| 000 | 05412namaa22004331i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 003 | OSt | ||
| 005 | 20251102130651.0 | ||
| 008 | 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d | ||
| 040 |
_aEG-GICUC _bara _cEG-GICUC _dEG-GICUC _erda |
||
| 041 | 0 |
_aara _bara _beng |
|
| 049 | _aإيداع | ||
| 082 | 0 | 4 | _a620.0042 |
| 092 |
_a620.0042 _221 |
||
| 097 | _aدكتوراه | ||
| 099 | _aCai01.23.08.Ph.D.2024.مح.ف | ||
| 100 | 0 |
_a،محمود عبد الحليم حماد _eإعداد. |
|
| 245 | 1 | 0 |
_aفاعلية برنامج قائم على حل المشكلات لتنمية التصميم الإبداعي لدى طالب الهندسة الميكانيكية باستخدام الهندسة العكسية / _cإعـداد محمود عبد الحليم حماد؛ إشـــــــــراف أ. م د. عمرو مصطفى أحمد، أ.د. أسامة محمود فراج، أ.م د. تامر محمد أحمد خلف. |
| 246 | 1 | 5 | _aThe effectiveness of a program based on reverse engineering to develop creative design for mechanical engineering students in the light of the fourth industrial revolution / |
| 264 | 0 | _c2024. | |
| 300 |
_a211 صفحة : _bإيضاحيات ؛ _c25 cm. + _eCD. |
||
| 336 |
_atext _2rda content |
||
| 337 |
_aUnmediated _2rdamedia |
||
| 338 |
_avolume _2rdacarrier |
||
| 502 | _aأطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. | ||
| 504 | _aببليوجرافيا: صفحات 173-197. | ||
| 520 | _aهدف البحث الحالي إلى فاعلية برنامج قائم على حل المشكلات لتنمية التصميم الإبداعي لدى طالب الهندسة الميكانيكية باستخدام الهندسة العكسية، من خلال عرض الإطار العام للبحث، ودور حل المشكلات في التعليم الهندسي للوصول إلى الإبداع والتصميم الإبداعي لدي طالب الهندسة الميكانيكية والهندسة العكسية وواقع استخدامها لتنمية التصميم الإبداعي، ثم تم تناول خطوات تصميم مادة المعالجة التجريبية برنامج قائم على حل المشكلات لتنمية التصميم الإبداعي لدي طالب الهندسة الميكانيكية باستخدام الهندسة العكسية، وكيفية بناء أدوات البحث وخطوات التجربة الاستطلاعية والتجربة الأساسية وتم عرض التجربتين على نخبة مختارة من الأساتذة وأعضاء هيئة التدريس بالجامعات المصرية وذلك لاستطلاع آرائهم بشأن مدى مناسبة التجربتين لواقعنا الحالي، وأخيراً عرض النتائج الخاصة بأداء طلاب الفرقة الرابعة بكلية الهندسة مجموعة الدراسة على معرفة فاعلية تطبيقات الهواتف الذكية المعززة بنماذج ثلاثية الأبعاد لتطوير القدرة على التصميم الإبداعي. | ||
| 520 | _aThe current research aimed to evaluate the effectiveness of a problem-based program for developing creative design skills among mechanical engineering students using reverse engineering. This was achieved by presenting the general framework of the research, the role of problem-solving in engineering education to foster creativity and creative design among mechanical engineering students, and the reality of using reverse engineering to enhance creative design. The steps for designing the experimental treatment program based on problem-solving to develop creative design skills among mechanical engineering students using reverse engineering were then discussed. Additionally, the construction of research tools, the steps for the exploratory experiment, and the main experiment were outlined. Both experiments were presented to a selected group of professors and faculty members from Egyptian universities to gather their opinions on the suitability of the two experiments for our current context. Finally, the results regarding the performance of fourth-year engineering students in the study group were presented, focusing on the effectiveness of smartphone applications enhanced with three-dimensional models for developing creative design abilities. | ||
| 530 | _aصدر أيضًا كقرص مدمج. | ||
| 546 | _aالنص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. | ||
| 650 | 7 |
_aالتصميم الهندسي _2qrmak |
|
| 653 | 0 |
_aحل المشكلات _aالتصميم الإبداعي _aالهندسة العكسية |
|
| 700 | 0 |
_aأسامة محمود فراج _eمشرف أطروحة. |
|
| 700 | 0 |
_aعمرو مصطفى أحمد _eمشرف أطروحة. |
|
| 700 | 0 |
_aتامر محمد أحمد خلف _eمشرف أطروحة. |
|
| 900 |
_b01-01-2024 _cأسامة محمود فراج _cعمرو مصطفى أحمد _cتامر محمد أحمد خلف _dياسر عبد المنعم ريحان _dعائشة عبد الفتاح الدجدج _Uجامعة القاهرة _Fكلية الدراسات العليا للتربية _Dقسم التعليم العالي والتعليم المستمر |
||
| 905 | _aSara | ||
| 942 |
_2ddc _cTH _e21 _n0 |
||
| 999 | _c175382 | ||