000 05780namaa22004331i 4500
003 OSt
005 20251012110812.0
008 251004s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a613.71
092 _a613.71
_221
097 _aM.Sc
099 _aCai01.21.06.M.Sc.2024.Re.E
100 0 _aRana Refaat Hellaly Ahmed,
_epreparation.
245 1 4 _aThe effect of chest biofeedback training on physical stress level post chemotherapy sessions in leukemic children at national cancer institute /
_cby Rana Refaat Hellaly Ahmed ; Supervisors Prof. Dr. Asmaa Osama, Dr. Hisham Mohamed Fahmy
246 1 5 _aالتاثير الفوري للتمارين الهوائيه علي التوتر الفيزيائى والقدرات الوظيفيه للاطفال المصابه بسرطان الدم بالمعهد القومي للاورام
264 0 _c2024.
300 _a83 pages :
_billustrations ;
_c25 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (M.Sc)-Cairo University, 2024.
504 _aBibliography: pages 70-83.
520 3 _aPurpose: The aim of this study was to determine the effect of chest biofeedback exercises on physical stress level in leukemic children. Subjects and procedures: Sixty children from both sexes aged from 8 to 12 were selected randomly from NCI diagnosed with acute lymphoblastic leukemia receiving chemotherapy treatment who were classified as anxious children based on Screen for child anxiety related disorders (SCARED) and were randomly assigned into two equal groups: group A (study group) consisted of 30 children, group B (control group) consisted of 30 children. Children had undergone assessment for their heart rate variability (HRV), galvanic skin response (GSR), heart rate (HR), respiratory rate (RR) and blood volume pulse (BVP) through Biofeedback and neurofeedback system. Children in group A received of respiratory biofeedback training in the form of diaphragmatic breathing, deep breathing and pursed lip 15 min immediately after their second chemotherapy session, while children in group B did not receive any intervention. Results: Post–treatment analysis revealed significant improvements in Group A compared to Group B, including a decreased heart rate (p = 0.001), increased heart rate variability (p = 0.001), reduced galvanic skin response (p = 0.003), lowered respiratory rate (p = 0.02), and decreased blood volume pulse (p = 0.007). Conclusion: respiratory biofeedback exercises was found to increase HRV, and decrease HR, GSR, RR and BVP.
520 3 _aتهدف الدراسة الي تقييم التاثير الفوري للتمارين الهوائيه علي التوتر الفيزيائى والقدرات الوظيفيه للاطفال المصابه بسرطان الدم.تم اختيار ستون طفل من الجنسين عشوائيا من المعهد القومي للاورام والذين تم تصنيفهم كاطفال قلقين نتيجه تعرضهم للعلاج الكيماوي بعد اصابتهم بسرطان الدم الليمفاوي الحاد وتم تقسيمهم عشوائيا الي مجموعتين متساوويتين: المجموعه أ (مجموعه الدراسة),المجموعه ب (المجموعه الضابطه).تم اختيار الاطفال في المجموعتين من خلال تشخيصهم بسرطان الدم وبعد الجلسه الاولي من العلاج الكيماوي وفحص الاضطرابات المرتبطة بقلق الاطفال.خضع الاطفال لتققيم تغير معدل ضربات القلب ,ومعدل التنفس,واستجابة الجلد الجلفانية ودورة الدم الطرفية من خلال نظام الارتجاع البيولوجي والارتجاع العصبي قبل وبعد انتهاء الدراسة.تلقي الاطفال في المجموعه(أ) تمرينات تنفسية باستخدام تمارين التنفس البطني العميق بواقع 15 دقيقه متواصله مباشرة بعد انتهاء الطفل من جلسة العلاج الكيماوي بينما لم تتلقي المجموعه(ب) أي برنامج علاجي. النتائج: وجدت هذة الدراسة زياده في معدل ضربات القلب للمحموعه أ مقارنة مع المجموعه ب بعد العلاج كما كان هناك انخفاض كبير في معدل التنفس واستجابه الجلد الجلفانيه ودورة الدم الطرفيه للمجموعه (أ) مقارنة مع المجموعة (ب) بعد المعالجه الاستنتاج: نتيجه لذلك وجد ان تمارين التنفس تعمل علي تحسين ايقاع القلب وتقلل التوتر الفيزيائي الناتج عن جلسة العلاج الكيماوي.
530 _aIssues also as CD.
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 0 _aAerobic exercises
650 0 _aالتمارين الهوائية
653 1 _aAcute lymphoblastic leukemia
_aHeart rate variability
_aGalvanic skin response
_ablood volume pulse
_aRespiratory biofeedback exercises
_aDiaphragmatic breathing
700 0 _aAsmaa Osama
_ethesis advisor.
700 0 _aHisham Mohamed Fahmy
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2024
_cAsmaa Osama
_cHisham Mohamed Fahmy
_UCairo University
_FFaculty of Physical Therapy
_DDepartment of Physical Therapy for Growth and Development Disorder in Children & its Surgery
905 _aShimaa
_eEman Ghareb
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c174482