| 000 | 03577namaa22004211i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 003 | OSt | ||
| 005 | 20250924111946.0 | ||
| 008 | 250828b |||||||frm||| 000 0 eng d | ||
| 040 |
_aEG-GICUC _beng _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
| 041 | 0 |
_aeng _beng _bara |
|
| 049 | _aDeposit | ||
| 082 | 0 | 4 | _a629.1 |
| 092 |
_a629.1 _221 |
||
| 097 | _aM.Sc | ||
| 099 | _aCai01.13.01.M.S.2024.Os.N. | ||
| 100 | 0 |
_aOsama Mamdouh Abd-Elhaleem Abd Allah, _epreparation. |
|
| 245 | 1 | 0 |
_aNumerical Analysis Of The Aerodynamic Performance Of Flapping 2d Wings Under Gust Condition / _cBy Osama Mamdouh Abd-Elhaleem Abd Allah; Under The Supervision Of Prof. Dr. Mohamed Madbouli Abdel Rahman, Prof. Dr. Amr Gamal Guaily. |
| 246 | 1 | 5 | _aتحليل عددي للأداء الديناميكى الهوائى لأجنحة ثنائية الأبعاد ترفرف تحت ظروف الرياح العاصفة / |
| 264 | 0 | _c2024. | |
| 300 |
_a161 pages : _billustrations ; _c30 cm. + _eCD. |
||
| 336 |
_atext _2rda content |
||
| 337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
| 338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
| 502 | _aThesis (M.Sc.) -Cairo University, 2024. | ||
| 504 | _aBibliography: pages 152-156. | ||
| 520 | 3 | _aIn the last decade, fingertip-sized flying vehicles have emerged. This thesis presents 2D flapping wings under gust conditions using the finite element method. The aerodynamics are simulated with a FORTRAN code based on incompressible Navier-Stokes equations, allowing free vertical and horizontal movement of the body. The equations of motion are coupled with fluid flow equations, and the body's position is tracked using a modified polygon technique. To maintain a divergence-free velocity field, new shape functions were developed. The goal is to enable the flapping body to resist gusts by generating balancing forces. The results show significant success. | |
| 520 | 3 | _aفي العقد الأخير، ظهرت مركبات طائرة بحجم طرف الإصبع. تقدم هذه الأطروحة نموذجًا مبسطًا لأجنحة ترفرف ثنائية الأبعاد تحت تأثير الرياح العاصفة باستخدام طريقة العناصر المحدودة. يتم محاكاة الديناميكا الهوائية باستخدام كود FORTRAN مبني على معادلات نافير-ستوكس غير القابلة للانضغاط، مع حركة الجسم بحرية في الاتجاهين الرأسي والأفقي. تم دمج معادلات الحركة مع معادلات تدفق السوائل، وتُلتقط وضعية الجسم باستخدام تقنية المضلعات المعدلة. لضمان بقاء المجال السرعي خالٍ من التباعد، تم تطوير وتطبيق دوال شكل جديدة. الهدف هو تمكين الجسم المرفرف من مقاومة الهبات عبر إنتاج قوة موازنة. أظهرت النتائج درجة واضحة من النجاح | |
| 530 | _aIssued also as CD | ||
| 546 | _aText in English and abstract in Arabic & English. | ||
| 650 | 7 | _aAerospace Engineering | |
| 653 |
_aFree-moving flapping wing _aNavier-Stokes equations _aRigid body equations of motion |
||
| 700 | 0 |
_aMohamed Madbouli Abdel Rahman _ethesis advisor. |
|
| 700 | 0 |
_aAmr Gamal Guaily _ethesis advisor. |
|
| 900 |
_b01-01-2024 _cMohamed Madbouli Abdel Rahman _cAmr Gamal Guaily _UCairo University _FFaculty of Engineering _DDepartment of Aerospace Engineering |
||
| 905 | _aEman El gebaly | ||
| 942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
| 999 | _c173746 | ||