| 000 | 05624namaa22004211i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 003 | OSt | ||
| 005 | 20250914141137.0 | ||
| 008 | 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d | ||
| 040 |
_aEG-GICUC _bara _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
| 041 | 0 |
_aara _bara _beng |
|
| 049 | _aإيداع | ||
| 082 | 0 | 4 | _a371.393 |
| 092 |
_a371.393 _221 |
||
| 097 | _aدكتوراه | ||
| 099 | _aCai01.23.09.Ph.D.2024.أس.أ | ||
| 100 | 0 |
_a،أسماء صالح بكرى عـواض _eإعداد. |
|
| 245 | 1 | 0 |
_aأثر برنامج قائم على التعاطف فى خفض حدة سلوك التنمر لدى تلاميذ الحلقة الثانية من التعليم الأساســى / _cمقدمة من أسماء صالح بكرى عـواض؛ إشــــــــراف أ.د./سوسن إبراهيم أبو العلا شلبى، د. / أسماء توفيق مبروك. |
| 246 | 1 | 5 | _aThe impact of a program based on empathy in reducing the bullying behavior among the students in the second cycle of basic education / |
| 264 | 0 | _c2024. | |
| 300 |
_a212 صفحة : _bإيضاحيات ؛ _c25 cm. + _eCD. |
||
| 336 |
_atext _2rda content |
||
| 337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
| 338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
| 502 | _aأطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. | ||
| 504 | _aببليوجرافيا: صفحات 114-128. | ||
| 520 | _aهدف الدراسة إلى التعرف على أثر برنامج قائم على التعاطف فى خفض حدة سلوك التنمر لدى تلاميذ الحلقة الثانية من التعليم الأساسى، وبلغت عينة الدراسة (40) تلميذة في الصف الثاني من المرحلة الإعدادية، وكانت أدوات الدراسة مقياس السلوك التنمرى للأطفال والمراهقين: إعداد (مجدى محمد الدسوقى، 2016)، اختبار الذكاء المصور إعداد ( أحمد زكى صالح، 1978)، برنامج قائم على التعاطف: إعداد الباحثة (أسماء صالح بكرى عواض، 2024)، وتوصلت نتائج الدراسة إلى: أنه توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات القياس البعدى لسلوك التنمر لدى أفراد المجموعة الضابطة والتجريبية من تلاميذ الحلقة الثانية من التعليم الأساسى لصالح المجموعة التجريبية، ووجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات القياس القبلى والقياس البعدى لسلوك التنمر لدى أفراد المجموعة التجريبية من تلاميذ الحلقة الثانية من التعليم الأساسى لصالح القياس البعدى، وأنه لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات القياس البعدى والقياس التتابعي لسلوك التنمر لدى أفراد المجموعة التجريبية من تلاميذ الحلقة الثانية من التعليم الأساسى | ||
| 520 | _aObjective: Identifying the impact of a program based on empathy in reducing the behavior of bullying students in the second cycle of basic education, Sample Group: The sample group consisted of 40 middle school female students in the second grade from the assigned school. (Al-Zahraa Preparatory/Secondary School for Girls) affiliated to Wadi Hof District, Maasarah Education Department, Cairo Governorate. The sample was divided into two groups: 20 for the control group and 20 for the experimental group whose ages range from 13 to 14 for identification of the impact of a program based on empathy in reducing the behavior of bullying students in the second cycle of basic education, The research tools were the Bullying Behavior Scale for Children and Adolescents: prepared by (Magdy Mohamed El-Dessouky, 2016), the Illustrated Intelligence Test prepared by (Ahmed Zaki Saleh, 1978), and a program based on empathy: prepared by the researcher (Asmaa Saleh Bakry Awaad, 2024), The study concluded that the control and experimental groups of second-cycle basic education students showed statistically significant differences in the post-evaluation averages of bullying behaviorin favor of the experimental group. Further, the experimental group of second-cycle basic education students showed statistically significant differences in average pre- and post-evaluation of bullying behaviorin favor of the post-measurement. In addition, the experimental group of second-cycle basic education students showed no statistically significant differences in post-evaluation averages or bullying behavior tracking. | ||
| 530 | _aصدر أيضًا كقرص مدمج. | ||
| 546 | _aالنص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. | ||
| 650 | 7 |
_aالتعليم الاساسى _2qrmak _xرعاية |
|
| 653 | 0 |
_aالتعاطف _aسلوك التنمر |
|
| 700 | 0 |
_aسوسن إبراهيم أبو العلا شلبى _eمشرف أطروحة. |
|
| 700 | 0 |
_aأسماء توفيق مبروك _eمشرف أطروحة. |
|
| 900 |
_b01-01-2024 _cسوسن إبراهيم أبو العلا شلبى _cأسماء توفيق مبروك _dفوقية أحمد السيد عبد الفتاح _dعمرو رمضان عطايا _Uجامعة القاهرة _Fكلية الدراسات العليا للتربية _Dقسم علم النفس التربوى |
||
| 905 |
_aSara _eAfaf |
||
| 942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
| 999 | _c173939 | ||