000 04747namaa22004211i 4500
003 OSt
005 20250810113346.0
008 250810b2024 Ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 _aEG-GICUC
_bara
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aara
_bara
_beng
049 _aإيداع
082 0 4 _a371.33
092 _a371.33
_221
097 _aمــــاجستير
099 _aCai01.23.03.M.Sc.2024.ني.أ
100 0 _aنيفين على أحمد عبد المجيد،
_eإعداد.
245 1 0 _aأثر التفاعل بين نمط الإبحار بكائنات التعلم والأسلوب المعرفى على دافعية الانجاز وبقاء أثر التعلم لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية /
_c[إعداد]نيفين على أحمد عبد المجيد ؛ إشراف أ.م.د /سلوى فتحى محمود المصري، أ. د / رانيا إبراهيم أحمد
246 1 5 _aThe effect of the interaction between the style of navigating learning objects and the cognitive style and its effect on achievement motivation and the survival of the effect of learning among female students For middle school students
264 0 _c2024.
300 _a244 صفحة :
_bإيضاحيات ؛
_c25 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aأطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 _aببليوجرافيا: صفحات 143-152.
520 _aهدف البحث الحالى إلى التفاعل بين نمط الإبحار ( الهرمى / الشبكى ) بكائنات التعلم الرقمية وأثره على دافعية الإنجاز وبقاء اثر التعلم لدى تلاميذ المرحلة الاعدادية ، تم إعداد أدوات القياس (دافعية الإنجاز. بقاء اثر التعلم ) ، وتوصلت أهم النتائج إلى تفوق المجموعة التجريبية التى درست بنمط الإبحار الهرمى والأسلوب المعرفى المعتمد وذلك فى نتائج التطبيق البعدى للاختبار التحصيلى، واظهرت الدراسة عن عدم وجود فروق ذات دلالة احصائية لكل من نمط الإبحار (هرمى /شبكى) بكائنات التعلم الرقمية والاسلوب المعرفى (معتمد/مستقل) فى بطاقة الملاحظة، فى حين تفوقت المجموعة التجريبية التى درست بنمط الإبحار الشبكى والأسلوب المعرفى المعتمد فى نتائج التطبيق البعدى لمقياس دافعية الإنجاز .
520 _aThe aim of the current research is to investigate the interaction between the style of browsing (hierarchical/network) with digital learning objects and its impact on achievement motivation and the persistence of the learning effect among middle school students. Measurement tools were prepared (achievement motivation. The persistence of the learning effect), and the most important results reached the superiority of the experimental group that was studied. In the hierarchical navigation style and the approved cognitive style in the results of the post-application of the achievement test, the study showed that there were no statistically significant differences for both the navigation style (hierarchical/network) with digital learning objects and the cognitive style (dependent/independent) in the observation card, while the group excelled. The experimental study that was studied using the network navigation method and the cognitive method adopted in the results of the post-application of the achievement motivation scale.
530 _aصدر أيضًا كقرص مدمج.
546 _aالنص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 7 _aتكنولوجيا التعليم
_2qrmak
653 0 _aأنماط الإبحار
_aكائنات التعلم الرقمية
_aالأسلوب المعرفى
_aدافعية الإنجاز
_aبقاء اثر التعلم
700 0 _aسلوى فتحى محمود المصري
_eمشرف أطروحة.
700 0 _aرانيا إبراهيم أحمد
_eمشرف أطروحة.
900 _b09-05-2024
_cسلوى فتحى محمود المصري
_cرانيا إبراهيم أحمد
_dمني محمد الجزار
_dمحمد أحمد فرج
_Uجامعة القاهرة
_Fكلية الدراسات العليا للتربية
_Dقسم تكنولوجيا تعليم
905 _aYasmin
_eCataloger
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c173459