| 000 | 04358namaa22004331i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 003 | OSt | ||
| 005 | 20250828130105.0 | ||
| 008 | 250807s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d | ||
| 040 |
_aEG-GICUC _beng _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
| 041 | 0 |
_aeng _beng _bara |
|
| 049 | _aDeposit | ||
| 082 | 0 | 4 | _a615.82088054 |
| 092 |
_a615.82088054 _221 |
||
| 097 | _aM.Sc | ||
| 099 | _aCai01.21.06.M.Sc.2024.Ra.F. | ||
| 100 | 0 |
_aRanda Adel Mousa Mostafa, _epreparation. |
|
| 245 | 1 | 0 |
_aFunctional Task Training Combined With Electrical Stimulation On Balance And Motor Abilities In Childern With Diplegia / _cBy Randa Adel Mousa Mostafa; Supervisors Prof. Dr. Eman Ibrahim Elhadidy, Dr. Walaa Mahfouz Ali Bahr. |
| 246 | 1 | 5 | _aالتدريب على المهام الوظيفية مع التنبيه الكهربائي على التوازن والقدرات الحركية /عند الأطفال الذين يعانون من الشلل المزدوج التشنجى |
| 264 | 0 | _c2024. | |
| 300 |
_a102 pages : _billustrations ; _c25 cm. + _eCD. |
||
| 336 |
_atext _2rda content |
||
| 337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
| 338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
| 502 | _aThesis (M.Sc.) -Cairo University, 2024. | ||
| 504 | _aBibliography: pages 82-93. | ||
| 520 | 3 | _aThirty children with diplegic CP aged 7 to 10 years were assigned randomly into two equal groups (control and study). For both, motor abilities were assessed by gross motor function measure (GMFM) and balance (static and dynamic) were assessed by Humac balance system before and after the intervention. The control group received functional training program focusing on balance, standing and walking exercises, while children in the study group received the same functional training program in addition to electrical stimulation using EV-906 Digital TENS/EMS neuromuscular stimulator device during exercises for 50 minutes. The treatment program for both groups was conducted for 3sessions /week for 8 successive weeks. | |
| 520 | 3 | _aاجريت الدراسة على ثلاثين طفلاً مصابًا بالشلل الدماغي المزدوج التشنجى تتراوح أعمارهم بين 7 إلى 10 سنوات تم تقسيمهم بشكل عشوائي إلى مجموعتين متساويتين( الضابطة و الدراسة) . حيث تم تقييم القدرات الحركية من خلال قياس الوظيفة الحركية الإجمالية (GMFM) و تقييم التوازن (الثابت والديناميكي) بواسطة نظام توازن الهيوماك للمجموعتين قبل وبعد الدراسة. تلقت المجموعة الضابطة برنامج تدريب وظيفي يركز على تمارين التوازن والوقوف والمشي، بينما تلقى الأطفال في مجموعة الدراسة نفس البرنامج التدريبي الوظيفي بالإضافة إلى التنبيه الكهربائي باستخدام جهاز التحفيز العصبي العضلي الرقمي EV-906 TENS/EMS اثناء اداء التمارين لمدة 50 دقيقة. تم تنفيذ البرنامج العلاجي لكلا المجموعتين لمدة 3 جلسات/أسبوع لمدة 8 أسابيع متتالية لوحظ وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين المجموعة الضابطة ومجموعة الدراسة بعد العلاج في مقياس الوظائف الحركية GMFM وكذلك مركز اختبار الضغطCOP )) واختبار تحول الوزن limits of stability test) ) لصالح مجموعة الدراسة (P <0.05). | |
| 530 | _aIssued also as CD | ||
| 546 | _aText in English and abstract in Arabic & English. | ||
| 650 | 0 | _aPhysical Therapy For Pediatrics | |
| 653 | 1 |
_aBalance _aDiplegia _aFunctional electrical stimulation |
|
| 653 | 1 |
_aالتوازن _aالشلل الدماغي المزدوج _aالتحفيز الكهربائي الوظيفي |
|
| 700 | 0 |
_aEman Ibrahim Elhadidy _ethesis advisor. |
|
| 700 | 0 |
_aWalaa Mahfouz Ali Bahr _ethesis advisor. |
|
| 900 |
_b01-01-2024 _cEman Ibrahim Elhadidy _cWalaa Mahfouz Ali Bahr _UCairo University _FFaculty of Physical Therapy _DDepartment of Physical Therapy For Pediatrics |
||
| 905 |
_aEman El gebaly _eEman Ghareb |
||
| 942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
| 999 | _c173395 | ||