000 07619namaa22004211i 4500
003 OSt
005 20250817104547.0
008 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_bara
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aara
_bara
_beng
049 _aإيداع
082 0 4 _a372.218
092 _a372.218
_221
097 _aدكتوراه‎
099 _aCai01.23.05.Ph.D.2024.اب.ا
100 0 _a،ابتسام رمضان محمد
_eإعداد.
245 1 0 _aاستيراتيجية قائمة على تطبيقات ويب 2.0 لتنمية مهارات القرن الحادي والعشرين لدى الطالبات المعلمات لرياض الأطفال وفقًا لمستويات معالجة المعلومات /
_cإعداد ابتسام رمضان محمد؛ إشراف الأستاذ الدكتو ممدوح سالم الفقي، الدكتور رحاب محمد طه.
246 1 5 _aA strategy based on web 2.0 applications to develop twenty-first century skills among female kindergarten teachers according to information processing levels /
264 0 _c2024.
300 _a315 صفحة :
_bإيضاحيات ؛
_c25 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aأطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 _aببليوجرافيا: صفحات 160-178.
520 _aهدف البحث إلى تنمية مهارات القرن الحادي والعشرين لدى الطالبات المعلمات برياض الأطفال وفقًا لمستويات معالجة المعلومات لديهن من خلال التحقق من فاعلية استيراتيجية قائمة على تطبيقات ويب 2.0، واعتمد البحث على المنهج التجريبي المتضمن التصميم شبه تجريبي لعينة مكونة من (60) طالبة من طالبات الفرقة الرابعة بكلية التربية للطفولة المبكرة جامعة الفيوم، قسمت إلى مجموعتين وفق مستوى معالجة المعلومات: المجموعة التجريبية الأولى من الطالبات المعلمات ذات مستوى معالجة المعلومات (سطحي) وعددهن (36) طالبة، والمجموعة التجريبية الثانية ذات مستوى معالجة المعلومات (عميق) وعددهن (24) طالبة، وبعد اجراء التجربة وتطبيق أدوات القياس قبليا وبعديا فقد اسفرت نتائج البحث عن الاتى: فاعلية الاستيراتيجية القائمة على تطبيقات ويب 2.0 في تنمية مهارات القرن الحادي والعشرين وفقًا لمستويات معالجة المعلومات ، كما أظهرت وجود فرق دال احصائيًا بين متوسطي درجات أفراد المجموعة التجريبية الأولى، ومتوسطي درجات أفراد المجموعة التجريبية الثانية في التطبيقين (القبلي- البعدي) لاختبار التحصيل المعرفي لمهارات القرن الحادي والعشرين لصالح التطبيق البعدي؛ كما أظهرت وجود فرق دال احصائيًا بين متوسطي درجات أفراد المجموعة التجريبية الأولى، ومتوسطي درجات أفراد المجموعة التجريبية الثانية في التطبيقين (القبلي- البعدي) لمقياس اتجاهات الطالبات المعلمات نحو مهارات القرن الحادي والعشرين، لصالح التطبيق البعدي، كما أظهرت وجود فرق دال احصائيًا بين متوسطي درجات أفراد المجموعة التجريبية الأولى ذات مستوى معالجة المعلومات (سطحي)، ومتوسطي درجات أفراد المجموعة التجريبية الثانية ذات مستوى معالجة المعلومات (عميق) لاختبار التحصيل المعرفي لمهارات القرن الحادي والعشرين، ولمقياس اتجاهات الطالبات المعلمات نحو مهارات القرن الحادي والعشرين لصالح المجموعة ذات مستوى معالجة المعلومات (عميق).
520 _aThe research aimed to develop the twenty-first century skills of female student teachers in kindergarten according to their levels of information processing by verifying the effectiveness of a strategy based on Web 2.0 applications. The research relied on the experimental approach, which includes a quasi-experimental design for a sample of (60) female students from the band. The fourth at the Faculty of Early Childhood Education, Fayoum University, and they were divided into two groups according to the level of information processing: the first experimental group of female student teachers with the level of information processing (superficial) and their number (36) students, and the second experimental group with the level of information processing (deep) and their number (24). ) student, and after applying the pre- and post-measurement tools and the experimental treatment material, the research results resulted in: the effectiveness of the strategy based on Web 2.0 applications in developing twenty-first century skills according to the levels of information processing. It also showed that there was a statistically significant difference between the average scores of the members of the first experimental group. The average scores of the members of the second experimental group in the two applications (pre-post) of the cognitive achievement test for twenty-first century skills are in favor of the post-application. It also showed that there was a statistically significant difference between the average scores of the members of the first experimental group and the average scores of the members of the second experimental group in the two applications (pre-post) of the scale of female student teachers’ attitudes toward twenty-first century skills, in favor of the post application. It also showed that there was a statistically significant difference between the average scores of The members of the first experimental group with the level of information processing (superficial), and the average scores of the members of the second experimental group with the level of information processing (deep) for the test of cognitive achievement of twenty-first century skills, and to measure the attitudes of female student teachers toward twenty-first century skills, in favor of the group with the level of information processing (deep)
530 _aصدر أيضًا كقرص مدمج.
546 _aالنص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 7 _a رياض الاطفال
_2qrmak
653 0 _aالاستيراتيجية
_aتطبيقات ويب 2.0
_aمهارات القرن الحادي والعشرين
700 0 _aممدوح سالم الفقي
_eمشرف أطروحة.
700 0 _aرحاب محمد طه
_eمشرف أطروحة.
900 _b01-01-2024
_cممدوح سالم الفقي
_cرحاب محمد طه
_dوائل عبدالله محمد
_dزينب محمد امين
_Uجامعة القاهرة
_Fكلية الدراسات العليا للتربية
_Dقسم دراسات طفولة
905 _aSara
_eAfaf
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c173358