000 04587namaa22004211i 4500
003 OSt
005 20250917124119.0
008 250810s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a658
092 _a658
_221
097 _aPh.D
099 _aCai01.05.01.Ph.D.2024.Fa.L
100 0 _aFatma Ahmed Mohamed Ali,
_epreparation.
245 1 0 _aLovemarks drivers impact on luxury fashion brands emotional attachment /
_cby Fatma Ahmed Mohamed Ali ; Supervised Prof. Dr. Hala Mohamed Labib Enaba, Dr. Sarah Osama Adam.
246 1 5 _aأثر محركات علامات الحب على التعلق العاطفى للعلامة التجارية الفاخرة للموضة
264 0 _c2024.
300 _a233 leaves :
_billustrations ;
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (Ph.D)-Cairo University, 2024.
504 _aBibliography: pages 164-177.
520 3 _aThis research investigates the application of the 'Lovemarks' concept within the Egyptian luxury fashion industry, examining how emotional attachment, driven by love and respect, influences consumer purchasing behavior. Employing a mixed-methods approach grounded in critical realism, the study first draws on qualitative insights from industry experts, then quantitatively measures responses from 440 luxury brand consumers using a descriptive cross-sectional survey design. Advanced statistical analysis, including Structural Equation Modeling (SEM), evaluates the impact of 'Lovemarks' drivers - mystery, sensuality, intimacy, trust, reputation, and performance - on emotional attachment. The findings indicate a stronger impact of brand love over brand respect in developing customer attachment, with significant implications for luxury brand strategies aiming to deepen consumer relationships and enhance market positioning. The study concludes with recommendations for industry practitioners on leveraging 'Lovemarks' to achieve competitive advantage in the global luxury fashion market.
520 3 _aاستهدف هذا البحث تناول مفهوم "علامات الحب" في صناعة الأزياء الفاخرة المصرية من خلال دراسة كيفية تأثير كل من الارتباط العاطفي المدفوع بالحب والاحترام على سلوك الشراء لدى المستهلكين. وتم استخدام نهج مختلط الأساليب يرتكز على الواقعية النقدية، المعتمدة على القيام بدراسة نوعية تمت مع مجموعة من خبراء الصناعة، تلتها دراسة ميدانية للقياس الكمي لعدد 440 مستهلكا لأشهر العلامات التجارية الفاخرة وجمعت البيانات باستخدام تصميم مسح مقطعي وصفي. تم تحليل البيانات بواسطة أساليب تحليل إحصائى متقدمة تضمنت نمذجة المعادلة الهيكلية (SEM) لتقييم تأثير محركات "علامات الحب" - الغموض و الحسية والحميمية والثقة والسمعة والأداء - على الارتباط العاطفي. وتشير النتائج إلى وجود تأثير قوى لحب العلامة التجارية على احترام العلامة التجارية في تطوير ارتباط العملاء مع آثار كبيرة على استراتيجيات العلامات التجارية الفاخرة التي تهدف إلى تعميق علاقات المستهلكين وتعزيز مكانتها في السوق. وتختتم الدراسة بتوصيات للعاملين في الصناعة حول الاستفادة من "علامات الحب" لتحقيق ميزة تنافسية في سوق الأزياء الفاخرة العالمية.
530 _aIssues also as CD.
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 0 _aBusiness Administration
653 1 _aluxury fashion
_alovemarks
_aemotional attachment
_abrand experience
_abrand equity
700 0 _aHala Mohamed Labib Enaba
_ethesis advisor.
700 0 _aSarah Osama Adam
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2024
_cHala Mohamed Labib Enaba
_cSarah Osama Adam
_UCairo University
_FFaculty of Commerce
_DDepartment of Business Administration
905 _aShimaa
_eEman Ghareb
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c173456