_a181 صفحة : _bإيضاحيات ؛ _c25 cm. + _eCD.  | 
||
| 336 | 
_atext _2rda content  | 
||
| 337 | 
_aUnmediated _2rdamedia  | 
||
| 338 | 
_avolume _2rdacarrier  | 
||
| 502 | _aأطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. | ||
| 504 | _aببليوجرافيا: صفحات 163-181. | ||
| 520 | _aهدف البحث الحالي في ظل التطور التكنولوجي الهائل والتحديات التي يشهدها العالم في كافة المجالات بما في ذلك قطاع التعليم إلى ضرورة الاستفادة من هذه التحديات وعلى رأسها الثورة التكنولوجيا الهائلة وخاصة في هذه الآونة منذ رواج الذكاء الاصطناعي وكيف يمكن الاستفادة من تطبيقاته في إتاحة فرص التعلم مدى الحياة في ضوء خبرات بعض الدول، وتحقيق تعليم منصف للجميع مع مراعاة كافة الظروف في ضوء تكنولوجيا التعليم وذلك من خلال المنهج المقارن الذى يتم في ضوء تحليل خبرات بعض الدول الرائدة في هذا المجال والاستفادة منها ومحاولة تطبيقها في ضوء الظروف الحالية للمجتمع نظرا لأننا نشهد تغير في شتى مناحي الحياة للاستفادة من تطبيقاتها في إتاحة فرص التعلم مدى الحياة، ومن أهم النتائج ضرورة توظيف تطبيقات الذكاء الاصطناعي في المؤسسات التعليمية، تخطيط الاستراتيجية الوطنية للذكاء الاصطناعي، تحديد الأولويات الوطنية في مجال تطبيقات الذكاء الاصطناعي | ||
| 520 | _aThe current research aims in light of the tremendous technological development and the challenges that the world is witnessing in all fields, including the education sector, to the need to take advantage of these challenges, on top of which is the huge technological revolution, especially at this time since the popularity of artificial intelligence and how it can be benefited from its applications in the educational process in the light of experiences Some countries and the provision of lifelong learning to all groups without exception and the achievement of equitable education for all, taking into account all circumstances in the light of education technology, This is done through comparative approach that takes place in the light of analyzing the experiences of some leading countries in this field and benefiting from them and trying to apply them in the light of the current conditions of society, given that we are witnessing a change in various aspects of life to take advantage of its applications in providing opportunities for lifelong learning،One of the most important results is the need to use AI applications in educational institutions, plan the national AI strategy, identify national priorities in AI applications | ||
| 530 | _aصدر أيضًا كقرص مدمج. | ||
| 546 | _aالنص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. | ||
| 650 | 7 | 
_aالذكاء  _2qrmak  | 
|
| 650 | 7 | _aالذكاء الاصطناعى | |
| 653 | 0 | 
_aالذكاء الاصطناعي  _aالتعلم مدى الحياة  | 
|
| 700 | 0 | 
_aنادية يوسف جمال الدين _eمشرف أطروحة.  | 
|
| 700 | 0 | 
_aنجلاء محمد حامد _eمشرف أطروحة.  | 
|
| 900 | 
_b01-01-2024 _cنادية يوسف جمال الدين _cنجلاء محمد حامد _dمدحت محمد أبو النصر _dفاروق جعفر عبد الحكيم _Uجامعة القاهرة _Fكلية الدراسات العليا للتربية _Dقسم أصول التربية  | 
||
| 905 | 
_aSara _eAfaf  | 
||
| 942 | 
_2ddc _cTH _e21 _n0  | 
||
| 999 | _c173354 | ||