| 000 | 05418namaa22004331i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 003 | OSt | ||
| 005 | 20251011135153.0 | ||
| 008 | 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d | ||
| 040 |
_aEG-GICUC _bara _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
| 041 | 0 |
_aara _bara _beng |
|
| 049 | _aإيداع | ||
| 082 | 0 | 4 | _a372.218 |
| 092 |
_a372.218 _221 |
||
| 097 | _aمــــاجستير | ||
| 099 | _aCai01.26.03.M.Sc.2024.مح.ف | ||
| 100 | 0 |
_a،محمد حسن أحمد عبد الغفور _eإعداد. |
|
| 245 | 1 | 0 |
_aفاعلية برنامج قائم على أنشطة بعض الوظائف التنفيذية لخفض حدة اضطرابات النطق والكلام لدى اطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم / _cاعداد الباحث محمد حسن أحمد عبد الغفور؛ اشــراف أ.د/ شحاتة سليمان محمد، د/ فاطمة الزهراء مجدي. |
| 246 | 1 | 5 | _aAn effective program in activating some functions to reduce the basics of pronunciation and speech in kindergarten children with learning difficulties / |
| 264 | 0 | _c2024. | |
| 300 |
_a218 صفحة : _bإيضاحيات ؛ _c25 cm. + _eCD. |
||
| 336 |
_atext _2rda content |
||
| 337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
| 338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
| 502 | _aأطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. | ||
| 504 | _aببليوجرافيا: صفحات 122-140. | ||
| 520 | _aهدفت الدراسة الي التحقق من فاعلية برنامج قائم على أنشطة بعض الوظائف التنفيذية لخفض حدة اضطرابات النطق والكلام لدى اطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم والتحقق من استمرارية فاعليته. استخدمت الدراسة المنهج شبه التجريبي ذو التصميم التجريبي للمجموعة الواحدة حيث أنه يناسب طبيعة البحث الحالي.واعتمدت الدراسة علي عدد (10) اطفال روضة ذوي صعوبات التعلم من مؤسسة أيد واحدة لرعاية ذوي الاحتياجات الخاصة بمنطقة المعصرة محافظة القاهرة.وأعتمدت الدراسة علي الادوات التالية: اختبار ستانفورد بنيه الصورة الخامسة تقنين وتعريب صفوت فرج (2011). وبطارية تشخيص صعوبات التعلم اعداد (سهير كامل/ بطرس حافظ 2012) ومقياس اضطراب النطق الكلام اعداد / شحاته سليمان محمد (2013). وبرنامج قائم علي أنشطة بعض الوظائف التنفيذية لخفض حدة اضطرابات النطق والكلام .اعداد الباحث.واسفرت نتائج الدراسة عن فاعلية البرنامج المستخدم والقائم علي انشطة بعض الوظائف التنفيذية في خفض حدة اضطرابات النطق والكلام لدي اطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم بالمجموعة التجريبية. | ||
| 520 | _aThe study aimed to verify the effectiveness of a program based on activities of some executive functions to reduce the severity of speech and speech disorders among kindergarten children with learning difficulties and to verify its continued effectiveness. The study used the quasi-experimental approach with an experimental design for one group, as it suits the nature of the current research. The study relied on a number of (10) kindergarten children with learning difficulties from the One Hand Foundation for the Care of People with Special Needs in the Al-Ma’asara area, Cairo Governorate. The study relied on the following tools: the Stanford Fifth Image Structure Test, codification and Arabization by Safwat Farag (2011), the Learning Difficulties Diagnosis Battery prepared by (Suhair Kamel / Boutros Hafez 2012), the Speech Disorder Scale prepared by / Shehata Suleiman Muhammad (2013), and a program based on the activities of some Executive functions to reduce the severity of speech and speech disorders. Prepared by the researcher. The results of the study revealed the effectiveness of the program used and based on the activities of some executive functions in reducing the severity of speech and speech disorders among kindergarten children with learning difficulties in the experimental group. | ||
| 530 | _aصدر أيضًا كقرص مدمج. | ||
| 546 | _aالنص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. | ||
| 650 | 7 |
_aرياض الاطفال _2qrmak |
|
| 650 | 7 |
_aالاطفال الشواذ _2qrmak |
|
| 653 | 0 |
_aاطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم _aالوظائف التنفيذية _aاضطرابات النطق والكلام |
|
| 700 | 0 |
_aشحاتة سليمان محمد _eمشرف أطروحة. |
|
| 700 | 0 |
_aفاطمة الزهراء مجدي _eمشرف أطروحة. |
|
| 900 |
_b01-01-2024 _cشحاتة سليمان محمد _cفاطمة الزهراء مجدي _dأشرف عبدالغنى _dهبة اسماعيل متولي _Uجامعة القاهرة _Fكلية التربية للطفولة المبكرة _Dقسم التربية الخاصة للاطفال ما قبل المدرسة |
||
| 905 |
_aSara _eAfaf |
||
| 942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
| 999 | _c174256 | ||