| 000 | 05796namaa22004331i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 003 | OSt | ||
| 005 | 20251027102036.0 | ||
| 008 | 251015s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d | ||
| 040 | 
_aEG-GICUC _beng _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda  | 
||
| 041 | 0 | 
_aeng _beng _bara  | 
|
| 049 | _aDeposit | ||
| 082 | 0 | 4 | _a420 | 
| 092 | 
_a420 _221  | 
||
| 097 | _aM.A | ||
| 099 | _aCai01.02.12.M.A.2024.Ha.E | ||
| 100 | 0 | 
_aHazem Galal Mohamed Mohamed Shaheen, _epreparation.  | 
|
| 245 | 1 | 4 | 
_aThe effect of strategic intensive reading on complex sentences in efl university students’ academic paragraphs / _cby Hazem Galal Mohamed Mohamed Shaheen ; Supervisor Dr. Amira Agameya Dr. Manar Shalaby.  | 
| 246 | 1 | 5 | _aتأثير القراءة الاستراتيجية المكثفة على الجمل المركبة في كتابة الفقرات الأكاديمية للطلاب الجامعيين | 
| 264 | 0 | _c2024. | |
| 300 | 
_a161 pages :  _billustrations ; _c25 cm. + _eCD.  | 
||
| 336 | 
_atext _2rda content  | 
||
| 337 | 
_aUnmediated _2rdamedia  | 
||
| 338 | 
_avolume _2rdacarrier  | 
||
| 502 | _aThesis (M.A)-Cairo University, 2024. | ||
| 504 | _aBibliography: pages 96-120. | ||
| 520 | 3 | _aThis study investigated the effect of employing Strategic Intensive Reading (SIR) using authentic texts as supplementary materials on the production of complex sentences in the academic paragraphs of EFL Engineering and Pharmacy university students. SIR is based on the process of conscious and unconscious noticing, and awareness of the purpose of texts to have strategic readers. Employing various top-down, bottom-up, cognitive, and metacognitive reading strategies draw the learners’ attention to grammatical forms, which helped them to comprehend the text fully. The study's theoretical framework included the communicative approach, content-based instruction, explicit, and implicit teaching, and the noticing hypothesis. The research followed a quasi-experimental design, with experimental and control groups, and using a pretest and posttest design with the treatment in-between. A questionnaire was used to detect the attitude of the experimental group towards SIR. The findings revealed that there were significant improvements in producing complex sentences in general, and accurate complex sentences for both groups' posttests compared to the pretests; and a notable reduction in inaccurate complex sentences for both groups’ posttests in comparison to the pretests, presenting a particularly significant effect size, indicating improved proficiency for the experimental group. The questionnaire responses indicated a consensus among the participants in favor of SIR. | |
| 520 | 3 | _aبحثت هذه الدراسة في تأثير تطبيق القراءة الإستراتيجية المكثفة (SIR)باستخدام نصوص اصلية مواد تكميلية على تحسين إنتاج الجمل المركبة في الفقرات الأكاديمية للطلاب الجامعيين بالهندسة والصيدلة من متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. تعتمد القراءة المكثفة الإستراتيجية على عملية الوعي المقصود وغير المقصود، وعلى إدراك غرض النصوص لتحقيق قراء استراتيجيين. يتم ذلك من خلال استخدام استراتيجيات قراءة متنوعة تشمل الأساليب التنازلية والتصاعدية والاستراتيجيات الإدراكية وما وراء الإدراكية، مما يوجه انتباه المتعلمين إلى الأشكال النحوية، ويساعدهم على فهم النصوص بشكل كامل. شمل الإطار النظري للدراسة النهج التواصلي، والتدريس المعتمد على المحتوى، والتدريس الصريح والضمني، وفرضية الملاحظة. اعتمدت الدراسة على تصميم شبه تجريبي، مع مجموعتين (تجريبية وضابطة) واستخدام تصميم ما قبل الاختبار وبعده، مع تقديم المعالجة بينهما. كما تم استخدام استبيان لتحديد موقف المجموعة التجريبية من القراءة الإستراتيجية المكثفة. كشفت النتائج عن وجود تحسينات ملحوظة في إنتاج الجمل المركبة بشكل عام والجمل المركبة الدقيقة في اختبارات ما بعد الدراسة لكلا المجموعتين مقارنة باختبارات الاولية في الدراسة، بالإضافة إلى انخفاض ملحوظ في الجمل المركبة غير الدقيقة في اختبارات ما بعد الدراسة بالمقارنة مع اختبارات ما قبلها، مما يشير إلى تأثير كبير يدل على تحسين الكفاءة لدى المجموعة التجريبية. كما أظهرت استجابات الاستبيان إجماعا بين المشاركين لصالح القراءة الإستراتيجية المكثفة. | |
| 530 | _aIssues also as CD. | ||
| 546 | _aText in English and abstract in Arabic & English. | ||
| 650 | 0 | _aEnglish language | |
| 650 | 0 | _a اللغة الإنجليزية | |
| 653 | 0 | 
_aStrategic Intensive Reading (SIR _aauthentic texts, noticing hypothesis _abottom-up _atop-down _acognitive _ametacognitive reading strategies  | 
|
| 700 | 0 | 
_aAmira Agameya  _ethesis advisor.  | 
|
| 700 | 0 | 
_aManar Shalaby _ethesis advisor.  | 
|
| 900 | 
_b01-01-2025 _cAmira Agameya _cManar Shalaby _UCairo University _FFaculty of Arts _DDepartment of English Language and Literature  | 
||
| 905 | 
_aShimaa _eEman Ghareb  | 
||
| 942 | 
_2ddc _cTH _e21 _n0  | 
||
| 999 | _c174911 | ||