| 000 | 05161namaa22004211i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 003 | OSt | ||
| 005 | 20251011144702.0 | ||
| 008 | 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d | ||
| 040 |
_aEG-GICUC _bara _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
| 041 | 0 |
_aara _bara _beng |
|
| 049 | _aإيداع | ||
| 082 | 0 | 4 | _a372.218 |
| 092 |
_a372.218 _221 |
||
| 097 | _aدكتوراه | ||
| 099 | _aCai01.26.02.Ph.D.2024.إس.ب | ||
| 100 | 0 |
_a،إسراء حسان صالح _eإعداد. |
|
| 245 | 1 | 0 |
_aبرنامج تربوي متكامل لتنمية جوانب النمو لدى طفل الحضانة في ضوء بعض الخبرات الأجنبية / _cمقدمة من إسراء حسان صالح؛ إشـــراف الأستاذ الدكتور إبتهاج محمود طلبه بدوي، الأستاذ الدكتور جيهان عبدالفتاح شفيق عزام. |
| 246 | 1 | 5 | _aAn integrated educational program to develop aspects of growth for nursery child in guidance of some foreign experiences / |
| 264 | 0 | _c2024. | |
| 300 |
_a160 + (23) صفحة : _bإيضاحيات ؛ _c25 cm. + _eCD. |
||
| 336 |
_atext _2rda content |
||
| 337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
| 338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
| 502 | _aأطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. | ||
| 504 | _aببليوجرافيا: صفحات 162-183. | ||
| 520 | _a تهدف الدراسة الحالية إلى التعرف على فاعلية برنامج ربوي متكامل لتنمية جوانب النمو لدى طفل الحضانة, واستخدمت الباحثة المنهج شبه التجريبي , وتكونت العينة من (60) طفلا وطفلة من أطفال الحضانة , بحضانة "أطفالنا" , تم تقسيمهم إلى مجموعتين مجموعة تجريبية ومجموعة ضابطة كل منهم (30) طفلا وطفلة ,واستخدمت الباحثة الأدوات الآتية : مقياس جوانب النمو لدى طفل الحضانة (إعداد الباحثة), برنامج تربوي متكامل لتنمية جوانب النمو لدى طفل الحضانة (إعداد الباحثة), وتوصلت الدراسة للنتائج التالية : نجاح البرنامج في تنمية جوانب النمو لدى طفل الحضانة حيث كان له تأثير إيجابي على الأطفال ,كما استمر هذا الأثر إلى القياس التتبعي فأكدت النتائج على وجود فروق دالة إحصائيا بين كل من القياس البعدي والقياس التتبعي لصالح القياس التتبعي على مقياس جوانب النمو لدى طفل الحضانة ,وهذا يؤدي إلى إعادة النظر في تخطيط برامج طفل ما قبل المدرسة وطفل الحضانة بشكل خاص من أجل الوصول إلى أفضل مستوى من التمكن تصل إليه قدرات الطفل . | ||
| 520 | _aThe current study aims to identify the effectiveness of an integrated educational program to develop aspects of growth in nursery children. The researcher used the quasi-experimental approach, and the sample consisted of (60) nursery boys, both male and female, at “Our Children” nursery. They were divided into two groups, an experimental group and a control group, each of them (30) male and female children, and the researcher used the following tools: A measure of the growth aspects of the nursery child (prepared by the researcher), an integrated educational program to develop the growth aspects of the nursery child (prepared by the researcher), and the study reached the following results: The success of the program in developing the growth aspects of the nursery child, as it had a positive impact on the children, and this also continued The impact on the follow-up measurement. The results confirmed the presence of statistically significant differences between both the post-measurement and the follow-up measurement in favor of the follow-up measurement on the scale of growth aspects of the nursery child. This leads to reconsidering the planning of programs for pre-school children and nursery children in particular in order to reach the best level of mastery that the child’s abilities can reach. | ||
| 530 | _aصدر أيضًا كقرص مدمج. | ||
| 546 | _aالنص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. | ||
| 650 | 7 |
_aرياض الأطفال _2qrmak |
|
| 653 | 0 |
_aطفل الحضانة _aجوانب النمو _aالخبرات الأجنبية |
|
| 700 | 0 |
_aإبتهاج محمود طلبه بدوي _eمشرف أطروحة. |
|
| 700 | 0 |
_aجيهان عبدالفتاح شفيق عزام _eمشرف أطروحة. |
|
| 900 |
_b01-01-2024 _cإبتهاج محمود طلبه بدوي _cجيهان عبدالفتاح شفيق عزام _dحسن سيد شحاته _dعاطف عدلي فهمي _Uجامعة القاهرة _Fكلية التربية للطفولة المبكرة _Dقسم العلوم التربوية |
||
| 905 |
_aSara _eAfaf |
||
| 942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
| 999 | _c174300 | ||