000 07094namaa22004211i 4500
003 OSt
005 20251012113011.0
008 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_bara
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aara
_bara
_beng
049 _aإيداع
082 0 4 _a332.17
092 _a332.17
_221
097 _aدكتوراه‎
099 _aCai01.18.06.Ph.D.2024.رض.ت
100 0 _a،رضوى محمود حبشي حنفي
_eإعداد.
245 1 0 _aتأثير الشمول المالي على مستوى أداء الخدمة المصرفية :
_bدراسة تطبيقية على البنك الاهلي المصري /
_cمقدمة من رضوى محمود حبشي حنفي؛ تـحـــت إشــــــراف: أ.د/ محمد عبد الحميد صبري، د/أمجد بهاء الدين عبد الرحيم.
246 1 5 _aThe impact of financial inclusion on the level of banking service performance :
_bAn applied study on the national bank of egypt /
264 0 _c2024.
300 _a129 ورقة :
_bإيضاحيات ؛
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aأطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 _aببليوجرافيا: صفحات 120-123.
520 _aتناولت الدراسة تأثير الشمول المالي على مستوى أداء الخدمة المصرفية بالتطبيق على البنك الاهلي المصري من خلال دراسة تأثير أبعاد الشمول المالي المتمثلة في (اتاحة الخدمة المصرفية من حيث عدد الفروع / عدد آلات البنك الشخصي ATM / عدد نقاط البيع POS – تنوع المنتج والخدمة المصرفية - التثقيف المالي للعملاء) وأبعاد مستوى اداء الخدمة المصرفية الممثلة في (رضاء العميل عن الجودة -التكلفة -زمن الخدمة) وخلال الدراسة تم التعرف على مفهوم الشمول المالي وأبعاده وتأثيراته المختلفة والاجراءات والسياسات والمبادرات التي اتخذتها الدولة متمثلة في البنك المركزي المصري لتهيئة المناخ لتعزيز الشمول المالي ودور البنوك العاملة في القطاع المصرفي كما تم استعراض مفهوم وأبعاد جودة الخدمات المصرفية التقليدية والاليكترونية وأثرها على كلا من أداء البنوك ورضا العميل. هدفت الدراسة إلى التعرف على مدى إدراك العملاء لأبعاد الشمول المالي ودورها في تعزيز مستوى الثقة فيما يقدمه البنك من خدمات مصرفية بالتطبيق على عينة عشوائية من عملاء البنك الاهلي المصري عددها 406 مفردة وقد تم استخدام المنهج الوصفي والتحليلي وبعض الاختبارات اللامعلمية لاختبار فروض البحث باستخدام برنامج (SPSS) في اجراء الدراسة التطبيقية. وخلصت الدراسة إلى وجود علاقة ذات دلالة احصائية بين ابعاد الشمول المالي ومستوى اداء الخدمة المصرفية ومجموعة من التوصيات التي تم تقسيمها إلي:  توصيات متعلقة بإتاحة الخدمة المصرفية ومستوى أداء الخدمة المصرفية في البنك الاهلي المصري.  توصيات متعلقة باستخدام وتنوع الخدمة المصرفية ومستوى أداء الخدمة المصرفية في البنك الاهلي المصري  توصيات متعلقة بالتثقيف المالي ومستوى أداء الخدمة المصرفية في البنك الاهلي المصري.
520 _aThe study analysed the impact of financial inclusion on the level of banking service performance by applying it to the National Bank of Egypt by studying the impact of the dimensions of financial inclusion represented in (the availability of banking service in terms of the) number of branches / the number of personal bank ATM machines / the number of POS points - the diversity of the banking product and service - financial education for customers) and the dimensions of the level of banking service performance represented in (Customer satisfaction with quality - cost - service time). During the study, the concept of financial inclusion, its various dimensions and effects, and the procedures, policies and initiatives taken by the state, represented by the Central Bank of Egypt, were identified to create the climate to enhance financial inclusion and the role of banks operating in the banking sector. The concept and dimensions of the quality of traditional and electronic banking services and their impact on both bank performance and customer satisfaction. The study aims to identify the extent of customers’ awareness of the dimensions of financial inclusion and its role in enhancing the level of confidence in the banking services, the bank provides by applying it to a random sample of the bank’s customers, numbering 406 individuals. The descriptive and analytical method and some non-parametric tests were used to test the research hypotheses using the SPSS program in conducting the applied study. The study concluded that there was a statistically significant relationship between the dimensions of financial inclusion and the level of banking service performance, and a set of recommendations were divided into: - Recommendations related to the availability of banking services and the level of banking service performance at the National Bank of Egypt.- Recommendations related to the use of financial services and the level of banking service performance at the National Bank of Egypt. - Recommendations related to financial education and the level of banking service performance at the National Bank of Egypt.
530 _aصدر أيضًا كقرص مدمج.
546 _aالنص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 7 _aالخدمات المصرفية للبنوك التجارية
_2qrmak
653 0 _aالشمول المالي
_aأبعاد الشمول المالي
_aالتثقيف المالي
700 0 _aمحمد عبد الحميد صبري
_eمشرف أطروحة.
700 0 _aأمجد بهاء الدين عبد الرحيم
_eمشرف أطروحة.
900 _b01-01-2024
_cمحمد عبد الحميد صبري
_cأمجد بهاء الدين عبد الرحيم
_Uجامعة القاهرة
_Fكلية الدراسات العليا للبحوث الاحصائية
_Dقسم إدارة المشروعات
905 _aSara
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c174717