000 04665namaa22004211i 4500
003 EG-GICUC
005 20251102130611.0
008 251102b2024 Ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 _aEG-GICUC
_bara
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aara
_bara
_beng
049 _aإيداع
082 0 4 _a302.234
092 _a302.234
_221
097 _aمــــاجستير
099 _aCai01.15.01.M.Sc.2024.سه.ا
100 0 _aسها عصام محمد علي،
_eإعداد.
245 1 0 _aاستخدامات تطبيق التليجرام لدى الشباب المصري والإشباعات المتحققة منه /
_c[إعداد]سها عصام محمد علي ؛ إشراف أ.د/ وسـام نصــر، منـة الله حســين
246 1 5 _aThe Uses of the Telegram Application Among Egyptian Youth and the Gratifications Achieved
264 0 _c2024.
300 _a162 ورقة :
_bإيضاحيات ؛
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aأطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 _aببليوجرافيا: صفحات 136-148.
520 _aهدفت هذه الدراسة إلى استكشاف دوافع استخدام تطبيق "تليجرام" بين الشباب المصري، وتحليل الإشباعات التي يحققها هذا الاستخدام، مع دراسة تأثير المتغيرات مثل معدل الاستخدام، مستوى الاعتماد، ودرجة الخبرة على العلاقة بين الدوافع والإشباعات المتحققة. لتحقيق هذه الأهداف، اعتمدت الدراسة على المنهج المسحي، باستخدام شقه الميداني، وشملت عينة عمدية مكونة من ٣٩٢ شابًا وشابة من الفئة العمرية ١٨-٣٥ سنة من مستخدمي تطبيق "تليجرام". وقد اعتمدت الدراسة على استمارة استبيان صُممت خصيصًا لاستطلاع آراء الشباب المصري من مستخدمي التطبيق.
520 _aThis study aimed to explore the motivations behind using the Telegram application among Egyptian youth and to analyze the gratifications derived from such use. Additionally, the study investigated the impact of variables such as usage frequency, level of dependence, and degree of experience on the relationship between motivations and gratifications. To achieve these objectives, a survey-based methodology was employed, using a field survey that included a purposive sample of 392 young Egyptian males and females aged between 18 and 35 who are Telegram users. The study relied on a specifically designed questionnaire to survey the opinions of Egyptian youth who use the application. The results led to a set of significant conclusions, most notably:  The majority of respondents preferred entertainment channels on the application, with a rate of 48%, followed by educational channels at 31.4%.  Most respondents use the Telegram application to share large files and media, at a rate of 79%, with the second most popular use being to watch exclusive movies and series with a relative weight of 75.9%. Lastly, 47.4% of the sample use Telegram for medical consultations.  In terms of cognitive gratifications, the highest-rated benefit was assistance in downloading books and volumes, with a relative weight of 71.4%, while the least was the satisfaction of increasing knowledge about the gold exchange, at a relative weight of 57.0%.  Regarding behavioral impacts, the ability to interact with certain instructors on their channels ranked first with a relative weight of 69.5%, while the lowest was the possibility of changing travel dates due to weather conditions, with a relative weight of 58.2%.
530 _aصدر أيضًا كقرص مدمج.
546 _aالنص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 7 _aاذاعة وتلفزيون
_2qrmak
653 0 _aتطبيق التليجرام
_aالاستخدامات والاشباعات
_aالشباب المصري
700 0 _aوسـام نصــر
_eمشرف أطروحة.
700 0 _aمنـة الله حســين
_eمشرف أطروحة.
900 _b14-10-2024
_cوسـام نصــر
_cمنـة الله حســين
_dماجي الحلواني
_Uجامعة القاهرة
_Fكلية الإعلام
_Dقسم إذاعة والتليفزيون
905 _aYasmin
_eCataloger
942 _2ddc
_cTH
_e21
_n0
999 _c175341