000 04642namaa22004451i 4500
003 OSt
005 20251019103211.0
008 251011s2025 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a624.193
092 _a624.193
_221
097 _aPh.D
099 _aCai01.13.05.Ph.D.2025.Na.S
100 0 _aNashwa Nabil Ibraheem Soliman,
_epreparation.
245 1 0 _aStructural performance and design of corrugated steel tunnels /
_cby Nashwa Nabil Ibraheem Soliman ; Supervisors Prof. Dr. Sherif Ahmed Mourad, Prof. Dr. Ahmed Hosny Moh. Abdel Rahman, Prof. Dr. Sherif Adel Yehia Akl.
246 1 5 _aالسلوك الإنشائى و تصميم الأنفاق المعدنية ذات القطاعات المتعرجة
264 0 _c2025.
300 _a182 pages :
_billustrations ;
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (Ph.D)-Cairo University, 2025.
504 _aBibliography: pages 179-182.
520 3 _aFlexible soil-steel composite structures technology depends on the interaction between surrounding backfilling and the corrugated flexible steel plates. The thesis purpose is to investigate shallow buried large span Soil Steel Composite Bridges (SSCBs). A numerical parametric study is carried out using the PLAXIS 3D finite element program to explore several topics regarding the large span SSCBs performance. Firstly, the study investigates the effect of some site/construction circumstances on open arched profile SSCBs performance. Secondly, the study checks the impact of changes in profile aspect ratios and backfilling soil mechanical properties on large span SSCB performance. FE results reveal their effect on the induced arching mechanism and straining actions. Finally, the study checks the validity of existing design codes for large span SSCBs, where the results prove that they cannot estimate proper straining actions for large spans. Thus, the study proposed modified equations for calculating better-estimated straining actions.
520 3 _aتعتمد الأنفاق المركبة المرنة بشكل أساسي على التأثير المتبادل بين التربة المحيطة والألواح الصلب المتعرجة. تهدف هذه الرسالة إلى دراسة الجسور المركبة من الصلب والتربة (SSCBs) ذات البحور الكبيرة. و ذلك من خلال إجراء دراسة عددية بارامترية باستخدام برنامج العناصر المحدودة PLAXIS 3D. أولاً، تم دراسة تأثير بعض الظروف الخاصة بالموقع / البناء على أداء النفق المقوس المفتوح. ثم تمت دراسة تأثير التغيير في نسب أبعاد النفق وخصائص تربة الردم على الجسور المركبة من الصلب والتربة ذات البحور الكبيرة. أثبتت النتائج تأثير اختلاف نسب أبعاد القطاع و خصائص تربة الردم على آلية التقوس و قيمة الأفعال المؤثرة الناتجة. وأخيرًا، تم التحقق من صلاحية الأكواد التصميمية الحالية للجسور المركبة من الصلب والتربة ذات البحور الكبيرة. و أظهرت النتائج أن هذه المعادلات بحاجة إلى التحديث لحساب قيم أكثر دقة للأفعال المؤثرة الناتجة على الأنفاق ذات البحور الكبيرة. ثم اقترحت الدراسة معادلات محدثة لحساب الأفعال المؤثرة الناتجة في الأنفاق ذات البحور الكبيرة.
530 _aIssues also as CD.
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 0 _aSpending
650 0 _aالانفاق
653 1 _aSoil Steel Composite Bridges
_aArching mechanism
_aLarge span tunnels
_aInduced straining actions
_aFinite element method
700 0 _aSherif Ahmed Mourad
_ethesis advisor.
700 0 _aAhmed Hosny Moh. Abdel Rahman
_ethesis advisor.
700 0 _aSherif Adel Yehia Akl
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2025
_cSherif Ahmed Mourad
_cAhmed Hosny Moh. Abdel Rahman
_cSherif Adel Yehia Akl
_dHesham Elsayed Hamed
_UCairo University
_FFaculty of Engineering
_DDepartment of Structural Engineering
905 _aShimaa
_eEman Ghareb
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c174677