000 05359namaa22004211i 4500
003 OSt
005 20250908134358.0
008 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_bara
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aara
_bara
_beng
049 _aإيداع
082 0 4 _a372.218
092 _a372.218
_221
097 _aمــــاجستير
099 _aCai01.26.02.M.Sc.2024.نو.ب
100 0 _a،نور الهدى عادل توفيق ماضى
_eإعداد.
245 1 0 _aبرنامج مسرحى رقمى قائم على تقنية الواقع الافتراضى لتنمية الثقافة التكنولوجية لطفل الروضة /
_cإعداد نور الهدى عادل توفيق ماضى؛ تحت إشراف ا.م.د/ محمد محمود عطا، ا.م.د/ رانيا وجيه حلمى.
246 1 5 _aDigital theater program based on virtual reality technology to develop the technological culture of the kindergarten child /
264 0 _c2024.
300 _a162 صفحة :
_bإيضاحيات ؛
_c25 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aأطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 _aببليوجرافيا: صفحات 130-141.
520 _aهدفت الدراسة الحالية إلي قياس فاعلية برنامج مسرحي رقمي قائم علي تقنية الواقع الافتراضي لتنمية الثقافة التكنولوجية لطفل الروضة، اتبعت الدراسة المنهج التجريبي القائم علي القياسين القبلي والبعدي، طبقت علي عينة قوامها (60) من أطفال الروضة بالمستوي الثاني تتراوح أعمارهم بين (5-6) سنوات بمدرستي خضير الخاصة ومدرسة فاطمة الزهراء الإبتدائية، واستخدمت الدراسة استبانة استطلاع رأي لتحديد أهم أبعاد وبنود الثقافة التكنولوجية لتصميم المسرح الرقمي المقدم لطفل الروضة (إعداد الباحثة)، مقياس ستانفورد-بينيه للذكاء (الصورة الخامسة): (إعداد جال رويد، تعريب وتقنيين محمود أبو النيل، 2011)، مقياس المستوى الاقتصادي الاجتماعي الثقافي للأسرة المصرية (إعداد محمد سعفان، ودعاء خطاب، 2016)، مقياس الثقافة التكنولوجية المصور لطفل الروضة (إعداد الباحثة)، البرنامج المسرحي القائم على تقنية الواقع الافتراضي لتنمية الثقافة التكنولوجية لدي طفل الروضة (إعداد: الباحثة)، وأظهرت نتائج الدراسة فاعلية البرنامج المسرحي الرقمي قائم علي تقنية الواقع الافتراضي علي تنمية الثقافة التكنولوجية لدي طفل الروضة.
520 _aThe current study aimed to measure the effectiveness of a digital theatrical program based on virtual reality technology to develop the technological culture of kindergarten children. The study followed the Quasi experimental method based on pre- and post-measurements. It was applied to a sample of (60) second-level kindergarten children aged between (5-6) years in Khudair Private School and Fatima Al-Zahraa Primary School. The study used an opinion poll questionnaire to determine the most important dimensions and items of technological culture for the design of the digital theater presented to kindergarten children (prepared by the researcher)., the Stanford-Binet Intelligence Scale (fifth picture): (prepared by Gal Royd, Arabized and technical by Mahmoud Abu El-Nil, 2011), the measure of the socio-cultural economic level of the Egyptian family (prepared by Muhammad Saafan and Doaa Khattab, 2016), the illustrated technological culture measure for kindergarten children. (Prepared by the researcher), the theatrical program based on virtual reality technology to develop the technological culture of kindergarten children (Prepared by the researcher) The results of the study showed the effectiveness of the digital theater program based on virtual reality technology on developing the technological culture of kindergarten children.
530 _aصدر أيضًا كقرص مدمج.
546 _aالنص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 7 _aرياض الأطفال
_2qrmak
653 0 _aالمسرح الرقمي
_aالواقع الافتراضي
_aالثقافة التكنولوجية
700 0 _aمحمد محمود عطا
_eمشرف أطروحة.
700 0 _aرانيا وجيه حلمى
_eمشرف أطروحة.
900 _b01-01-2024
_cمحمد محمود عطا
_cرانيا وجيه حلمى
_dعبير صديق أمين
_dمحمد أحمد فرج
_Uجامعة القاهرة
_Fكلية التربيه للطفولة المبكرة
_Dقسم العلوم التربوية
905 _aSara
_eAfaf
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c173701