000 06938namaa22004451i 4500
003 OSt
005 20251012104802.0
008 251004b2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a613.71
092 _a613.71
_221
097 _aM.Sc
099 _aCai01.21.10.M.Sc.2024.Es.E
100 0 _aEsraa Gamal Abdelattif Mohamed,
_epreparation.
245 1 0 _aEffect of virtual reality games versus aerobic exercises on body composition and quality of life in obese children /
_cby Esraa Gamal Abdelattif Mohamed : Supervisors Prof. Dr. Heba Ali Abd Elghaffar, Dr. Sahar Abd El-Aziz Khairy, Prof. Dr. Ahmed Mahdy Ahmed.
246 1 5 _aتأثير ألعاب الواقع الافتراضي مقابل التمارين الهوائية على تكوين الجسم وجودة الحياة لدى الأطفال البدينين
264 0 _c2024.
300 _a199 pages :
_billustrations ;
_c25 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (M.Sc)-Cairo University, 2024.
504 _aBibliography: pages 152-185.
520 3 _aPurpose: The present study was conducted to evaluate the effect of virtual reality games and aerobic exercises on body composition and quality of life in children with obesity. Subjects and Methods: Sixty obese children of both genders (31 girls and 29 boys) participated in this study. Their age ranged from 7 to 11 years and BMI /age ≥ +2SD (Class I obesity). They were divided randomly in to three equal groups (A, B and C). Group (A) (Virtual reality group) received dietary advice and virtual reality exercises, while group (B) (Exercises group) received the same dietary advice as in group (A) and aerobic exercises in form of Orbitrack training and group (C) (Diet only group) received only the same dietary advice as in groups (A and B). The outcomes measures of the present study were assessed by Anthropometric measures, Blood volume analysis, Body Composition Analyzer, Pulse oximeter Three minute step test (3-MST) and Pediatric Quality Of Life Inventory (PedsQL) before and after the treatment program. The three groups received the treatment program 3 times per week for 8 weeks. They were evaluated before and after 8 weeks of the treatment program. Results: The obtained results revealed significant improvement of all measured variables in the three groups after 8 successive weeks. The results also revealed statistically significant difference between groups (A and B) in favor of group (A), between groups (A and C) in favor of group (A) and between groups (B and C) in favor of group (B) after the treatment program. Conclusion: Virtual reality exercises and aerobic exercises in form of cycle ergometer training were effective treatment modalities on body composition and quality of life. However, Virtual reality exercises were more effective than aerobic exercises in form of cycle Orbitrack training in obese children.
520 3 _aالهدف: أجريت هذه الرسالة لدراسة تأثير ألعاب الواقع الافتراضي مقابل التمارين الهوائية على تكوين الجسم وجودة الحياة لدى الأطفال البدينين. الأشخاص وطرق البحث: اشترك في هذه الرسالة ستون طفلا بدينا من الجنسين (31 فتيات و 29 فتيان)، تتراوح أعمارهم السنية ما بين 7 – 11 عاما ومؤشر كتلة الجسم /العمر ≥ +2 معامل الانحراف (درجة اولى سمنة). هؤلاء المشاركين تم تقسيمهم عشوائيا إلى ثلاث مجموعات متساوية في العدد (أ ، ب، ج). المجموعة (أ) (مجموعة الواقع الافتراضي) تلقوا نصيحة النظام الغذائي و تمارين ألعاب الواقع الافتراضي، بينما المجموعة (ب) (مجموعة التمارين) تلقوا نفس نصيحة النظام الغذائي للمجموعة (أ) و التمارين الهوائية في شكل التدريب على مقياس الجهد والمجموعة (ج) (مجموعة النظام الغذائي فقط) تلقوا فقط نفس نصيحة النظام الغذائي للمجموعتين (أ ، ب). تم تقييم مقاييس النتائج للدراسة الحالية بواسطة القياسات الانثروبومترية، تحليل حجم الدم، ومحلل تكوين الجسم، ومقياس التأكسد النبضي، واختبار الخطوات لمدة ثلاث دقائق، وجرد جودة حياة الأطفال قبل و بعد البرنامج العلاجي. المجموعات الثلاثة تلقوا البرنامج العلاجي 3 مرات أسبوعيا لمدة 8 أسابيع. و تم تقيمهم قبل و بعد 8 أسابيع من البرنامج العلاجي. النتائج: أظهرت النتائج وجود فروق ذات دلالة إحصائية لجميع المتغيرات للثلاث مجموعات بعد 8 أسابيع متتالية. كما أظهرت النتائج وجود فروق ذات دلالة إحصائية عند المقارنة بين المجموعتين (أ ، ب) لصالح المجموعة (أ)، و بين المجموعتين (أ ، ج) لصالح المجموعة (أ) و بين المجموعتين (ب ، ج) لصالح المجموعة (ب) بعد البرنامج العلاجي. الإستنتاج: تمارين ألعاب الواقع الافتراضي و التمارين الهوائية في شكل التدريب على مقياس الجهد كانت لهم تأثير كطرق علاج فعال على تكوين الجسم وجودة الحياة. و مع ذلك، تمارين ألعاب الواقع الافتراضي كان أكثر تأثيرا من التمارين الهوائية في شكل التدريب على مقياس الجهد لدى الأطفال البدينين.
530 _aIssues also as CD.
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 0 _aAerobic exercises
650 0 _aالتمارين الهوائية
653 1 _aPolycystic ovarian syndrome
_aInsulin resistance
_aMicrobiota
_aProbiotic
_aYoga
_aMediterranean diet
700 0 _aHeba Ali Abd Elghaffar
_ethesis advisor.
700 0 _aSahar Abd El-Aziz Khairy,
_ethesis advisor.
700 0 _a Ahmed Mahdy Ahmed.
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2024
_cHeba Ali Abd Elghaffar
_cSahar Abd El-Aziz Khairy
_cAhmed Mahdy Ahmed
_UCairo University
_FFaculty of Physical Therapy
_DDepartment of Physical Therapy for Cardiovascular/Respiratory disorder and geriatrics
905 _aShimaa
_eEman Ghareb
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c174472