000 04508namaa22004331i 4500
003 OSt
005 20250910102801.0
008 250901s2024 ua a|||fr|m|| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a658.83
092 _a658.83
_221
097 _aM.Sc
099 _aCai01.05.01.M.Sc.2024.Me.I.
100 0 _aMennatallah Mohamed Azmy Abdelhamid Mohamed,
_epreparation.
245 1 4 _aThe Impact of Authenticity on Customer Engagement, Customer Experiences, and Behavioral Intention in Museums /
_cBy Mennatallah Mohamed Azmy Abdelhamid Mohamed; Supervised by Prof. Abeer Mahrous, Dr. Doaa Fathy
246 1 5 _aتأثير الأصالة على تفاعل الزوار، تجارب الزوار، والنوايا السلوكية في المتاحف /
264 0 _c2024.
300 _a157 pages :
_billustrations ;
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (M.Sc.)-Cairo University, 2024.
504 _aBibliography: pages 148-153.
520 3 _aThe thesis explores the impact of authenticity on customer engagement and behavioral intention in museums, focusing on how various forms of authenticity shape visitor loyalty and satisfaction. Using both qualitative and quantitative methods, the study revealed that existential authenticity—experiences that resonate deeply on a personal level—significantly influences both revisit and recommendation intentions. In contrast, object-based authenticity, relating to the genuineness of displayed artifacts, affects recommendation intentions but has a limited effect on revisit intentions. The research suggests that museum managers should prioritize creating immersive, authentic experiences that go beyond the display of objects to include interactive and meaningful visitor experiences, enhancing brand loyalty and encouraging visitors to return and recommend the museum to others. Additionally, the paper underscores the critical role of cognitive engagement as a mediator between authenticity and visitor experiences, highlighting its role in fostering positive behavioral intentions and overall visitor satisfaction.
520 3 _aتستعرض هذه الأطروحة تأثير الأصالة على تفاعل الزوار والنوايا السلوكية في المتاحف، مع التركيز على كيفية تشكيل أنواع مختلفة من الأصالة لولاء الزوار ورضاهم. باستخدام أساليب بحثية نوعية وكمية، كشفت الدراسة أن الأصالة الوجودية – أي التجارب التي تتجاوب بعمق على المستوى الشخصي – تؤثر بشكل كبير على نوايا إعادة الزيارة والتوصية. في المقابل، تؤثر الأصالة المستندة إلى الأجسام، التي ترتبط بأصالة المعروضات، على نية التوصية فقط دون تأثير كبير على نية إعادة الزيارة. توصي الدراسة بأن يركز مديرو المتاحف على خلق تجارب تفاعلية وأصيلة تتجاوز مجرد عرض القطع الأثرية لتشمل تجارب ذات مغزى للزوار، مما يعزز ولاء العلامة التجارية ويشجع الزوار على العودة والتوصية بالمتحف للآخرين. إضافةً إلى ذلك، تؤكد الورقة على الدور الحاسم للتفاعل المعرفي كوسيط بين الأصالة وتجارب الزوار، مسلطةً الضوء على أهميته في تعزيز النوايا السلوكية الإيجابية ورفع مستوى رضا الزوار بشكل عام.
530 _aIssued also as CD
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 0 _aMarketing
650 0 _aتسويق
653 1 _aAuthenticity
_aTourism
_aMuseum Marketing
_aExistential Authenticity
_aBehavioral Intentions
700 0 _aAbeer Mahrous
_ethesis advisor.
700 0 _aDoaa Fathy
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2024
_cDoaa Fathy
_cAbeer Mahrous
_dMohamed El Sharnouby
_dHamed Shamma
_dAbeer Abd-El Rahman Mahrous
_UCairo University
_FFaculty of Commerce
_DDepartment of Business Administration
905 _aNourhan
_eEman Ghareb
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c173832