| 000 | 06360namaa22004211i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 003 | OSt | ||
| 005 | 20250906142753.0 | ||
| 008 | 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d | ||
| 040 |
_aEG-GICUC _bara _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
| 041 | 0 |
_aara _bara _beng |
|
| 049 | _aإيداع | ||
| 082 | 0 | 4 | _a370.153 |
| 092 |
_a370.153 _221 |
||
| 097 | _aمــــاجستير | ||
| 099 | _aCai01.26.03.M.Sc.2024.غا.ب | ||
| 100 | 0 |
_a،غادة عبد المحسن محمد سالم _eإعداد. |
|
| 245 | 1 | 0 |
_aبرنامج إرشادي لتحسين جودة الحياة وعلاقته بخفض الضغوط النفسية لمعلمات رياض الأطفال / _cرسالة مقدمة من الباحثة غادة عبد المحسن محمد سالم؛ إشراف أ.د. شحاته سليمان محمد، أ. د. نهى محمود الزيات. |
| 246 | 1 | 5 | _aA guidance program to improve the quality of life and its relationship to reducing psychological stress for kindergarten teachers / |
| 264 | 0 | _c2024. | |
| 300 |
_a180 صفحة : _bإيضاحيات ؛ _c25 cm. + _eCD. |
||
| 336 |
_atext _2rda content |
||
| 337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
| 338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
| 502 | _aأطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. | ||
| 504 | _aببليوجرافيا: صفحات 163-174. | ||
| 520 | _aهدفت الدراسة الحالية إلى التحقق من فاعلية برنامج إرشادي لتحسين جودة الحياة وعلاقته بخفض الضغوط النفسية لمعلمات رياض الأطفال، وتكونت عينة الدراسة من (20) معلمة من معلمات رياض الأطفال، تراوحت أعمارهم من (40-50) سنوات، واشتملت أدوات الدراسة على: مقياس ستانفورد بينيه لقياس الذكاء الصورة الخامسة. تعريب وتقنين صفوت فرج (2016)، مقياس الضغوط النفسية لمعلمات رياض الأطفال، إعداد (طلعت منصور– فيولا الببلاوى، 2014)، مقياس تحسين جودة الحياة، إعداد (زينب شقير،2013)، برنامج إرشادي في خفض الضغوط النفسية وتحسين جودة الحياة لمعلمات رياض الأطفال. (إعداد الباحثة)، وأسفرت نتائج الدراسة عن: أنه توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات رتب درجات معلمات عينة الدراسة بالمجموعة التجريبية في القياسين القبلي والبعدي لتطبيق البرنامج الإرشادي على مقياس الضغوط النفسية في اتجاه القياس البعدي، ولا توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات رتب درجات معلمات عينة الدراسة بالمجموعة التجريبية في القياسين البعدي والتتبعي على مقياس الضغوط النفسية بعد مرور شهر من تطبيق البرنامج، توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات رتب درجات معلمات عينة الدراسة بالمجموعة التجريبية في القياسين القبلي والبعدي لتطبيق البرنامج الإرشادي على مقياس جودة الحياة في اتجاه القياس البعدي، لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات رتب درجات معلمات عينة الدراسة بالمجموعة التجريبية في القياسين البعدي والتتبعي على مقياس جودة الحياة بعد مرور شهر من تطبيق البرنامج. | ||
| 520 | _aThe current study aimed to verify the effectiveness of a counseling program to improve the quality of life and its relationship to reducing psychological stress for kindergarten teachers. The study sample consisted of (20) kindergarten teachers, whose ages ranged from (40-50) years. The search tools included: Stanford Benier scale to measure intelligence, the fifth image. Arabization and legalization of Safwat Faraj (2016), The psychological pressure scale for kindergarten parameters, prepared (Talaat Mansour - Viola Al -Bablawi, 2014), a measure of life quality improvement, preparation (Zainab Shukair, 2013), an indicative program in reducing psychological stress and improving life quality for kindergarten teachers. (Preparation of the researcher), The results of the search resulted in: that there are statistically significant differences between the average degrees of kindergarten teachers, the experimental study sample in the tribal and post -dimensional measurements to apply the guidance program on the psychological pressures scale in the direction of the post -measurement, There are statistically significant differences between the average degrees of kindergarten teachers, the experimental study sample in the tribal and post measurements to apply the guiding program on the quality of life quality in the direction of post measurement, There are no statistically significant differences between the average scores of kindergarten teachers in the experimental study sample in the post and follow-up measurements on the psychological stress scale. There are no statistically significant differences between the average degrees of kindergarten teachers, the experimental study sample in the post -measurement and tracing on the quality of life. | ||
| 530 | _aصدر أيضًا كقرص مدمج. | ||
| 546 | _aالنص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. | ||
| 650 | 7 |
_aرياض الاطفال _2qrmak _xرعاية |
|
| 653 | 0 |
_aالضغوط النفسية _aجودة الحياة _aبرنامج إرشادي |
|
| 700 | 0 |
_aشحاته سليمان محمد _eمشرف أطروحة. |
|
| 700 | 0 |
_aنهى محمود الزيات _eمشرف أطروحة. |
|
| 900 |
_b01-01-2024 _cشحاته سليمان محمد _cنهى محمود الزيات _dرانيا محمد علي قاسم _dإيمان أحمد خليل _Uجامعة القاهرة _Fكلية التربيه للطفولة المبكرة _Dقسم العلوم النفسية |
||
| 905 |
_aSara _eAfaf |
||
| 942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
| 999 | _c173674 | ||