000 05303namaa22004331i 4500
003 OSt
005 20251027103609.0
008 251018s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a420
092 _a420
_221
097 _aM.Sc
099 _aCai01.23.01.M.Sc.2024.Ra.S
100 0 _aRania Kamal Abdel Rahman Afify,
_epreparation.
245 1 2 _aA suggested strategy based on autonomous learning approach for using tablet in developing english reading comprehension skills among secondary stage students /
_cby Rania Kamal Abdel Rahman Afify ; Supervised Dr. Awatef Ali Sheir, Dr. Tharwat Mashhout Khalifa.
246 1 5 _aاستراتيجيـة مقترحـة قائمـة على مدخـل التعلـم المستقـل باستخـدام الجهـاز اللوحـي لتنمية مهارات الفهم القرائي باللغة الإنجليزية لدي طلاب المرحلة الثانوية.
264 0 _c2024.
300 _a121 pages :
_billustrations ;
_c25 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (M.Sc)-Cairo University, 2024.
504 _aBibliography: pages 82-96.
520 3 _aThis research aimed to evaluate the effectiveness of an Autonomous Learning (AL) strategy using tablets to enhance English reading comprehension skills among first-year secondary school students. The study included 60 students from Benha Secondary School for Girls, divided into two groups: an experimental group (30 students) and a control group (30 students). The research utilized a reading comprehension skills checklist, a pre-post reading comprehension test, and the proposed AL strategy. A quasi-experimental design was employed. The experimental group used the AL strategy with tablets, while the control group followed regular instruction without technological support. The findings showed a statistically significant improvement in the experimental group’s reading comprehension skills, particularly in inferential and critical comprehension, compared to the control group. The study concludes that integrating autonomous learning strategies with modern technology can enhance students' reading comprehension. It advocates for the broader implementation of such strategies in education to foster self-regulated learning and improve academic outcomes
520 3 _aهدفت هذه الدراسة إلى تقييم فعالية استراتيجية مقترحة تعتمد على مدخل التعلم المستقل باستخدام الأجهزة اللوحية في تطوير مهارات الفهم القرائي باللغة الإنجليزية لدى طلاب المرحلة الثانوية. تضمنت العينة 60 طالبة من مدرسة بنها الثانوية للبنات، تم تقسيمهن إلى مجموعتين: تجريبية (30 طالبة) وضابطة (30 طالبة). اعتمدت الدراسة على قائمة مهارات الفهم القرائي، واختبار قبلي وبعدي للفهم القرائي، بالإضافة إلى استراتيجية التعلم المستقل المقترحة كأدوات رئيسية. استخدم البحث التصميم شبه التجريبي، حيث طبقت المجموعة التجريبية استراتيجية التعلم المستقل مع استخدام الأجهزة اللوحية، بينما اعتمدت المجموعة الضابطة على التعليم التقليدي بدون دعم تكنولوجي. أظهرت النتائج تحسنًا ذا دلالة إحصائية في أداء المجموعة التجريبية في اختبار مهارات الفهم القرائي، خاصة في المهارات الاستدلالية والنقدية، مقارنة بالمجموعة الضابطة، عند مستوى دلالة 0.01. خلصت الدراسة إلى أن دمج استراتيجيات التعلم المستقل مع التكنولوجيا الحديثة يسهم في تعزيز الفهم القرائي باللغة الإنجليزية لدى الطلاب. واستنادًا إلى النتائج، قدمت الدراسة توصيات ومقترحات لتفعيل استراتيجية التعلم المستقل عبر الجهاز اللوحي "التابلت" بشكل فعال لتحسين تعلم الطلاب لمهارات اللغة الإنجليزية.
530 _aIssues also as CD.
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 0 _aEnglish language
650 0 _aاللغة الأنجليزية
653 1 _aAutonomous Learning
_aReading Comprehension;
_aSecondary Education
_aTablet-based Learning
_aEnglish as a Foreign Language (EFL)
_aEducational Technology
_aEgypt
700 0 _aAwatef Ali Sheir
_ethesis advisor.
700 0 _aTharwat Mashhout Khalifa
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2024
_cAwatef Ali Sheir
_cTharwat Mashhout Khalifa
_UCairo University
_FFaculty of Graduate Studies for Education
_DDepartment of Education (Curriculum and EFL Instruction)
905 _aShimaa
_eEman Ghareb
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c174944