| 000 | 05303namaa22004331i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 003 | OSt | ||
| 005 | 20251027103609.0 | ||
| 008 | 251018s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d | ||
| 040 |
_aEG-GICUC _beng _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
| 041 | 0 |
_aeng _beng _bara |
|
| 049 | _aDeposit | ||
| 082 | 0 | 4 | _a420 |
| 092 |
_a420 _221 |
||
| 097 | _aM.Sc | ||
| 099 | _aCai01.23.01.M.Sc.2024.Ra.S | ||
| 100 | 0 |
_aRania Kamal Abdel Rahman Afify, _epreparation. |
|
| 245 | 1 | 2 |
_aA suggested strategy based on autonomous learning approach for using tablet in developing english reading comprehension skills among secondary stage students / _cby Rania Kamal Abdel Rahman Afify ; Supervised Dr. Awatef Ali Sheir, Dr. Tharwat Mashhout Khalifa. |
| 246 | 1 | 5 | _aاستراتيجيـة مقترحـة قائمـة على مدخـل التعلـم المستقـل باستخـدام الجهـاز اللوحـي لتنمية مهارات الفهم القرائي باللغة الإنجليزية لدي طلاب المرحلة الثانوية. |
| 264 | 0 | _c2024. | |
| 300 |
_a121 pages : _billustrations ; _c25 cm. + _eCD. |
||
| 336 |
_atext _2rda content |
||
| 337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
| 338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
| 502 | _aThesis (M.Sc)-Cairo University, 2024. | ||
| 504 | _aBibliography: pages 82-96. | ||
| 520 | 3 | _aThis research aimed to evaluate the effectiveness of an Autonomous Learning (AL) strategy using tablets to enhance English reading comprehension skills among first-year secondary school students. The study included 60 students from Benha Secondary School for Girls, divided into two groups: an experimental group (30 students) and a control group (30 students). The research utilized a reading comprehension skills checklist, a pre-post reading comprehension test, and the proposed AL strategy. A quasi-experimental design was employed. The experimental group used the AL strategy with tablets, while the control group followed regular instruction without technological support. The findings showed a statistically significant improvement in the experimental group’s reading comprehension skills, particularly in inferential and critical comprehension, compared to the control group. The study concludes that integrating autonomous learning strategies with modern technology can enhance students' reading comprehension. It advocates for the broader implementation of such strategies in education to foster self-regulated learning and improve academic outcomes | |
| 520 | 3 | _aهدفت هذه الدراسة إلى تقييم فعالية استراتيجية مقترحة تعتمد على مدخل التعلم المستقل باستخدام الأجهزة اللوحية في تطوير مهارات الفهم القرائي باللغة الإنجليزية لدى طلاب المرحلة الثانوية. تضمنت العينة 60 طالبة من مدرسة بنها الثانوية للبنات، تم تقسيمهن إلى مجموعتين: تجريبية (30 طالبة) وضابطة (30 طالبة). اعتمدت الدراسة على قائمة مهارات الفهم القرائي، واختبار قبلي وبعدي للفهم القرائي، بالإضافة إلى استراتيجية التعلم المستقل المقترحة كأدوات رئيسية. استخدم البحث التصميم شبه التجريبي، حيث طبقت المجموعة التجريبية استراتيجية التعلم المستقل مع استخدام الأجهزة اللوحية، بينما اعتمدت المجموعة الضابطة على التعليم التقليدي بدون دعم تكنولوجي. أظهرت النتائج تحسنًا ذا دلالة إحصائية في أداء المجموعة التجريبية في اختبار مهارات الفهم القرائي، خاصة في المهارات الاستدلالية والنقدية، مقارنة بالمجموعة الضابطة، عند مستوى دلالة 0.01. خلصت الدراسة إلى أن دمج استراتيجيات التعلم المستقل مع التكنولوجيا الحديثة يسهم في تعزيز الفهم القرائي باللغة الإنجليزية لدى الطلاب. واستنادًا إلى النتائج، قدمت الدراسة توصيات ومقترحات لتفعيل استراتيجية التعلم المستقل عبر الجهاز اللوحي "التابلت" بشكل فعال لتحسين تعلم الطلاب لمهارات اللغة الإنجليزية. | |
| 530 | _aIssues also as CD. | ||
| 546 | _aText in English and abstract in Arabic & English. | ||
| 650 | 0 | _aEnglish language | |
| 650 | 0 | _aاللغة الأنجليزية | |
| 653 | 1 |
_aAutonomous Learning _aReading Comprehension; _aSecondary Education _aTablet-based Learning _aEnglish as a Foreign Language (EFL) _aEducational Technology _aEgypt |
|
| 700 | 0 |
_aAwatef Ali Sheir _ethesis advisor. |
|
| 700 | 0 |
_aTharwat Mashhout Khalifa _ethesis advisor. |
|
| 900 |
_b01-01-2024 _cAwatef Ali Sheir _cTharwat Mashhout Khalifa _UCairo University _FFaculty of Graduate Studies for Education _DDepartment of Education (Curriculum and EFL Instruction) |
||
| 905 |
_aShimaa _eEman Ghareb |
||
| 942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
| 999 | _c174944 | ||