| 000 | 04642namaa22004451i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 003 | OSt | ||
| 005 | 20251019103211.0 | ||
| 008 | 251011s2025 ua a|||frm||| 000 0 eng d | ||
| 040 |
_aEG-GICUC _beng _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
| 041 | 0 |
_aeng _beng _bara |
|
| 049 | _aDeposit | ||
| 082 | 0 | 4 | _a624.193 |
| 092 |
_a624.193 _221 |
||
| 097 | _aPh.D | ||
| 099 | _aCai01.13.05.Ph.D.2025.Na.S | ||
| 100 | 0 |
_aNashwa Nabil Ibraheem Soliman, _epreparation. |
|
| 245 | 1 | 0 |
_aStructural performance and design of corrugated steel tunnels / _cby Nashwa Nabil Ibraheem Soliman ; Supervisors Prof. Dr. Sherif Ahmed Mourad, Prof. Dr. Ahmed Hosny Moh. Abdel Rahman, Prof. Dr. Sherif Adel Yehia Akl. |
| 246 | 1 | 5 | _aالسلوك الإنشائى و تصميم الأنفاق المعدنية ذات القطاعات المتعرجة |
| 264 | 0 | _c2025. | |
| 300 |
_a182 pages : _billustrations ; _c30 cm. + _eCD. |
||
| 336 |
_atext _2rda content |
||
| 337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
| 338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
| 502 | _aThesis (Ph.D)-Cairo University, 2025. | ||
| 504 | _aBibliography: pages 179-182. | ||
| 520 | 3 | _aFlexible soil-steel composite structures technology depends on the interaction between surrounding backfilling and the corrugated flexible steel plates. The thesis purpose is to investigate shallow buried large span Soil Steel Composite Bridges (SSCBs). A numerical parametric study is carried out using the PLAXIS 3D finite element program to explore several topics regarding the large span SSCBs performance. Firstly, the study investigates the effect of some site/construction circumstances on open arched profile SSCBs performance. Secondly, the study checks the impact of changes in profile aspect ratios and backfilling soil mechanical properties on large span SSCB performance. FE results reveal their effect on the induced arching mechanism and straining actions. Finally, the study checks the validity of existing design codes for large span SSCBs, where the results prove that they cannot estimate proper straining actions for large spans. Thus, the study proposed modified equations for calculating better-estimated straining actions. | |
| 520 | 3 | _aتعتمد الأنفاق المركبة المرنة بشكل أساسي على التأثير المتبادل بين التربة المحيطة والألواح الصلب المتعرجة. تهدف هذه الرسالة إلى دراسة الجسور المركبة من الصلب والتربة (SSCBs) ذات البحور الكبيرة. و ذلك من خلال إجراء دراسة عددية بارامترية باستخدام برنامج العناصر المحدودة PLAXIS 3D. أولاً، تم دراسة تأثير بعض الظروف الخاصة بالموقع / البناء على أداء النفق المقوس المفتوح. ثم تمت دراسة تأثير التغيير في نسب أبعاد النفق وخصائص تربة الردم على الجسور المركبة من الصلب والتربة ذات البحور الكبيرة. أثبتت النتائج تأثير اختلاف نسب أبعاد القطاع و خصائص تربة الردم على آلية التقوس و قيمة الأفعال المؤثرة الناتجة. وأخيرًا، تم التحقق من صلاحية الأكواد التصميمية الحالية للجسور المركبة من الصلب والتربة ذات البحور الكبيرة. و أظهرت النتائج أن هذه المعادلات بحاجة إلى التحديث لحساب قيم أكثر دقة للأفعال المؤثرة الناتجة على الأنفاق ذات البحور الكبيرة. ثم اقترحت الدراسة معادلات محدثة لحساب الأفعال المؤثرة الناتجة في الأنفاق ذات البحور الكبيرة. | |
| 530 | _aIssues also as CD. | ||
| 546 | _aText in English and abstract in Arabic & English. | ||
| 650 | 0 | _aSpending | |
| 650 | 0 | _aالانفاق | |
| 653 | 1 |
_aSoil Steel Composite Bridges _aArching mechanism _aLarge span tunnels _aInduced straining actions _aFinite element method |
|
| 700 | 0 |
_aSherif Ahmed Mourad _ethesis advisor. |
|
| 700 | 0 |
_aAhmed Hosny Moh. Abdel Rahman _ethesis advisor. |
|
| 700 | 0 |
_aSherif Adel Yehia Akl _ethesis advisor. |
|
| 900 |
_b01-01-2025 _cSherif Ahmed Mourad _cAhmed Hosny Moh. Abdel Rahman _cSherif Adel Yehia Akl _dHesham Elsayed Hamed _UCairo University _FFaculty of Engineering _DDepartment of Structural Engineering |
||
| 905 |
_aShimaa _eEman Ghareb |
||
| 942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
| 999 | _c174677 | ||