000 04933namaa22004331i 4500
003 OSt
005 20250817105520.0
008 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_bara
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aara
_bara
_beng
049 _aإيداع
082 0 4 _a153.9
092 _a153.9
_221
097 _aدكتوراه‎
099 _aCai01.23.02.Ph.D.2024.دي.ذ
100 0 _a،دينا سالم عواد أحمد الشريف
_eإعداد.
245 1 2 _aالذكاء الاصطناعي وإتاحة فرص التعلم مدى الحياة في ضوء خبرات بعض الدول /
_cإعــــــداد دينا سالم عواد أحمد الشريف؛ إشــــــراف د/ نجلاء محمد حامد، د/ نادية يوسف جمال الدين.
246 1 5 _aArtificial intelligence and providing opportunities for lifelong learning in the light of some countries experiences /
264 0 _c2024.
300 _a181 صفحة :
_bإيضاحيات ؛
_c25 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aأطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 _aببليوجرافيا: صفحات 163-181.
520 _aهدف البحث الحالي في ظل التطور التكنولوجي الهائل والتحديات التي يشهدها العالم في كافة المجالات بما في ذلك قطاع التعليم إلى ضرورة الاستفادة من هذه التحديات وعلى رأسها الثورة التكنولوجيا الهائلة وخاصة في هذه الآونة منذ رواج الذكاء الاصطناعي وكيف يمكن الاستفادة من تطبيقاته في إتاحة فرص التعلم مدى الحياة في ضوء خبرات بعض الدول، وتحقيق تعليم منصف للجميع مع مراعاة كافة الظروف في ضوء تكنولوجيا التعليم وذلك من خلال المنهج المقارن الذى يتم في ضوء تحليل خبرات بعض الدول الرائدة في هذا المجال والاستفادة منها ومحاولة تطبيقها في ضوء الظروف الحالية للمجتمع نظرا لأننا نشهد تغير في شتى مناحي الحياة للاستفادة من تطبيقاتها في إتاحة فرص التعلم مدى الحياة، ومن أهم النتائج ضرورة توظيف تطبيقات الذكاء الاصطناعي في المؤسسات التعليمية، تخطيط الاستراتيجية الوطنية للذكاء الاصطناعي، تحديد الأولويات الوطنية في مجال تطبيقات الذكاء الاصطناعي
520 _aThe current research aims in light of the tremendous technological development and the challenges that the world is witnessing in all fields, including the education sector, to the need to take advantage of these challenges, on top of which is the huge technological revolution, especially at this time since the popularity of artificial intelligence and how it can be benefited from its applications in the educational process in the light of experiences Some countries and the provision of lifelong learning to all groups without exception and the achievement of equitable education for all, taking into account all circumstances in the light of education technology, This is done through comparative approach that takes place in the light of analyzing the experiences of some leading countries in this field and benefiting from them and trying to apply them in the light of the current conditions of society, given that we are witnessing a change in various aspects of life to take advantage of its applications in providing opportunities for lifelong learning،One of the most important results is the need to use AI applications in educational institutions, plan the national AI strategy, identify national priorities in AI applications
530 _aصدر أيضًا كقرص مدمج.
546 _aالنص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 7 _aالذكاء
_2qrmak
650 7 _aالذكاء الاصطناعى
653 0 _aالذكاء الاصطناعي
_aالتعلم مدى الحياة
700 0 _aنادية يوسف جمال الدين
_eمشرف أطروحة.
700 0 _aنجلاء محمد حامد
_eمشرف أطروحة.
900 _b01-01-2024
_cنادية يوسف جمال الدين
_cنجلاء محمد حامد
_dمدحت محمد أبو النصر
_dفاروق جعفر عبد الحكيم
_Uجامعة القاهرة
_Fكلية الدراسات العليا للتربية
_Dقسم أصول التربية
905 _aSara
_eAfaf
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c173354