000 04970namaa22004211i 4500
003 OSt
005 20250914125621.0
008 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_bara
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aara
_bara
_beng
049 _aإيداع
082 0 4 _a658.404
092 _a658.404
_221
097 _aدكتوراه‎
099 _aCai01.18.06.Ph.D.2024.فا.د
100 0 _a،فاطمة ماهر سعد على شاكر
_eإعداد.
245 1 0 _aدور الإستراتيجيات التسويقية في تعظيم الميزة التنافسية للمؤسسة :
_bدراسة حالة شركة قها للصناعات الكيماوية /
_cمقدمة من الطالبة فاطمة ماهر سعد على شاكر؛ تحت إشراف د. نورا أنور عبد الفتاح، أ.د. محمد فهمى على محمد.
246 1 5 _aThe role of marketing strategies in enhancing the competitive advantage of the organization :
_bCase study qaha chemical industries company /
264 0 _c2024.
300 _a126 ورقة :
_bإيضاحيات ؛
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aأطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 _aببليوجرافيا: صفحات 123-125.
520 _aتناولت الدراسة دور الإستراتيجيات التسويقية فى تحقيق الميزة التنافسية بالتطبيق على شركة قها للصناعات الكيماوية من خلال الإجابة على السؤال الرئيسى: ما هو دور الاستراتيجيات التسويقية في تحقيق الميزة التنافسية في شركة قها للصناعات الكيماوية احدي شركات وزارة الانتاج الحربي المصرية ؟ وتمثلت مشكلة الدراسة في مدى قدرة الشركة على صياغة استراتيجيات تسويقية فاعلة ومرنة تساعدها على تحقيق أهدافها من خلال أداء أفضل مقارنة مع المنافسين، وقد هدفت الدراسة إلى الكشف عن طبيعة الاستراتيجيات التسويقية السائدة في شركة قها للصناعات الكيماوية وتحديد العلاقة بين طبيعة الاستراتيجيات التسويقية السائدة والميزة التنافسية والكشف عن أثر الاستراتيجيات التسويقية لشركة قها في تحقيق ميزة تنافسية من جهة نظر مديري الإدارات والعاملين في هذه الشركة.
520 _aThe study addressed the role of marketing strategies in achieving competitive advantage by applying it to Kaha Chemical Industries Company by answering the main question: What is the role of marketing strategies in achieving competitive advantage in Kaha Chemical Industries Company, one of the companies of the Egyptian Ministry of Military Production? The problem of the study was the extent of the company’s ability to formulate effective and flexible marketing strategies that help it achieve its goals through better performance compared to competitors. The study aimed to reveal the nature of the prevailing marketing strategies in kaha Chemical Industries Company and determine the relationship between the nature of the prevailing marketing strategies and competitive advantage and disclosure. On the impact of Kaha Company’s marketing strategies in achieving a competitive advantage from the point of view of department managers and employees in this company. The study assumed that there is a statistically significant relationship between marketing strategies and competitive advantage, and a number of hypotheses emerged from it to determine the relationship. The study used the descriptive analytical approach and the The study also reached several results, including: The company tends to reduce direct industrial costs on an ongoing basis.
530 _aصدر أيضًا كقرص مدمج.
546 _aالنص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 7 _aإدارة المشروعات
_2qrmak
653 0 _aالاستراتيجيات التسويقية
_aتعظيم الميزة التنافسية للمؤسسة
_aشركة قها للصناعات الكيماوية
700 0 _aنورا أنور عبد الفتاح
_eمشرف أطروحة.
700 0 _aمحمد فهمى على محمد
_eمشرف أطروحة.
900 _b01-01-2024
_cنورا أنور عبد الفتاح
_cمحمد فهمى على محمد
_Uجامعة القاهرة
_Fكلية الدراسات العليا للبحوث الاحصائية
_Dقسم إدارة المشروعات
905 _aSara
_eAfaf
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c173926