| 000 | 06675namaa22004211i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 003 | OSt | ||
| 005 | 20251011142413.0 | ||
| 008 | 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d | ||
| 040 |
_aEG-GICUC _bara _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
| 041 | 0 |
_aara _bara _beng |
|
| 049 | _aإيداع | ||
| 082 | 0 | 4 | _a372.218 |
| 092 |
_a372.218 _221 |
||
| 097 | _aدكتوراه | ||
| 099 | _aCai01.26.02.Ph.D.2024.إي.ب | ||
| 100 | 0 |
_a،إيمان إبراهيم إبراهيم الشافعي _eإعداد. |
|
| 245 | 1 | 0 |
_aبرنامج تدريبي قائم على بعض مبادئ التنمية المستدامة ومهارات القرن الحادي والعشرين لتنمية الأداء المهني لمعلمة الطفولة المبكرة / _cإعداد إيمان إبراهيم إبراهيم الشافعي؛ إشراف أ.د. ابتهاج محمود طلبه، أ.د. إيمان سعد زناتي. |
| 246 | 1 | 5 | _aA training program based on some principles of sustainable development and twenty-first- century skills to develop the professional performance of the early childhood teacher / |
| 264 | 0 | _c2024. | |
| 300 |
_a121 صفحة : _bإيضاحيات ؛ _c25 cm. + _eCD. |
||
| 336 |
_atext _2rda content |
||
| 337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
| 338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
| 502 | _aأطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. | ||
| 504 | _aببليوجرافيا: صفحات 95-112. | ||
| 520 | _aهدف الدراسة: التعرف على مدى فاعلية البرنامج التدريبى فى إكساب المعلمات المعارف المرتبطة بمبادىء التنمية المستدامة ومهارات القرن الحادي والعشرين واثرها على الأداء المهني لهن، وتكونت عينة الدراسة من (30) معلمة رياض أطفال من معلمات إدارة غرب القاهرة التعليمية بمديرية القاهرة واستخدمت الباحثة المنهج شبه التجريبي المعتمد على مجموعة تجريبية واحدة، وتطبق عليها أدوات الدراسة قبليًّا وبعديًّا الأدوات: برنامج تدريبي قائم على بعض مبادئ التنمية المستدامة ومهارات القرن الحادي والعشرين، اختبار معرفي مهاري لمعلمات رياض الأطفال عن بعض مبادئ التنمية المستدامة ومهارات القرن الحادي والعشرين ، بطاقة ملاحظة أداء معلمات رياض الأطفال والمتضمنة بعض مبادئ التنمية المستدامة ومهارات القرن الحادي والعشرين من(إعداد الباحثة) النتائج: وجود فروق بين متوسطي درجات معلمات الطفولة المبكرة قبل تطبيق برنامج تدريبي قائم على بعض مبادئ التنمية المستدامة و مهارات القرن الحادي و العشرين وبعد التطبيق على الاختبار المعرفي المهارى لمعلمة الطفولة المبكرة في اتجاه القياس البعدي وجود فروق بين متوسطي درجات معلمات الطفولة المبكرة قبل تطبيق برنامج تدريبي قائم على بعض مبادئ التنمية المستدامة و مهارات القرن الحادي والعشرين وبعد التطبيق على بطاقة ملاحظة آداء المعلمة في اتجاه القياس البعدي ، وجود ارتباط دال إحصائيا بين درجات التطبيق البعدى لكل من درجات الاختبار المعرفى المهارى ودرجات بطاقة ملاحظة الاداء المهنى للمعلمة. | ||
| 520 | _aThis study aims to determine the effectiveness of the training programme in providing teachers with knowledge related to the principles of sustainable development and 21st-century skills and its impact on their professional performance. The study sample consisted of (30) kindergarten teachers from the teachers of West Cairo Educational Department, Cairo Directorate, and the researcher used a quasi-experimental approach based on one experimental group, and applied the study tools before and after the study. Tools: A training programme based on some principles of sustainable development and 21st-century skills, a knowledge and skill test for kindergarten teachers on some principles of sustainable development and 21st-century skills, and a performance observation card for kindergarten teachers that includes some principles of sustainable development and 21st-century skills (prepared by the researcher). Results: There are differences between the mean scores of early childhood teachers before applying a training programme based on some principles of sustainable development and twenty-first century skills and after applying the cognitive skill test for early childhood teachers in the direction of the dimensional measurement, there are differences between the mean scores of early childhood teachers before applying a training programme based on some principles of sustainable development and twenty-first century skills and after applying the teacher performance observation card in the direction of the dimensional measurement, there is a statistically significant correlation between the scores of the dimensional application of both the cognitive skill test and the scores of the performance observation card in the direction of the dimensional measurement, there is a statistically significant correlation between the scores of the cognitive skill test for early childhood teachers and the scores of the teacher performance observation card. | ||
| 530 | _aصدر أيضًا كقرص مدمج. | ||
| 546 | _aالنص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. | ||
| 650 | 7 |
_aرياض الأطفال _2qrmak _xتعليم |
|
| 653 | 0 |
_aالتنمية المستدامة _aمهارات القرن الحادي والعشرين _aالأداء المهني |
|
| 700 | 0 |
_aابتهاج محمود طلبه _eمشرف أطروحة. |
|
| 700 | 0 |
_aإيمان سعد زناتي _eمشرف أطروحة. |
|
| 900 |
_b01-01-2024 _cابتهاج محمود طلبه _cإيمان سعد زناتي _dسامية موسى إبراهيم _dزينب علي محمد علي _Uجامعة القاهرة _Fكلية التربية للطفولة المبكرة _Dقسم العلوم التربوية |
||
| 905 |
_aSara _eAfaf |
||
| 942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
| 999 | _c174308 | ||