000 06478namaa22004331i 4500
003 OSt
005 20251001113045.0
008 250921s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a658.83
092 _a658.83
_221
097 _aM.Sc
099 _aCai01.05.01.M.Sc.2024.Me.I
100 0 _aMennatallah Mohamed Azmy Abdelhamid Mohamed,
_epreparation.
245 1 4 _aThe impact of authenticity on customer engagement, customer experiences, and behavioral intention /
_cby Mennatallah Mohamed Azmy Abdelhamid Mohamed ; Supervised by Prof. Abeer Mahrous, Dr. Doaa Fathy.
246 1 5 _aالعلاقة بين الأصالة وارتباط وخبرة العميل وسلوكه المستقبلي
264 0 _c2024.
300 _a159 Leaves :
_billustrations ;
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (M.Sc)-Cairo University, 2024.
504 _aBibliography: pages 149-154.
520 0 _aThe purpose of this study is to first, examine the way in which object-based and existential authenticity impacts affective, cognitive and behavioral engagement of museum visitors in the context of a heritage institution such as a museum, and second, to ultimately measure authenticity’s influence on visitors’ behavioral intention. A qualitative study was first conducted in the form of in-depth interviews with visitors to at least one heritage museum in Cairo from November 2022 to March 2023. Following this was a survey-based quantitative study. Data was collected through a survey using non-probability convenience sampling method of people who had visited the museum from September 2022 to September 2023, to a total of 213 valid questionnaires. This data was analyzed using structural equation modeling techniques using SPSS and Smart PLS v.4. The results showed that revisit and recommendation intentions are significantly derived by existential authenticity. Object-based authenticity was related to recommendation intentions but not revisit intentions. Experiences also contributed positively to revisit and recommendation intentions. Moreover, existential authenticity was positively related to experiences, both cognitive and behavioral, but object-based authenticity was only significantly related to cognitive engagement but not behavioral engagement. Finally, cognitive engagement was a significant mediator of the relationship between existential and object-based authenticity and experiences. The researcher recommends museum managers to formulate authentic, brand engagement and experience strategies, which are expected to exert a significant brand loyalty-enhancing effect. Additionally, managers are urged to simulate cognitive experiences which could play a key role in amplifying visitors recommendation and revisit intentions and to remain a relevant destination for tourists.
520 0 _aتهدف هذه الدراسة إلى أولاً، دراسة تأثير الأصالة المستندة إلى الأشياء والأصالة الوجودية على التفاعل العاطفي والمعرفي والسلوكي لزوار المتاحف في سياق مؤسسة تراثية مثل المتحف. وثانيًا، قياس تأثير الأصالة على النوايا السلوكية للزوار. أُجريت دراسة نوعية في البداية من خلال مقابلات متعمقة مع زوار على الأقل أحد المتاحف التراثية في القاهرة خلال الفترة من نوفمبر 2022 إلى مارس 2023. وتبعتها دراسة كمية مستندة إلى استبيان. تم جمع البيانات باستخدام استبيان عبر طريقة العينة الميسرة غير الاحتمالية للأشخاص الذين زاروا المتحف من سبتمبر 2022 إلى سبتمبر 2023، بإجمالي 213 استبيانًا صالحًا. تم تحليل هذه البيانات باستخدام تقنيات نمذجة المعادلات الهيكلية باستخدام برنامج SPSS وSmart PLS v.4. أظهرت النتائج أن نوايا إعادة الزيارة والتوصية تتأثر بشكل كبير بالأصالة الوجودية. كانت الأصالة المستندة إلى الأشياء مرتبطة بنوايا التوصية ولكنها لم تكن مرتبطة بنوايا إعادة الزيارة. كما ساهمت التجارب بشكل إيجابي في نوايا إعادة الزيارة والتوصية. بالإضافة إلى ذلك، كانت الأصالة الوجودية مرتبطة إيجابيًا بالتجارب المعرفية والسلوكية، في حين أن الأصالة المستندة إلى الأشياء كانت مرتبطة بشكل كبير فقط بالتفاعل المعرفي دون التفاعل السلوكي. وأخيرًا، كان التفاعل المعرفي وسيطًا مهمًا في العلاقة بين الأصالة الوجودية والأصالة المستندة إلى الأشياء والتجارب. يوصي الباحث مديري المتاحف بوضع استراتيجيات أصيلة لتعزيز التفاعل مع العلامة التجارية وتطوير التجارب، حيث من المتوقع أن يكون لها تأثير كبير في تعزيز ولاء العلامة التجارية. بالإضافة إلى ذلك، يُحث المديرون على محاكاة التجارب المعرفية التي يمكن أن تلعب دورًا رئيسيًا في تعزيز نوايا الزوار لإعادة الزيارة والتوصية، والحفاظ على مكانة المتحف كوجهة ذات صلة للسياح.
530 _aIssues also as CD.
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 0 _aMarketing research
650 0 _aالتسويق
653 1 _aAuthenticity
_aCustomer Engagement
_aCustomer Experiences
700 0 _aAbeer Mahrous
_ethesis advisor.
700 0 _aDoaa Fathy
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2024
_cAbeer Mahrous
_cDoaa Fathy
_UCairo University
_FFaculty of Commerce
_DDepartment of Business Administration
905 _aShimaa
_eEman Ghareb
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c174148