| 000 | 06310namaa22004211i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 003 | OSt | ||
| 005 | 20250810105640.0 | ||
| 008 | 250810b2022 Ua a|||frm||| 000 0 ara d | ||
| 040 |
_aEG-GICUC _bara _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
| 041 | 0 |
_aara _bara _beng |
|
| 049 | _aإيداع | ||
| 082 | 0 | 4 | _a373.222 |
| 092 |
_a373.222 _221 |
||
| 097 | _aمــــاجستير | ||
| 099 | _aCai01.23.01.M.Sc.2022.مح.ت | ||
| 100 | 0 |
_aمحمد منير محمد خليل الديب، _eإعداد. |
|
| 245 | 1 | 0 |
_aتقويم واقع تدريس النصوص الأدبية المقررة على تلاميذ الحلقة الإعدادية في ضوء مدخل التحليل الأدبي / _c[إعداد]محمد منير محمد خليل الديب ؛ إشراف أ.د/ صابرعبدالمنعم محمد عبدالنبي، د/ أحمد محمد عيسى |
| 246 | 1 | 5 | _aEvaluating The Reality of Teaching Literary Texts to The Preparatory Stage Students in The Light of The Literary Analysis Approach |
| 264 | 0 | _c2022. | |
| 300 |
_a274 صفحة : _bإيضاحيات ؛ _c25 cm. + _eCD. |
||
| 336 |
_atext _2rda content |
||
| 337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
| 338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
| 502 | _aأطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. | ||
| 504 | _aببليوجرافيا: صفحات 219-225. | ||
| 520 | _aاستهدف البحث تقويم واقع تدريس النصوص الأدبية المقررة على تلاميذ الصف الثاني الإعدادي، في ضوء مدخل التحليل الأدبي؛ ولتحقيق هدف البحث؛ استخدم الباحث المنهجين: الوصفي التحليلي، والمنهج التجريبي؛ حيث تم إعداد استبانة مهارات تدريس النصوص الأدبية المقررة على تلاميذ الصف الثاني الإعدادي اللازمة لمعلمي اللغة العربية، وتوصل من خلالها إلى قائمة ضمت (105) مهارات، ثم تم إعداد بطاقة ملاحظة لأداء هؤلاء المعلمين في ضوء هذه القائمة، وتم تطبيقها، كذلك تم إعداد استبانة معايير مدخل التحليل الأدبي، من خلالها تم التوصل إلى قائمة بهذه المعايير، ضمت (36) معيارًا، ثم إعداد استمارة تحليل محتوى النصوص الأدبية المقررة على تلاميذ الصف الثاني الإعدادي في ضوء هذه المعايير، وتم إعداد تصور مقترح لتدريس النصوص الأدبية المقررة على تلاميذ الصف الثاني الإعدادي في ضوء مدخل التحليل الأدبي، ووفق نتائج البحث. وتم التوصل إلى النتائج، وتفسيرها، والخروج بتوصيات البحث، والمقترحات ببحوث أخرى. توصل البحث إلى أن مستوى أداء معلمي اللغة العربية في مهارات التدريس النصوص الأدبية المقررة على تلاميذ الصف الثاني الإعدادي في ضوء مدخل التحليل الأدبي، في مهارات التخطيط، والتنفيذ، والتقويم جيد، وأن مستوى توافر معايير مدخل التحليل الأدبي في محتوى النصوص المقررة على تلاميذ الصف الثاني الإعدادي جيد، ويساعد التلاميذ على التحليل الأدبي للنصوص الأدبية. | ||
| 520 | _aThe research aimed to evaluate the reality of teaching literary texts assigned to second-year middle school students, in light of the literary analysis approach. To achieve the goal of the research; The researcher used two methodologies: descriptive analytical and experimental method. A questionnaire was prepared for the skills of teaching literary texts assigned to second-year middle school students, which are necessary for teachers of the Arabic language, and a list was obtained from it that included (105) skills. Then, a note card was prepared for the performance of these teachers in light of this list, and it was applied. A questionnaire was also prepared. Standards for the introduction to literary analysis, through which a list of these standards was reached, which included (36) standards. Then, a form for analyzing the content of the literary texts assigned to second-year middle school students was prepared in light of these standards, and a proposed vision was prepared for teaching the literary texts assigned to second-grade students. Preparatory school in light of the literary analysis approach, and according to the research results. The results were reached, interpreted, and research recommendations and proposals for further research were produced. The research found that the level of performance of Arabic language teachers in the skills of teaching literary texts assigned to second-year middle school students in light of the literary analysis approach, in planning, implementation, and evaluation skills, is good, and that the level of availability of the standards of the literary analysis approach in the content of the texts assigned to second-grade students is good. Preparatory school is good, and helps students in the literary analysis of literary texts. | ||
| 530 | _aصدر أيضًا كقرص مدمج. | ||
| 546 | _aالنص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. | ||
| 650 | 7 |
_aمناهج التدريس الإعدادية _2qrmak |
|
| 653 | 0 |
_aتقويم _aواقع _aمدخل _aالتحليل الأدبي _aاللغة العربية |
|
| 700 | 0 |
_aصابرعبدالمنعم محمد عبدالنبي _eمشرف أطروحة. |
|
| 700 | 0 |
_aأحمد محمد عيسى _eمشرف أطروحة. |
|
| 900 |
_b20-12-2022 _cصابرعبدالمنعم محمد عبدالنبي _cأحمد محمد عيسى _dمحمد لطفي محمد جاد _dمروان أحمد محمد السمان _Uجامعة القاهرة _Fكلية الدراسات العليا للتربية _Dقسم المناهج وطرق التدريس |
||
| 905 |
_aYasmin _eCataloger |
||
| 942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
| 999 | _c173450 | ||