000 06143namaa22004331i 4500
003 EG-GICUC
005 20251101135703.0
008 251101s2025 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposit
082 0 4 _a658
092 _a658
_221
097 _aPh.D
099 _aCai01.05.01.Ph.D.2025.Ah.C
100 0 _aAhmed Mohamed Mahmoud Ramadan,
_epreparation.
245 1 0 _aCustomer experience antecedents in the context of AI chatbot services /
_cby Ahmed Mohamed Mahmoud Ramadan ; Supervised Prof. Dr. Hala Mohamed Labib Enaba, Dr. Alaa TarekKhalil.
246 1 5 _aسوابق تجربة العملاء في سياق خدمات المحادثة بتقنية الذكاء الاصطناعي
264 0 _c2025.
300 _a148 Leaves :
_billustrations ;
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (Ph.D)-Cairo University, 2025.
504 _aBibliography: pages 108-121
520 3 _a Customer experience antecedents in the context of AI chatbot services سوابق تجربة العملاء في سياق خدمات المحادثة بتقنية الذكاء الاصطناعي A dissertation submitted as a partial fulfillment of the requirement of the degree of Doctorate of Business Administration (DBA) ByAhmed Mohamed Mahmoud Ramadan DBA Candidate–Major: Marketing Business Administration Department Faculty of Commerce - Cairo University Supervised By: Prof. Dr. Hala Mohamed Labib Enaba Dr. Alaa TarekKhalil Associate Professor Business Administration Department Faculty of Commerce - Cairo University (2025) Abstract Purpose: The purpose of this study is to identify the Artificial Intelligence (AI) related factors that impact AI-Enabled Customer Experience. In real business life, the question has already arisen: What are the most important factors that a company should consider before and while launching an AI chatbot customer service application in the mobile broadband field? An initial conceptual model has been constructed from literature review, then 30 candidates’ interviews have been conducted to refine the model focusing on 3 independent variables: Perceived Convenience, Personalization, and AI Opaqueness, impacting AI-Enabled Customer Experience while potentially having trust as a mediator. The study aimed to empirically test the final proposed model. Methodology: A mixed method approach has been followed in this research where the qualitative interviews approach was used to qualify the initial constructed model and land on the final proposed model, then a quantitative approach was followed to test the developed final proposed model. Originality: The research is based on both the trust-commitment theory and the service quality models. Results: The results show that AI-Enabled Customer Experience is highly impacted by Perceived Convenience, then comes Personalization, lastly comes the AI Opaqueness. Results also confirm that the direct impacts of those factors are stronger than the mediation relationship through trust although the mediation relation is statistically significant.
520 3 _aالغرض: من هذه الدراسة هو تحديد العوامل المرتبطة بالذكاء الاصطناعي والتي تؤثر على تجربة العملاء المدعومة بالذكاء الاصطناعي. في حياة الباحث العملية، نشأ السؤال بالفعل ألا وهو، ما هي أهم العوامل التي يجب على الشركة مراعاتها قبل وأثناء إطلاق تطبيق خدمة العملاء للدردشة الآلية بالذكاء الاصطناعي في مجال خدمات المحمول؟ تم إنشاء نموذج مفاهيمي أولي من مراجعة الأدبيات، ثم أجريت مقابلات مع 30 مرشحًا لصقل النموذج وتنقيحه مما أدى إلى التركيز على 3 متغيرات مستقلة: الراحة المتصورة والتخصيص وغموض الذكاء الاصطناعي الذين يؤثرون على تجربة العملاء مع وجود الثقة كوسيط محتمل. هدفت الدراسة إلى اختبار النموذج النهائي المقترح تجريبياً. المنهجية: تم اتباع نهج مختلط في هذا البحث حيث تم استخدام نهج المقابلات النوعية لتأهيل وتنقيح النموذج المبني الأوليللاستقرار على النموذج النهائي المقترح، ثم تم اتباع نهج كمي لاختبار النموذج النهائي المقترح. الأصل: تم بناء البحث على كل من نظرية الثقة والالتزام ونموذج جودة الخدمة. النتائج: تظهر النتائج أن تجربة العملاء المدعومة بالذكاء الاصطناعي تتأثر بشكل كبير بالراحة المتصورة، ثم يأتي التخصيص، وأخيرًا يأتي غموض الذكاء الاصطناعي. تؤكد النتائج أيضًا أن التأثيرات المباشرة لهذه العوامل أقوى من علاقة الوساطة من خلال الثقة على الرغم من ثبوت علاقة الوساطة إحصائيا
530 _aIssues also as CD.
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 0 _aBusiness Administration
651 7 _aإدارة الأعمال
653 1 _aArtificial Intelligence (AI)
_aAI chatbot service
_aAI-Enabled Customer Experience
_aTrust
_aAI Opaqueness
_aPerceived Convenience
_aPersonalization
700 0 _aHala Mohamed Labib Enaba
_ethesis advisor.
700 0 _aAlaa TarekKhalil
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2025
_cHala Mohamed Labib Enaba
_c Alaa TarekKhalil
_UCairo University
_FFaculty of Commerce
_DDepartment of Business Administration
905 _aShimaa
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c175319