000 04358namaa22004331i 4500
003 OSt
005 20250828130105.0
008 250807s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a615.82088054
092 _a615.82088054
_221
097 _aM.Sc
099 _aCai01.21.06.M.Sc.2024.Ra.F.
100 0 _aRanda Adel Mousa Mostafa,
_epreparation.
245 1 0 _aFunctional Task Training Combined With Electrical Stimulation On Balance And Motor Abilities In Childern With Diplegia /
_cBy Randa Adel Mousa Mostafa; Supervisors Prof. Dr. Eman Ibrahim Elhadidy, Dr. Walaa Mahfouz Ali Bahr.
246 1 5 _aالتدريب على المهام الوظيفية مع التنبيه الكهربائي على التوازن والقدرات الحركية /عند الأطفال الذين يعانون من الشلل المزدوج التشنجى
264 0 _c2024.
300 _a102 pages :
_billustrations ;
_c25 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (M.Sc.) -Cairo University, 2024.
504 _aBibliography: pages 82-93.
520 3 _aThirty children with diplegic CP aged 7 to 10 years were assigned randomly into two equal groups (control and study). For both, motor abilities were assessed by gross motor function measure (GMFM) and balance (static and dynamic) were assessed by Humac balance system before and after the intervention. The control group received functional training program focusing on balance, standing and walking exercises, while children in the study group received the same functional training program in addition to electrical stimulation using EV-906 Digital TENS/EMS neuromuscular stimulator device during exercises for 50 minutes. The treatment program for both groups was conducted for 3sessions /week for 8 successive weeks.
520 3 _aاجريت الدراسة على ثلاثين طفلاً مصابًا بالشلل الدماغي المزدوج التشنجى تتراوح أعمارهم بين 7 إلى 10 سنوات تم تقسيمهم بشكل عشوائي إلى مجموعتين متساويتين( الضابطة و الدراسة) . حيث تم تقييم القدرات الحركية من خلال قياس الوظيفة الحركية الإجمالية (GMFM) و تقييم التوازن (الثابت والديناميكي) بواسطة نظام توازن الهيوماك للمجموعتين قبل وبعد الدراسة. تلقت المجموعة الضابطة برنامج تدريب وظيفي يركز على تمارين التوازن والوقوف والمشي، بينما تلقى الأطفال في مجموعة الدراسة نفس البرنامج التدريبي الوظيفي بالإضافة إلى التنبيه الكهربائي باستخدام جهاز التحفيز العصبي العضلي الرقمي EV-906 TENS/EMS اثناء اداء التمارين لمدة 50 دقيقة. تم تنفيذ البرنامج العلاجي لكلا المجموعتين لمدة 3 جلسات/أسبوع لمدة 8 أسابيع متتالية لوحظ وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين المجموعة الضابطة ومجموعة الدراسة بعد العلاج في مقياس الوظائف الحركية GMFM وكذلك مركز اختبار الضغطCOP )) واختبار تحول الوزن limits of stability test) ) لصالح مجموعة الدراسة (P <0.05).
530 _aIssued also as CD
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 0 _aPhysical Therapy For Pediatrics
653 1 _aBalance
_aDiplegia
_aFunctional electrical stimulation
653 1 _aالتوازن
_aالشلل الدماغي المزدوج
_aالتحفيز الكهربائي الوظيفي
700 0 _aEman Ibrahim Elhadidy
_ethesis advisor.
700 0 _aWalaa Mahfouz Ali Bahr
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2024
_cEman Ibrahim Elhadidy
_cWalaa Mahfouz Ali Bahr
_UCairo University
_FFaculty of Physical Therapy
_DDepartment of Physical Therapy For Pediatrics
905 _aEman El gebaly
_eEman Ghareb
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c173395