| 000 | 07334namaa22004331i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 003 | OSt | ||
| 005 | 20251105105941.0 | ||
| 008 | 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d | ||
| 040 |
_aEG-GICUC _bara _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
| 041 | 0 |
_aara _bara _beng |
|
| 049 | _aإيداع | ||
| 082 | 0 | 4 | _a372.218 |
| 092 |
_a372.218 _221 |
||
| 097 | _aمــــاجستير | ||
| 099 | _aCai01.26.01.M.Sc.2024.را.ب | ||
| 100 | 0 |
_a،رامي محمد أحمد عكمي _eإعداد. |
|
| 245 | 1 | 0 |
_aبرنامج تليفزيوني رقمي لتنمية الهوية التاريخية لدى طفل الروضة / _cإعداد رامي محمد أحمد عكمي؛ إشراف أ.د. ايمان سعد زناتي، د. رنا علاء الدين عبد المنعم، د. نادر محمد علي عبدالمطلب. |
| 246 | 1 | 5 | _aDigital tv program for developing historical identity in kindergarten children / |
| 264 | 0 | _c2024. | |
| 300 |
_a154 صفحة : _bإيضاحيات ؛ _c25 cm. + _eCD. |
||
| 336 |
_atext _2rda content |
||
| 337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
| 338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
| 502 | _aأطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. | ||
| 504 | _aببليوجرافيا: صفحات 96-104. | ||
| 520 | _aيهدف البحث إلى تنمية ابعاد الهوية التاريخية لدى طفل الروضة من خلال اعداد وتصميم برنامج تليفزيون رقمي لتنمية الهوية التاريخية لدى طفل الروضة, من خلال استخدام حلقات البرنامج التليفزيوني الرقمي المنوعة والتي استهدفت مقومات الهوية التاريخية لطفل الروضة، وتكونت عينة البحث من جميع أطفال الروضات التجريبية بمحافظة الجيزة وقد تم اختيار روضة "المنار الحديثة" التجريبية والتابعة لإدارة الهرم التعليمية بمحافظة الجيزة بالطريقة العمدية ويشمل مجتمع البحث الأطفال المقيدين بروضة المنار الحديثة والبالغ عددهم (300) طفل في العام الدراسي (2024/2024)، واقتصرت العينة على الأطفال بالمستوى الثاني لرياض الأطفال والبالغ عددهم (150)، وتكونت عينة البحث من (٦٠) طفل، وتم تقسيمهم إلى مجموعتين ضابطة وتجريبية بواقع (۳۰) طفل لكل مجموعة، وتم اختيارهم بالطريقة العمدية، كما شملت (۳۰) طفل من نفس مجتمع البحث وخارج عينة البحث الأصلية لإجراء التجربة الاستطلاعية، استخدم الباحث في البحث الحالي المنهج الوصفي التحليلي والمنهج شبه التجريبي وذلك على النحو التالي: المنهج الوصفي التحليلي وذلك بالإطلاع على المراجع العربية والأجنبية والمجلات والدوريات العلمية والدراسات السابقة والنظريات العلمية ذات الصلة بموضوع البحث لإعداد الأدوات اللازمة له وتحديد أبعاد مقياس الهوية التاريخية لطفل الروضة وخطوات البرنامج لاستخدام البرنامج التليفزيوني لتنمية أبعاد الهوية التاريخية لطفل الروضة وعمل التجارب الإستطلاعية لأدوات البحث وكذلك المنهج شبه التجريبي لمناسبته طبيعة هذا البحث الحالي وذلك باستخدام التصميم التجريبي ذو المجموعتين المتكافئتين (ضابطة وتجريبية) لعينة طفل الروضة وأجراء القياسين القبلى والبعدى لنفس المجموعة لمعرفة أثر المتغير المستقل (البرنامج التليفزيوني) على المتغير التابع (الهوية التاريخية). | ||
| 520 | _aThe research aims to develop the dimensions of historical identity in kindergarten children by preparing and designing a digital television program to develop historical identity in kindergarten children, through the use of various episodes of the digital television program that targeted the components of historical identity for kindergarten children. The research sample consisted of all children in experimental kindergartens in Giza Governorate. The experimental "Al-Manar Modern" kindergarten affiliated with the Haram Educational Administration in Giza Governorate was chosen intentionally. The research community includes children enrolled in Al-Manar Modern Kindergarten, numbering (300) children in the academic year (2024/2024). The sample was limited to children in the second level of kindergarten, numbering (150). The research sample consisted of (60) children, and they were divided into two groups, a control and an experimental group, with (30) children for each group. They were chosen intentionally. It also included (30) children from the same research community and outside the original research sample to conduct the exploratory experiment. The researcher used the descriptive analytical method and the quasi- experimental method in the current research as follows: The descriptive analytical method by reviewing Arabic and foreign references, magazines, scientific periodicals, previous studies and scientific theories related to the research topic to prepare the necessary tools for it and determine the dimensions of the scale of historical identity for kindergarten children and the program steps to use the television program to develop the dimensions of historical identity for kindergarten children and conduct exploratory experiments for research tools as well as the quasi-experimental approach to suit the nature of this current research by using the experimental design with two equivalent groups (control and experimental) for the sample of kindergarten children and conducting the pre- and post-measurements for the same group to know the effect of the independent variable (television program) on the dependent variable (historical identity). | ||
| 530 | _aصدر أيضًا كقرص مدمج. | ||
| 546 | _aالنص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. | ||
| 650 | 7 |
_aرياض الاطفال _2qrmak |
|
| 653 | 0 |
_aبرنامج تليفزيوني _aحلقات اعلامية _aالهوية التاريخية |
|
| 700 | 0 |
_aايمان سعد زناتي _eمشرف أطروحة. |
|
| 700 | 0 |
_aرنا علاء الدين عبد المنعم _eمشرف أطروحة. |
|
| 700 | 0 |
_aنادر محمد علي عبدالمطلب _eمشرف أطروحة. |
|
| 900 |
_b01-01-2024 _cايمان سعد زناتي _cرنا علاء الدين عبد المنعم _cنادر محمد علي عبدالمطلب _dجيهان عبد الفتاح عزام _dمحمود حسن اسماعيل _Uجامعة القاهرة _Fكلية التربية للطفولة المبكرة _Dقسم العلوم الأساسية |
||
| 905 |
_aSara _eAfaf |
||
| 942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
| 999 | _c175048 | ||