000 06269namaa22004331i 4500
003 OSt
005 20250915114117.0
008 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_bara
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aara
_bara
_beng
049 _aإيداع
082 0 4 _a659.2
092 _a659.2
_221
097 _aدكتوراه‎
099 _aCai01.15.03.Ph.D.2024.بس.د
100 0 _a،بسمة أشرف زكريا ابراهيم أبو الخير
_eإعداد.
245 1 0 _aدور العلاقات العامة فى تنمية الوعى بقضايا الشمول المالى لدى الجمهور المصرى /
_cإعـداد بسمة أشرف زكريا ابراهيم أبو الخير؛ إشـراف الأستاذ الدكتور/ على عجوة، د/محمد عتران.
246 1 5 _aThe role of public relations in developing awareness of financial inclusion issues among the egyptian public /
264 0 _c2024.
300 _a301 ورقة :
_bإيضاحيات ؛
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aأطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 _aببليوجرافيا: صفحات 276-285.
520 _aسعت الدراسة إلى رصد دور العلاقات العامة، عبر نشاطها الرئيس النشر Publicityفى وسائل الإعلام المصرية (صحف وتليفزيون)، فى بناء وتنمية الوعى المالى المحقق لمتطلبات استراتيجية الشمول المالى التى أطلقها البنك المركزى المصرى للمساهمة فى تحقيق مستهدفات الإصلاح المالى والهيكلى بما يضمن تحسن أداء المؤشرات المالية الرئيسية ويتوافق مع رؤية مصر للتنمية المستدامة 2030. وتتركز أبعاد قضية الدراسة فى أربعة محاور أساسية تلخص دور العلاقات العامة فى: نشر الوعي وبناء الثقة فى استراتيجية الشمول المالي للوصول للفئات المستهدفة، استشعار أهمية خلق بيئة داعمة لريادة الأعمال ودمج الاقتصاد غير الرسمى فى القطاع الرسمى، دعم قبول التكنولوجيا المالية واجراءات التحول نحو الشمول المالى، وبناء اتجاهات ايجابية إزاء الحوكمة المالية وتعزيز الرقابة المصرفية. وظفت الدراسة منهج المسح فى مستوييه الوصفى Descriptive والتحليلى Analytical للوصف المقارن وتحليل تصورات المبحوثين إزاء البنوك محل الدراسة وكذا رصد انطباعاتهم إزاء جمهورها والتعرف على طبيعة إتجاهاتهم تلك المؤسسات ودوافع تعاملهم معها أو عزوفهم عنها.تم اجراء الدراسة على عينة من الجمهور المصرى قوامها 500 مفردة, فيما يتعلق بالدراسة التحليلية فيمثل مجتمع الدراسة البرامج والفقرات التى تتناول الشأن الإقتصادى فى التليفزيون المصرى (الرسمى والخاص)، وكذلك المواد والفنون الصحفية فى الصحف المصرية (القومية، الحزبية، والخاصة)، وذلك على مدار 6 أشهر متصلة.
520 _aThe study sought to monitor the role of public relations, through its main activity, publishing in the Egyptian media (newspapers and television), in building and developing financial awareness that fulfills the requirements of the financial inclusion strategy launched by the Central Bank of Egypt to contribute to achieving the goals of financial and structural reform in a way that ensures improved performance of the main financial indicators. It is consistent with Egypt’s vision for sustainable development 2030. The dimensions of the study’s issue are focused on four basic axes that summarize the role of public relations in: spreading awareness and building confidence in the financial inclusion strategy to reach target groups, sensing the importance of creating an environment supportive of entrepreneurship and integrating the informal economy into the formal sector, supporting... Accepting financial technology and transformation procedures towards financial inclusion, building positive trends towards financial governance and strengthening banking supervision. The study employed the survey method at its descriptive and analytical levels for comparative description and analysis of the respondents’ perceptions of the banks under study, as well as monitoring their impressions of their audiences and identifying the nature of their attitudes toward those institutions and their motives for dealing with them or refraining from them. The study was conducted on a sample of the Egyptian public consisting of 500 individuals. With regard to the analytical study, the study population represents programs and paragraphs that deal with economic affairs on Egyptian television (official and private), as well as journalistic materials and arts in Egyptian newspapers (national, party, and private). Over the course of 6 consecutive months.
530 _aصدر أيضًا كقرص مدمج.
546 _aالنص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 7 _aالعلاقات العامة
_2qrmak
650 7 _aالرأى العام
_2qrmak
_zمصر
653 0 _aالعلاقات العامة
_aالوعي
_aالشمول المالي
700 0 _aعلى عجوة
_eمشرف أطروحة.
700 0 _aمحمد عتران
_eمشرف أطروحة.
900 _b01-01-2024
_cعلى عجوة
_cمحمد عتران
_dحنان جنيد
_dطلعت أسعد
_Uجامعة القاهرة
_Fكلية الإعلام
_Dقسم العلاقات العامة والإعلان
905 _aSara
_eAfaf
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c173861