000 06619nam a22004571i 4500
003 OSt
005 20250821112201.0
008 250808s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a658
092 _a658
_221
097 _aM.Sc
099 _aCai01.05.01.M.Sc.202.Ma.I.
100 0 _aMariah El Saeed Foaad,
_epreparation.
245 1 0 _aThe Impact of Electronic Human Resource Management on Perceived Performance : The Mediating Role of Human Resource Management Service Quality :
_bAn Empirical Study /
_cBY Mariah El Saeed Foaad; Supervised By Dr. Raghda Abulsaoud Ahmed Younis, Dr/ Heba Mohamed Maarouf.
246 1 5 _a: تأثير إدارة الموارد البشرية الإكترونية علي الأداء المدرك: الدور الوسيط لجودة الخدمة المقدمة من إدارة الموارد البشرية
_bدراسة تجريبية /
264 0 _c2024.
300 _a139 leaves :
_billustrations ;
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (M.Sc.)-Cairo University, 2024.
504 _aBibliography: pages 117-130.
520 3 _aThis study aims at examining the impact of Electronic Human Resource Management (E-HRM) on the perceived performance (i.e. the organizational performance and job performance) through the mediating role of HR- service quality among the telecommunications companies in Egypt. The sampling unit for this study was the employees working in the telecommunication companies, and the sampling technique was the convenience sample. A questionnaire was designed and distributed across the targeted sample to collect the data needed for achieving the research objectives. A total of 510 questionnaires were distributed and only 430 were collected ( 30 questionnaires were excluded from the statistical analysis due to their invalidity). SmartPLS software was used for conducting statistical analysis. The results revealed that there is a significant impact for E-HRM on the perceived performance of the organization and the perceived performance of the job as well. Furthermore, HR- service quality has a significant mediating role in the relationship between E-HRM and the perceived performance. This study has theoretical implications that add useful insights to the current knowledge of HRM. This study is one of the limited studies that examine the relationship between E-HRM, HR- service quality, job performance and organizational performance. Moreover, this study has empirical implications that support HRM executives and decision makers among telecommunication companies regarding how to enhance the performance. These implications are discussed in the last chapter of this study.
520 3 _aاستهدفت هذه الدراسة إلى اختبار أثر ادارة الموارد البشرية الالكترونية علي الاداء المُدرك ) حيث يتمثل الاداء المدرك في كلٍ من: الاداء الوظيفي المدرك والاداء التنظيمي المدرك( من خلال جوده الخدمة المٌقدمة من ادارة الموارد البشرية كمتغير وسيط في هذه العلاقة. اعتمدت الباحثة علي العينة الميسرة كأحد أنواع العينات ، وقد تمثلت المُفرده الخاصة بعينة الدراسة في الموظفين العاملين بالمنظمات التي تعمل في مجال الاتصالات في جمهورية مصر العربية . هذا وقد تم تصميم قائمة استقصاء معده لغرض تحقيق اهداف الدراسة ، وقد تم توزيع اجمالي 510 قائمة علي العينة محل البحث، وتم تجميع 430 قائمة فقط تشتمل علي 30 قائمة غير صالحة للتحليل الاحصائي ) أي أن عدد القوائم التي تم الاعتماد عليها في التحليل الاحصائي 400 قائمة فقط(.اعتمدت هذه الدراسة علي برنامج SmartPLS من أجل تحليل البيانات ، وقد توصلت نتائج الدراسة الي أن هناك أثر معنوي لادارة الموارد البشرية الالكترونية علي الاداء المُدرك ، هذا بالاضافة الي ان هناك تأثير معنوي لجوده الخدمة المقدمة من ادارة الموارد البشرية كمتغير وسيط في هذه العلاقة. هناك أهمية نظرية لهذه الدراسة ، حيث قدمت الدراسة نتائج تضيف لمجال المعرفة لادارة الموارد البشرية، وهي احد الدراسات التي تحاول ان تتغلب علي ندرة الابحاث التي اختبرت العلاقات المباشرة وغير المباشرة بين ادارة الموارد البشرية الالكترونية و جوده الخدمة المقدمة من ادارة الموارد البشرية و الاداء التنظيمي والاداء الوظيفي. هذا وعلى علي الصعيد الاخر هذه الدراسة لها أهمية تطبيقية تتمثل في توفير بعض التوصيات التي تساعد متخذي القرار والعاملين بادارة الموارد البشرية في تحسين الاداء بالمنظمات والتي تم القاء الضوء عليها في الفصل الاخير من الدراسة.
530 _aIssued also as CD
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 7 _aBusiness Administration
653 1 _aElectronic human resource management
_aE-HRM
_aJob performance
653 1 _aالإدارة الإلكترونية للموارد البشرية
_aإدارة الموارد البشرية الإلكترونية
_aالأداء الوظيفي
700 0 _aRaghda Abulsaoud Ahmed Younis
_ethesis advisor.
700 0 _aHeba Mohamed Maarouf
_ethesis advisor.
700 0 _aGamal Mohamed Mohamed Shehata
_ethesis advisor.
700 0 _aGhadeer Mohamed Badr ElDin Aboul-Ela
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2024
_cRaghda Abulsaoud Ahmed Younis
_cHeba Mohamed Maarouf
_cGamal Mohamed Mohamed Shehata
_dGhadeer Mohamed Badr ElDin Aboul-Ela
_UCairo University
_FFaculty of Commerce
_DDepartment of Business Administration
905 _aEman El gebaly
_eEman Ghareb
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c173411