000 07361namaa22004211i 4500
003 OSt
005 20251027092326.0
008 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_bara
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aara
_bara
_beng
049 _aإيداع
082 0 4 _a658.4056
092 _a658.4056
_221
097 _aمــــاجستير
099 _aCai01.18.06.M.Sc.2024.وس.د
100 0 _a،وسام سعيد يوسف إبراهيم
_eإعداد.
245 1 0 _aدور إدارة الأزمات في تحسين رضا المواطنين علي الخدمات العامة في المحليات :
_bدراسة حالة /
_cإعداد وسام سعيد يوسف إبراهيم؛ إشـراف أ.د. دعد محمد فؤاد، د. غسان محمد مهند.
246 1 5 _aThe role of crisis management in improving citizen's satisfaction with public services in localities :
_bCase study /
264 0 _c2024.
300 _a115 ورقة :
_bإيضاحيات ؛
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aأطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 _aببليوجرافيا: صفحات 102-109.
520 _aهدفت هذه الدراسة إلى فهم وتحليل عميق لكيفية تأثير منهجية إدارة الأزمات على تجربة تحسين جودة الخدمات العامة لتحقيق رضا أكبر للمواطنين في المحليات تطبيقاً على مجلس مدينة الفيوم. وتمثلت مشكلة الدراسة، في تحديد الأسباب الحقيقية وراء ارتباط أزمة المحليات بسوء تقديم الخدمات العامة فهي لا تُعد أزمة في حد ذاتها بل هي مولدة لأزمات عدة تسبب سخط وعدم رضا للمواطنين متلقو الخدمة ويُعد تحسين إدارة الأزمات في المحليات مؤثراً جوهريًا على رضا المواطنين عن الأداء الحكومي وتحاول هذه الدراسة قدر الإمكان المساهمة في تحسين منهجية إدارة الأزمات في الحكومات المحلية بشكل فعال وتحقيق رضا المواطنين كونها تساهم في تحسين الخدمات العامة. وقد أشارت فرضية الدراسة إلى التعرف علي دور العِلاقة بين منهجية إدارة الأزمات ومستوي رضا المواطنين عن الخدمات العامة المقدمة في المحليات بمحافظة الفيوم. وللتحقق من صحة الفرضية والإجابة عن أسئلة الدراسة وتحقيق أهدافها ودراسة التحاليل بشأنها. تم استخدام مزيج من المناهج العلمية، يأتي على رأسها المنهج الوصفي والمنهج والتحليلي، للخروج بإستنتاجات خاصة بالدراسة ومحاولة لتقديم حلول ناجحة لها. وخرجت الدراسة بتوصيات كان أهمها تطوير وتحديث خطط الاستجابة الطارئة في إدارة الأزمات بالمحليات لتكون أكثر شمولاً وفعالية، مع التركيز على تعزيز القدرة على التصدي للأزمات, وإجراء مراجعات دورية لخطط إدارة الأزمات وتحديث الإجراءات بناءً على الدروس المستفادة من الأزمات السابقة والتقييم المستمر لاستجابة الحكومة المحلية للأزمات وتحليل الدروس المستفادة من التجارب السابقة، واستخدام هذه المعلومات لتحسين الأداء والخدمات العامة في المستقبل, وكذلك وضع سياسات مستقبلية لتطوير أداء الخدمات الحكومية وتبسيط إجراءات الحصول عليها ورفع كفاءة الجهاز الاداري وتحسين وضع الموظف الحكومي في كافة النواحي الاجتماعية والاقتصادية.
520 _aThis study aimed to understand and analyze in depth how crisis management methodology affects the experience of improving the quality of public services to achieve greater satisfaction for citizens in localities applied to Fayoum Governorate. The problem of the study was. In determining the real reasons behind the link between the crisis of localities and poor provision of public services, it is not considered a crisis in itself, but is a generator of many crises that cause discontent and dissatisfaction of citizens receiving the service and is the improvement of crisis management in localities is a fundamental impact on the satisfaction of citizens with government performance and this study tries as much as possible to contribute to improving the methodology of crisis management in local governments effectively and achieve citizen satisfaction as it contributes to improving public services. The hypothesis of the study indicated to identify the role of the relationship between crisis management methodology and the level of citizens' satisfaction with the public services provided in the localities in Fayoum Governorate. In order to verify the validity of the hypothesis, answer the questions of the study, achieve its objectives and study the analyzes on them, a combination of scientific methods was used, led by the descriptive and analytical approach, to come up with conclusions specific to the study and try to provide successful solutions to it. The study came out with recommendations, the most important of which was the development and updating of emergency response plans in crisis management in localities to be more comprehensive and effective, with a focus on strengthening the ability to respond to crises, conducting periodic reviews of crisis management plans and updating procedures based on lessons learned from previous crises, continuous evaluation of the local government's response to crises, analyzing lessons learned from previous experiences, and using this information to improve performance and public services in the future. As well as developing future policies to develop the performance of government services, simplify the procedures for obtaining them, raise the efficiency of the administrative body and improve the status of government employees in all social and economic aspects.
530 _aصدر أيضًا كقرص مدمج.
546 _aالنص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 7 _aإدارة الأزمات
_2qrmak
653 0 _aإدارة الأزمات
_a المحليات
_aرضا المواطنين
700 0 _aدعد محمد فؤاد
_eمشرف أطروحة.
700 0 _aغسان محمد مهند
_eمشرف أطروحة.
900 _b01-01-2024
_cدعد محمد فؤاد
_cغسان محمد مهند
_Uجامعة القاهرة
_Fكلية الدراسات العليا للبحوث الإحصائية
_Dقسم إدارة المخاطر والأزمات
905 _aSara
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c175254