| 000 | 06026namaa22004211i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 003 | OSt | ||
| 005 | 20250817104024.0 | ||
| 008 | 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d | ||
| 040 |
_aEG-GICUC _bara _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
| 041 | 0 |
_aara _bara _beng |
|
| 049 | _aإيداع | ||
| 082 | 0 | 4 | _a372.7 |
| 092 |
_a372.7 _221 |
||
| 097 | _aمــــاجستير | ||
| 099 | _aCai01.23.05.M.Sc.2024.عل.م | ||
| 100 | 0 |
_a،علا محمد عبد المقصود عبد الحليم _eإعداد. |
|
| 245 | 1 | 0 |
_aمعتقدات ذوي قدرات الحساب العقلي المختلفة نحو دراسة الرياضيات : _bدراسة حالة علي التلاميذ والمعلم والوالدين / _cالباحثة علا محمد عبد المقصود عبد الحليم؛ اٍشـــــــــــــراف أ.د/ وائل عبد الله محمد على، د/ رحاب محمد طه. |
| 246 | 1 | 5 |
_aBeliefs of individuals with different mathematical abilities towards the study of mathematics : _bA case study on students, teachers and parents / |
| 264 | 0 | _c2024. | |
| 300 |
_a270 صفحة : _bإيضاحيات ؛ _c25 cm. + _eCD. |
||
| 336 |
_atext _2rda content |
||
| 337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
| 338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
| 502 | _aأطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. | ||
| 504 | _aببليوجرافيا: صفحات 223-247. | ||
| 520 | _aهدف البحث الحاضر اٍلي التعرف علي معتقدات التلاميذ ذوي قدرات الحساب العقلي المختلفة نحو دراسة الرياضيات، والتعرف علي معتقدات المعلم والوالدين نحو اٍستخدام الحساب العقلي، وحسم التعارض بين الدراسات التي تناولت معتقدات التلاميذ والمعلمين والوالدين نحو الحساب العقلي ودراسة الرياضيات، وقد شملت عينة البحث (15) تلميذآ،(8) معلمين، (7) والدين، وتراوحت أعمار التلاميذ من(11-12) سنوات، من تلاميذ الصف الأول الاٍعدادي دارسي الحساب العقلي، ومعلمي التلاميذ وكذلك أولياء أمورهم التابعين لأكاديمية الطفل العبقري للتنمية، واٍعتمد البحث علي التحليل الكيفي؛ لأنه الأنسب لمشكلة البحث، واٍشتمل البحث علي مجموعة من الآدوات وهي: اٍختبار الحساب العقلي للتلاميذ(اٍعداد الباحثة) مقياس معتقدات نحو دراسة الرياضيات للتلاميذ(اٍعداد الباحثة)، اٍستمارة مقابلة شخصية للتعرف بصورة أكثر عمقآ علي المعتقدات نحو دراسة الرياضيات للتلميذ(اٍعداد الباحثة)، مقياس معتقدات نحو الحساب العقلي لكلآ من العلم والوالدين(اٍعداد الباحثة)، اٍستمارة مقابلة شخصية للمعتقدات نحو الحساب العقلي لكلآ من المعلم والوالدين(اٍعداد الباحثة)، وأسفرت نتائج البحث علي أهمية دراسة الحساب العقلي للتلاميذ، وجود فرق في القدرات العقلية الحسابية بين من يدرسون الحساب العقلي وبين من يكتفون بالمنهج المدرسي للرياضيات لصالح التلاميذ الذين يدرسون الحساب العقلي. | ||
| 520 | _aThe main aim of the current research is to explore the beliefs of students with different mathematical abilities towards the study of mathematics, as well as to understand the beliefs of teachers and parents regarding the use of mathematical abilities. The study also aims to reconcile the conflicts between studies that have addressed the beliefs of students, teachers, and parents towards mathematical abilities and the study of mathematics. The research sample included 15 students, 8 teachers, and 7 parents. The ages of the students ranged from 11 to 12 years, from the first grade of middle school, studying mental arithmetic affiliated to the Genius Child Academy for Development. The research relied on qualitative analysis as it suits the research problem. The research utilized a set of instruments, including a mental arithmetic test for students, a scale of beliefs towards the study of mathematics for students, a personal interview questionnaire to gain a deeper understanding of beliefs towards the study of mathematics for students, a scale of beliefs towards mathematical abilities for teachers and parents, and a personal interview questionnaire for beliefs towards mathematical abilities for both teachers and parents. The research results emphasized the significances of studying mental arithmetic for students and revealed differences in arithmetic abilities between those who study mental arithmetic and those who rely solely on the school curriculum in mathematics, in favor of students studying mental arithmetic. | ||
| 530 | _aصدر أيضًا كقرص مدمج. | ||
| 546 | _aالنص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. | ||
| 650 | 7 |
_aالرياضيات _2qrmak _xطرق التدريس |
|
| 653 | 0 |
_aالمعتقدات المعرفية _aالحساب العقلي _aالرياضيات |
|
| 700 | 0 |
_aوائل عبد الله محمد على _eمشرف أطروحة. |
|
| 700 | 0 |
_aرحاب محمد طه _eمشرف أطروحة. |
|
| 900 |
_b01-01-2024 _cوائل عبد الله محمد على _cرحاب محمد طه _dعبد الناصر محمد عبد الحميد _dعلا عبد الرحمن علي _Uجامعة القاهرة _Fكلية الدراسات العليا للتربية _Dقسم دراسات الطفولة |
||
| 905 |
_aSara _eAfaf |
||
| 942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
| 999 | _c173361 | ||